سیم و کابل

۶ مطلب در مهر ۱۴۰۰ ثبت شده است

۲۵
مهر
کابلهای ابررسانا بر اساس مواد ابررسانایی خاصی طراحی شده اند که با استفاده از نیتروژن مایع (یا هلیوم مایع برای MgB2) تا دمای بسیار پایین (مثلاً 180 درجه سانتیگراد) خنک می شوند تا پدیده ابررسانایی (مقاومت بسیار کم) فعال شود.
در این مقاله در خصوص کابل های ابررسانا یا همان HTS و کاربردهای آنها در صنعت صحبت می‌کنیم. شما می توانید برای خرید انواع سیم و کابل ، سیم افشان و سیم ارت مفتولی به زیتون کابل مراجعه کنید.
 
این رساناها در لوله ای با خلا (کرایوژن) قرار می گیرند که ابررسانا را از نظر حرارتی از محیط باقی مانده جدا می کند. آنها پنج برابر جریان یک سیستم کابل معمولی با همان ابعاد بیرونی را حمل می کنند و هیچ گرمای محیطی را منتشر نمی کنند. هنگام مقایسه هزینه هزینه HTS در برابر هادی های معمولی ، تلفات کابل های ابررسانا معادل انرژی مورد نیاز برای حفظ دمای نیتروژن پایین و گردش آن است. این فناوری نیازمند اتصالات ویژه کابل و خاتمه خاص کابل برای تفاوت های شدید دما و خنک کننده دائمی برای نگهداری کرایواستات است. این برگه بر سطوح ولتاژ بالای 110 کیلو ولت تمرکز دارد ، اگرچه ویژگی های عملیاتی HTS اجازه می دهد ولتاژهای کار در سطوح پایین تر انجام شود.
انواع فناوری
سه نوع ابررسانا برای کابلهای برق AC یا DC به صورت تجاری در دسترس هستند:
 
Bi2Sr2Ca2Cu3O10 (BSCCO) با دمای بحرانی - 160 درجه سانتی گراد
YBa2Cu3O7 (YBCO) با دمای بحرانی - 180 درجه سانتی گراد
MgB2 با دمای بحرانی - 235 درجه سانتی گراد
اجزا و فعال کننده ها
اجزای اصلی عبارتند از:
 
نوارها یا سیم های HTS
مواد عایق فشار قوی (دی الکتریک)
دیوار کریو استات
نیتروژن مایع (برای BSCCO و YBCO)
مس و توخالی سابق
غلاف پلی اتیلن
سیستم خنک کننده
اتصالات و انتهای کابل.
دو نوع اصلی کابل های برق ابررسانا با توجه به نوع دی الکتریک مورد استفاده وجود دارد:
 
"طراحی دی الکتریک گرم" بر اساس یک هادی است که توسط جریان نیتروژن مایع سرد می شود
با یک پاکت سرمازا با استفاده از دو لوله فولادی ضد زنگ انعطاف پذیر متحدالمرکز با خلاء و عایق بین آنها احاطه شده است. عایق دی الکتریک خارجی ، صفحه کابل و غلاف کابل خارجی در دمای اتاق قرار دارند.
در طراحی "دی الکتریک سرد" ، از نیتروژن مایع به عنوان بخشی از سیستم دی الکتریک استفاده می شود. اگرچه بلندپروازانه تر برای تولید است ، اما تنظیمات سرد مزیت این را دارد که دارای میدان الکترومغناطیسی در داخل صفحه ابررسانا باشد ، که این امر باعث کاهش قابل توجه القایی کابل می شود.
طراحی کابلهای برق ابررسانا HVDC بسیار شبیه به طراحی کابلهای برق HVAC ابررسانا است. لایه های داخلی HTS از طریق دی الکتریک از صفحه ای که فقط از سیم مسی تشکیل شده است جدا می شوند.
 
مزایا و زمینه کاربرد
بسته به مطالعه موردی ، کابلهای HTS چندین مزیت در مقایسه با کابلهای معمولی ارائه می دهند:
زمان نصب آسانتر و کوتاهتر. اپراتورهای شبکه می توانند از زمان نصب کوتاهتر بهره مند شوند زیرا کابل های HTS جمع و جور هستند و می توانند از طریق راهروهای گاز ، نفت ، آب یا برق موجود یا در امتداد بزرگراه یا راه آهن به زیر زمین منتقل شوند. علاوه بر این ، کابل های HTS به طور فعال خنک می شوند و از نظر حرارتی مستقل از محیط اطراف هستند و نصب آنها را آسان تر می کند. این جنبه ها راه را برای راهروهای انتقال با ظرفیت بالاتر هموار می کند. به هر حال ، تجزیه و تحلیل دقیق تأثیر میدان مغناطیسی بر زیرساخت های مشترک با کریدورهای مشابه انجام می شود.
تاثیر کم بر محیط زیست. رسیدن به سطوح بسیار بالاتری از چگالی جریان که امکان فشردگی و انتقال توان بیشتر از کابل ها نسبت به کابل های معمولی را فراهم می کند ، یک مزیت کلیدی برای اپراتورها و محیط زیست به شمار می رود. یک سیستم ابررسانا نیز در نتیجه عدم نیاز به جداسازی زیاد بین کابلها ، دارای رد پای کوچکتر در یک تاسیسات زیرزمینی است.
قدرت حمل قدرت بالا. دستیابی به سطوح بالاتر از چگالی جریان بدین معناست که می توان ولتاژهای عملیاتی را کاهش داد و در عین حال انتقال توان انبوه را در ظرفیتهای بالا تسهیل کرد. کاهش ولتاژهای کارکرد اندازه و حجم تجهیزات الکتریکی مورد نیاز در دو سر کابل را کاهش می دهد.
با توجه به میدانهای الکترومغناطیسی پایین ایجاد شده توسط کابلهای HTS ، تأثیر بر روی ناحیه اطراف به میزان قابل توجهی کاهش می یابد.
 
با وجود خواص ابررسانایی با مقاومت الکتریکی نزدیک به صفر در دمای زیر دمای بحرانی ، کابلهای HTS همچنان در معرض اتلاف انرژی قرار دارند و عمدتاً به شکل نشت حرارتی هستند (جریان القایی در قسمت فلزی کم باقی می ماند). تلفات انرژی در یک کابل HTS بستگی به بار و بنابراین محل اتصال کابل در شبکه انتقال برق دارد. برای کابل HTS در 2 کیلو آمپر ، تلفات می تواند در حدود 25 درصد تلفات در سیستم کابل معمولی باشد (اما در حالت بدون بار ، تلفات در کابل HTS به دلیل نشت حرارتی بیشتر است).
بنابراین کاهش قابل توجه تلفات انتقال با الزامات خنک کننده لازم متعادل می شود. تلفات بدون بار ناشی از عایق حرارتی غیر ایده آل منجر به استقرار کابل HTS در اتصالات با جریان بار زیاد در بخش زیادی از زمان می شود.
کابل DC HTS برای انتقال قدرت زیاد در مسافت های طولانی و انتقال انرژی انبوه مناسب است.
از امروز مشاهده شده است که تعداد زیادی کابل HTS در مناطق شهری نصب می شود که نیاز به ظرفیت جریان بالا در سطوح ولتاژ متوسط ​​دارد.
سطح آمادگی فناوری
TRL 5 تا 6 برای HTS در سیستم های انتقال DC. ادبیات TRL 5 را ارائه می دهد زیرا آزمایش بر روی سیستم های یکپارچه هنوز محدود است ، اما تظاهرات اخیر nb.5 از پروژه Best Paths با بودجه FP7 ، با محدوده 5 تا 10 کیلو آمپر در 200 - 320 کیلو ولت ، نشان دهنده TRL در حداقل 6
TRL 7 تا 8 برای HTS در سیستم های انتقال AC. TRL 7 برای سیستم های انتقال قدرت HTS AC با قدرت بالا یا سیستم های توزیع HTS برای مناطق شلوغ شهری ، همانطور که قبلاً سیستم های آزمایشی یکپارچه نشان داده شده است. پروژه Shingal در کره جنوبی اولین پروژه تجاری است و دارای TRL 8 است. به طور خاص ، چندین پروژه در Jeju (کره جنوبی) با 154 کیلو ولت و Long Island (ایالات متحده) با 138 مورد بحث قرار گرفته است. کیلو ولت
منبع: https://www.entsoe.eu/Technopedia/techsheets/high-temperature-superconductor-hts-cables
  • طراحی سایت طراحی سایت
۲۰
مهر
عجیب به نظر می رسد اما حقایق تأیید می کنند که کابل کشی نامناسب عامل اصلی حفظ گرما ، استرس و اضطراب نگهداری ، خرابی سخت افزار و موارد دیگر است. ضروری است که زمان بیشتری برای کابل کشی مناسب اختصاص دهید. بنابراین ، بهتر است روی کابل کشی مناسب و همچنین سیم کشی برق پنل خورشیدی خود تمرکز کنید. مدیریت سیستم های کابل کشی کارآمد ، امید به زندگی و همچنین کیفیت ثابت را ارائه می دهد. ساختار کابل کشی قابل اطمینان تضمین می کند که تمام نیازهای ارتباطی را برای کل سیستم برآورده کند. یک ساختار کابل کشی ایده آل می تواند به شما در برآوردن مشکلات صنعت معاصر کمک کند.
سیم و کابل زیتون در زمینه فروش کابل برق و انواع کابل کواکسیال فعالیت می کند.
 
بهترین سیم کشی الکتریکی برای اتصال عنصر مدار و همچنین به عنوان یک کانال که در آن جریان برق مورد نیاز است ، ضروری است. نحوه انتخاب و همچنین استفاده از سیم های مناسب با پنل فتوولتائیک خود. انواع کابل های خورشیدی با نام سیم PV و همچنین پانل فتوولتائیک معروف هستند. این به سیم هایی گفته می شود که از آنها برای اتصال سیستم فتوولتائیک به پانل های فتوولتائیک استفاده می شود. برای همه کاربران ، انتخاب بهترین کابل PV ساده نیست زیرا کیفیت عالی غیر استاندارد می تواند به سیستم آسیب برساند. اگر کابل م effectiveثر باشد ، نشان می دهد که پانل مطمئناً آسیب نمی بیند و همچنین برای مدت طولانی مفید است. اگر بعد از آن این کابل ها بسیار ریز باشند ، مطمئناً بانک باتری شما را شارژ نمی کند. در اینجا انواع کابل های خورشیدی را بیشتر بشناسید.
انواع کابل های خورشیدی
بنابراین ، شما می خواهید یک کابل برق را انتخاب کنید. مدار پانل های فتوولتائیک بر اساس نوع هادی ها است. یک هسته سیم فولادی منفرد دارای هادی گیر کرده است. هادی چند رشته ای دارای هسته کابل متعدد است. 2 نوع سیم اساسی وجود دارد.
 
تمایز بین هادی چند رشته ای و هادی رشته ای انفرادی این است که چند رشته ای در محیط های ارتعاشی مانند قطار ، هواپیما ، قایق و همچنین اتومبیل یا سایر برنامه های تلفن همراه دیگر بسیار قابل اعتماد هستند.
 
از سوی دیگر ، کابل هادی انفرادی از نوع مو در پانل های فتوولتائیک داخلی استفاده می شود. برای جلوگیری از هرگونه مشکل در شرایط آب و هوایی شدید ، باید انواع سیمهای کاربردی و قوی را انتخاب کنید. اینها حتی انعطاف پذیرتر و همه کاره تر هستند.
 
سیم های PV
در منظومه شمسی سیم ها بر اساس آمپر درجه بندی می شوند. کابل PV شما باید جامد باشد تا مقدار مطلوب آمپر از طریق کابل عبور کند. اینها انتخابهای دلپذیر افراد هستند که به طور م functionثر عمل می کنند. اینها در قیمت های رقابتی موجود هستند.
 
مواد هادی
کابل های خورشیدی بر اساس محصول هادی طبقه بندی می شوند. برای تأسیسات صنعتی و مسکونی ، استفاده از سیمهای خورشیدی مس و آلومینیوم سبک وزن رایج است. کابلهای مسی در مقایسه با آلومینیوم سبک ، به دلیل رسانایی بهتر شهرت دارند. کابل های مسی دارای جریان بیشتری هستند و مقاومت و انعطاف پذیری بیشتری در برابر گرما ایجاد می کنند. اینها هم برای مصارف بیرونی و هم برای محیط های داخلی عالی هستند. سیم مسی گران تر است.
چرا به بهترین کابل خورشیدی احتیاج دارید؟
این برای ایمنی پنل فتوولتائیک شما بسیار حیاتی است. همیشه یک نام تجاری معتبر برای افزایش کارایی دستگاه خود انتخاب کنید. این موارد برای بالا بردن قابلیت پنل خورشیدی بسیار حیاتی است. تلویزیون کابلی باید برای اعضای خانواده شما نیز ایمن باشد. در برخی موارد مشتریان دستگاه را بدون درمان نگه می دارند. می تواند برای آنها خطرناک باشد. فقط چگونه می توان بر این نگرانی غلبه کرد؟ این یک مشکل بزرگ والدین است که باید از دیگران در هر شرایط مخرب دوری کنند. با استفاده از کابل های مطمئن می توانید مشکل را برطرف کنید.
 
1. خطر آسیب رساندن به ابزار را کاهش می دهد.
2. برای پانل های فتوولتائیک بسیار مفید است. سیم PVP
3. مطمئناً برای نوآوری ظریف تلفن همراه سخت نخواهد بود.
4. سبک است و همچنین در تولید قوی است. کابل های خورشیدی در پنل های خورشیدی مسکونی استفاده می شود.
5. قابل تنظیم است.
6. این سیم ها در عملکرد و همچنین انعطاف پذیر هستند.
7. مراقبت از آن واقعاً آسان است.
8. با محصول گنجانیده شده است که برای اتصال پانل های فتوولتائیک بسیار مثر است.
9. یک لایه دفاعی شامل عملکرد و همچنین حفاظت است.
 
 
 
این افزودنیها باعث افزایش قابلیت ، کاهش ترک خوردگی و همچنین دوام می شوند. این کابل ها برای پنل های فتوولتائیک امروزه به دلیل راحتی مشتریان متداول شده است. انواع مختلفی از نقاط وجود دارد که بر اساس نیازهای روز ارائه می شود. مطمئناً نامهای تجاری مختلفی را خواهید یافت که انواع مختلف طرح های متمایز را ارائه می دهند که نه تنها شیک هستند.
 
 
کنترل کیفیت سیم پی وی
کیفیت محصول به ندرت قابل مقایسه با سایر محصولات است. از نظر مواد و تولید ، ماندگاری بالایی دارد. پیکربندی و همچنین تغییر آن بسیار ساده است. این بسیار ایمن است و همچنین برای استفاده طولانی مدت مفید است. حفاظت را ارائه می دهد. پیوند دادن بسیار کاربردی است و هرگز به دستگاه شما آسیب نمی رساند. با ارائه محصول با کیفیت بالا و همچنین طراحی ، مشتریان را راضی می کند. برای تأمین طول عمر بیشتر ، با آداپتور مقاوم در برابر حرارت ایجاد می شود. برای استفاده داخلی و تجاری بسیار چشمگیر است. برای استفاده همه زمانه از پشتیبانی تکنولوژیکی برای کاربران ، این یک انتخاب ایده آل است.
چه چیزی در این کابل جدید است؟
 
a. شامل تکنولوژی روز و پیشرفت است
ب. این فناوری مدرن در ایجاد پیوند م practicalثر کاربردی است
ج. برای یکپارچگی و همچنین پوشش می تواند انرژی خورشیدی را حفظ کند.
د. قابلیت ارائه به قدرتمند و قابل اعتماد
e. این یک ابزار نوآورانه است که خروجی با کیفیت عالی را ارائه می دهد. این یک کارایی حالت جامد فوق سریع است. از جنس بدنه فلزی سبک آلومینیومی ساخته شده است که دوام آن را برای استفاده بسیار بالا می کند. این یکی از قابل اعتماد ترین کابل ها با طول کافی است که می توان آن را با قیمت مناسب خریداری کرد.
f گارانتی خدمات محدودیت مادام العمر
g سبک وزن و همچنین کوچک است
h. پیکربندی بسیار آسان و همچنین تعمیر پنل خورشیدی شما بسیار آسان است
i. از اثربخشی در نتیجه زیرساخت های پیشرفته استفاده می کند
g. استحکام و همچنین انعطاف پذیری ویژگی اصلی مورد است
k سیمهای قوی
 
سیم PV حاوی کابلهای قدرت بالا برای ایجاد یک سیگنال جامد در سراسر ساختمان است. با خیال راحت پیوند قوی شبکه را در هر مکانی که می خواهید درک کنید. این یک سیم قدرتمند است که برای عملکرد خارج از کلاس ترجیح داده می شود. این کاملاً بر درک متکی است. استفاده از آن بسیار ساده است. برای ارائه پیکربندی ساده و همچنین عملکرد بالا ، مورد استقبال اکثر مشتریان در بازارهای جهانی قرار می گیرد.
 
  • طراحی سایت طراحی سایت
۱۸
مهر
آینده ابزارهای انتقال انرژی خورشیدی در زیر آمده است. تجاری ، صنعتی و سایر موسسات یا باید آن را بپذیرند ... یا رها شوند! این پیامی است که هر شخصی ، از فعالان محیط زیست گرفته تا کارشناسان عملیات تجاری پایدار و رهبران سیاسی ، در سراسر جهان ارسال می کند. آینده تولید برق بطور قابل ملاحظه ای متفاوت از آنچه امروز است خواهد بود ، زیرا انرژی خورشیدی در حال حاضر نقش مهمی در مناسب آن آینده دارد. و همچنین یک بخش ضروری زیرا آینده کابل خورشیدی است ، بدون آن نمی توان ثبات فناوری انرژی خورشیدی را تجسم کرد.
زیتون کابل در زمینه فروش سیم و کابل فعالیت کرده و انواع کابل پاور باکیفیت را عرضه می کند. شما می توانید برای دریافت لیست قیمت کابل برق به سایت زیتون کابل مراجعه کنید.
 
مزایای استفاده از وسایل انتقال خورشیدی
بیایید با آن روبرو شویم: کره زمین از نظر اکولوژیکی بیش از هر زمان دیگری در تاریخ بشریت آگاه می شود. تحلیلگران پیش بینی می کنند که در پایان سالهای جاری ، مقدار زیادی از مصرف انرژی ما با انرژی خورشیدی تامین می شود. بنابراین ، تقاضا برای کابل های خورشیدی ، و همچنین وسایل انتقال انرژی خورشیدی و عناصر مربوطه قطعاً افزایش چشمگیری خواهد داشت.
 
بنابراین ، چرا مردم ، گروه ها و همچنین ملت ها به سمت انرژی خورشیدی در حال جذب هستند؟ پاسخ این است: سیم pv
 
این "مرتب" است- به این معنی که خروجی های قابل توجهی از کربن مربوط به آن وجود دارد
این از نظر انرژی کارآمد است- به این معنی که انرژی خورشیدی نسبت به پروژه های تولید معمولی مقدار بیشتری از انرژی را تأمین می کند
این سازگار با محیط زیست است- که نشان می دهد ، برخلاف کارهای سنتی انتقال ، وظایف انرژی خورشیدی گازهای گلخانه ای (GHG) کمتری ایجاد می کند.
این پایدار است- که نشان می دهد تا زمانی که خورشید می درخشد ، که طبق برخی مفروضات چندین سال بیشتر است!- جهان می تواند وظایف خورشیدی را حفظ کند.
برای این عوامل ، با افزایش محبوبیت مشاغل با انرژی خورشیدی ، نیاز به کابل خورشیدی نیز افزایش می یابد. این افزایش مطمئناً مزیت دیگری را برای جابجایی در جهت انرژی خورشیدی شامل می شود: قیمت!
 
قیمت ، برای هر نوع محصول یا قطعه ، تابع نیاز است. تقاضای بهتر برای چیزی است ، تولید کنندگان و ارائه دهندگان آن را بیشتر تولید می کنند. و همچنین با افزایش تولید ، همانطور که برای نمونه کابل پنل خورشیدی در سالهای آینده پیش بینی شده بود ، هزینه آن قطعاً کاهش می یابد. همانطور که قبلاً شاهد این روند بودیم. تقریباً یک سال پیش ، فناوری انتقال خورشیدی بسیار هزینه بر بود. با این وجود ، امروزه این هزینه ها در واقع به حدی کاهش یافته است که کارهای انرژی خورشیدی امروزه بسیار مقرون به صرفه تر از چند سال قبل است.
 
مزایای رسانه های خورشیدی با قیمت پایین یک اثر دیگر در سطح بین المللی دارد. دانمارک حتی بیش از 10 برابر توان تولید انرژی خورشیدی و بادی خود را در مدت 10 سال افزایش داده است. این تا حد زیادی به دلیل کاهش هزینه های چنین انتقال است ، بنابراین افراد بیشتری و همچنین خانوارها می توانند به شبکه های برق متصل شوند- بسیاری از آنها برای اولین بار در زندگی خود. همچنین راز تکمیل آن سطح رفاه ، قدرتی است که سیم خورشیدی برای بشر از دست می دهد.
چرا بهترین کابل خورشیدی را انتخاب می کنید؟
به طور کلی ، انتخاب کابل مورد استفاده شما کیفیت تولید برق و همچنین گزینه ارسال را مشخص می کند. در حالی که سیم کشی الکتریکی با مشخصات تا حدودی کمتر از حد مطلوب می تواند برنامه شما را برای مدت کوتاهی حفظ کند ، اما در بلند مدت ممکن است عملکرد و بهره وری کل سیستم را به خطر بیندازد. بنابراین ، هنگام تعیین محیط مورد استفاده برای کاربردهای انتقال انرژی خورشیدی ، باید سعی کنید چه ویژگی هایی را در کابل خورشیدی پیدا کنید؟
 
خوب ، قبل از اینکه جنبه های اساسی الزامات ترجیحی را توضیح دهیم ، اجازه می دهد آنچه را که به خطر می انجامد تشخیص دهیم.
اگر از کابل های خورشیدی با مقیاس نازک (مقیاس نازک) استفاده می کنید ، به احتمال زیاد در نتیجه کاهش قابل توجه ولتاژ ، قدرت را از دست خواهید داد. به همین ترتیب ، سیم کشی های کم حجم به دلیل گرمایش خانه در طول فرایند انتقال نیرو ، تهدید مهمی برای آتش سوزی است. مهندسان برق همیشه توصیه می کنند که هنگام انتخاب سیم خورشیدی برای کاربردهای جزئی ، طراحان راه حل های قدرت باید این دو جنبه را در جلو داشته باشند و همچنین.
قطر سیم باید در نظر گرفته شود. مشابه لوله های با قطر بزرگ ، جریان صاف آب را محدود نمی کند ، بنابراین در مورد کابلهای برق با قطر بزرگ نیز چنین است. به طور کلی ، اگرچه این ممکن است در نتیجه برخی از برنامه ها متفاوت باشد ، اما هرچه تلویزیون کابلی ضخیم تر باشد ، قدرت مقاومت کمتری از طریق آن روبرو می شود.
این مفهوم اساسی علاوه بر اندازه سیم خورشیدی مورد استفاده قرار می دهد. با توجه به مسافت (طولی) که نیرو باید طی کند ، سیمهای بسیار بلندتر حتی مقاومت بیشتری نسبت به سیمهای کوتاهتر دارند. اگر یک طراح یک کار را با سیم های طولانی تر انجام دهد ، یا اگر طراحان کار از سیم های کوچکتر (نازک تر) استفاده کنند ، قدرت انتقال کار به خطر می افتد. در هر دو مورد/هر دو ، کمتر از وات توان مورد نظر به باتری ، موسسه مالی قدرت ، شبکه برق یا نقطه مصرف کامل (خانه ، سازمان یا کارخانه) می رسد.
 
بدیهی است که انتخاب یک سیم خورشیدی ایده آل ، تمام تفاوت ها را در کارآیی وظیفه برق شما ایجاد می کند. هم سیمهای زیر و هم زیر لکه ها غیرقابل قبول است. آنها هر دو ضررهای قابل توجهی (از نظر انتقال پول و انتقال نیرو) را در پی خواهند داشت و همچنین ، در بسیاری موارد ، منجر به مسائل امنیتی می شوند که شامل آتش سوزی ، قطع برق و همچنین خسارت به نیروگاه و تجهیزات می شود.
 
 
بهترین تکنیک های کابل PV برای بهترین انتخاب.
خواه وظیفه برق PV است که انرژی خورشیدی را برای استفاده های بعدی ذخیره می کند ، یا این برنامه کاربردی برای استفاده مستقیم از یک نیروگاه یا ابزارهایی است که از انرژی خورشیدی به جای انرژی حاصل از شبکه تولید شده از منابع سوخت تجدید ناپذیر استفاده می کند ، از سیم خورشیدی که استفاده می کنید تفاوت ایجاد می کند در زیر برخی از تکنیک های ایده آل برای کمک به شما به عنوان بخشی از معاینه خط برق و همچنین فرآیند گزینه آمده است:
 
 
1) کاربرد را در نظر بگیرید: کابل مس معمولی قلع اندود در تعداد زیادی از کابل خورشیدی 4 میلی متری تا کابل خورشیدی 6 میلی متری و همچنین 16.0 میلی متری ، کابل های ترکیبی صفر هالوژن پلی الفین و همچنین سیم های ترکیبی پلی الفین متقاطع وجود دارد. هنگام قرار دادن طرح وظیفه خود در کنار یکدیگر ، اطمینان حاصل کنید که منظور برنامه شما چیست و سپس ایده آل ترین کابل خورشیدی را برای آن برنامه انتخاب کنید.
 
2) در مورد آب و هوا فکر کنید: صرف نظر از این که چه کاربردی مورد استفاده قرار می گیرد ، آب و هوا نقش مهمی در تصمیم گیری در مورد نحوه مشخص کردن کابل های برق مورد استفاده برای حفظ شغل دارد. با این وجود ، هر دو کاربرد و آب و هوا معمولاً برای انتخاب یکی از مناسب ترین سیم کشی برق برای یک کار ، با یکدیگر ترکیب می شوند. به طور کلی ، برای 20000 ساعت روش ، حداکثر دمای هادی کابل خورشیدی انتخاب شده باید تقریباً 120 درجه سانتیگراد و حداقل نمره 40- درجه سانتیگراد باشد.
 
 
3) درجه ولتاژ مورد نظر را در نظر بگیرید: برنامه های مختلفی برای سیم ها و کابل های انرژی خورشیدی وجود دارد. همه برنامه ها نیازی به کابل های قدرت با رتبه مشابه ندارند. بنابراین ، بسته به خواسته های متمایز هر یک از آن برنامه ها ، طراحان رتبه ولتاژ مناسب را برای تلویزیون های کابلی انتخاب شده ایجاد می کنند. به طور کلی ، برای مدت 5 دقیقه ، ولتاژ قابل قبول 1.5 (1.8) KV DC/ 0.6/ 1.0 (1.2) KV AC ، 6.5 KV DC بالا است. به متغیرهای انتخابی خود که دقیقاً در تصمیم گیری اطلاعات دارند توجه کنید.
 
4) حساب تنظیمات برنامه: ما در مورد وضعیت آب و هوایی که کابلهای خورشیدی باید در آن کار کنند صحبت کردیم. گاهی طراحان پروژه هنگام هدایت کابل خورشیدی خود از یک نقطه به نقطه دیگر ، حتی بیشتر از حرارت و همچنین جوی سرد را مورد بررسی قرار می دهند. علیرغم اینکه این برنامه کاربرد داخلی یا خارجی دارد ، ممکن است برای مراقبت از اسیدها ، مواد شیمیایی قلیایی یا روغن های معدنی نیاز به کابل های خود داشته باشید. اطمینان حاصل کنید که کابل هایی که انتخاب می کنید در برابر چنین عوامل محیطی مقاوم هستند.
5) تقاضای نصب را کاهش دهید: برخی از وظایف انرژی خورشیدی ساده هستند. برخی دیگر بسته به کاربرد و جنبه های داخلی و خارجی ، دارای چالش های متمایزی هستند. کابل خورشیدی دارای یک نوع فرآیند نصب ممکن است برای اقساطی با مراحل یا خواسته های مختلف مناسب نباشد. برخی از نصب ها نیاز به فشار کشش خاصی دارند. سایرین ممکن است استرس یا ضربه بیشتری در حین راه اندازی داشته باشند. هنگام تصمیم گیری از نوع سیم مورد استفاده ، مطمئن شوید جنبه هایی مانند مقاومت در برابر ضربه ، پارگی و سایش را در نظر بگیرید. برای بهترین نصب ها ، فاصله خم شدن کابل خورشیدی شما نباید از چهار برابر اندازه کلی سیم فراتر رود. اندازه گیری مطمئن نیروی کشش کابل- 50 نیوتن متر بر متر مربع است.
 
6. فاکتورهای عایق که باید مورد توجه قرار گیرد: عایق بندی و محفظه هنگام تصمیم گیری در مورد انتخاب کابل های خورشیدی یا سیم خورشیدی یک نکته اساسی است. مطمئناً نوع عایق به هر مجموعه نصب و همچنین کاربرد بستگی دارد. به عنوان یک تکنیک ایده آل اولیه ، عایق باید توانایی تحمل بارهای مکانیکی و حرارتی کار را داشته باشد. به همین دلیل است که پلاستیک های متقاطع در حال تبدیل شدن به عایق اصلی در خارج از منزل ، داخل خانه و همچنین کاربردهای قوی خورشیدی هستند. کاپشن های مقاوم در برابر شعله ، با اتصالات عرضی و بدون هالوژن یک انتخاب محبوب دیگر هستند. بهترین اصول روش آنها را برای استفاده در پروژه هایی که دارای آب نمک ، اسیدیته بالا و همچنین جو مخرب هستند نشان می دهد. علاوه بر این ، این سیم ها برای کاربردهای داخلی نیز مناسب هستند ، به ویژه در مشکلات خشک. عایق مقاوم آنها را بسیار مقاوم در برابر آتش و بسیار کمتر مستعد آسیب و همچنین خرابی می کند.
 
موثرترین انتخاب نوع کابل خورشیدی.
استفاده از بهترین تکنیک ها برای انتخاب سیم کامل خورشیدی-مقاوم در برابر آب و هوا ، مقاومت در برابر اشعه ماوراء بنفش ، دمای وسیع (120 درجه سانتیگراد تا 40 درجه سانتیگراد) ، مقاوم در برابر سایش ، مقاوم در برابر سایش ، شعله و مقاوم در برابر آتش ، قطر مناسب و همچنین اندازه- ویژگی هایی است که باید در نظر بگیرید وقتی توسعه دهندگان پروژه انرژی خورشیدی تصمیم می گیرند که از چه نوع سیم خورشیدی استفاده کنند. و در محدوده بهترین آن تکنیک ها ، ضروری است که تامین کننده کابل ها و کابل های شما این معیارهای بالا را ارائه دهد.
آینده تولید برق به طور قابل توجهی متفاوت از آنچه امروز است خواهد بود ، زیرا انرژی خورشیدی در حال حاضر نقش مهمی در شکل گیری آن دارد. تحلیلگران پیش بینی می کنند که در پایان سالهای جاری ، قطعاً مقدار ناامیدکننده ای از مصرف انرژی ما با انرژی خورشیدی تامین می شود. در نتیجه ، تقاضا برای سیم خورشیدی و همچنین وسایل و قطعات مربوط به انتقال انرژی خورشیدی به طور چشمگیری افزایش خواهد یافت.
 
  • طراحی سایت طراحی سایت
۱۲
مهر
در سالهای اخیر ، تولید انرژی خورشیدی بطور گسترده مورد استفاده قرار گرفته و به سرعت توسعه یافته است. علاوه بر تجهیزات اصلی در ساخت نیروگاه های خورشیدی مانند ماژول های خورشیدی ، اینورترها و قیمت سیم افشان، ترانسفورماتورهای تقویتی ، مواد کابل خورشیدی متصل به نیروگاه خورشیدی نیز نقش مهمی در سودآوری کلی ، ایمنی عملیات ، و راندمان بالای نیروگاه خورشیدی در زیر مقدمه ای مفصل بر استفاده و محیط کابل ها و مصالح متداول در نیروگاه های خورشیدی آمده است.
شما می توانید برای تهیه کابل برق کامپیوتر و سیم ارت روکش دار به سایت زیتون کابل مراجعه کنید.
با توجه به سیستم نیروگاه خورشیدی ، کابل های خورشیدی را می توان به کابل های DC و کابل های AC تقسیم کرد که بر اساس موارد استفاده و محیط طبقه بندی می شوند:
 
1. کابل های DC.
(1) یک سری کابل بین اجزاء.
(2) کابل های موازی بین رشته ها و بین رشته ها به جعبه توزیع DC (جعبه گذرگاه).
(3) کابل بین جعبه توزیع DC و اینورتر.
 
کابلهای فوق کابلهای DC هستند ، بیشتر در فضای باز ، نیاز به ضد رطوبت ، ضد آفتاب ، مقاوم در برابر سرما ، مقاوم در برابر حرارت ، مقاوم در برابر اشعه ماوراء بنفش و مواد شیمیایی مانند حفاظت از اسید و قلیا در برخی از محیطهای خاص دارند.
 
2. کابل های AC.
(1) کابل اتصال از اینورتر به ترانسفورماتور تقویت کننده. کابل AC
(2) کابل اتصال از ترانسفورماتور تقویت کننده به تجهیزات توزیع.
(3) کابل اتصال تجهیزات توزیع به شبکه برق یا کاربر.
 
3. کابل خورشیدی.
تعداد زیادی کابل DC در نیروگاه های فتوولتائیک باید در فضای باز گذاشته شوند و شرایط محیطی بد است. مواد کابل باید با توجه به مقاومت در برابر اشعه ماوراء بنفش ، ازن ، تغییرات شدید دما و فرسایش شیمیایی تعیین شوند. استفاده طولانی مدت از کابل متریال معمولی در این محیط باعث شکنندگی غلاف کابل و حتی تجزیه عایق کابل می شود. این شرایط نه تنها مستقیماً به سیستم کابل آسیب می رساند ، بلکه خطر اتصال کوتاه کابل را نیز افزایش می دهد. در میان مدت و بلند مدت ، احتمال آتش سوزی یا صدمه به پرسنل نیز بیشتر است ، که این امر بر عمر مفید سیستم بسیار تأثیر می گذارد.
 
 
 
 
بنابراین ، استفاده از کابل ها و قطعات خورشیدی ویژه در نیروگاه های خورشیدی بسیار ضروری است. با توسعه مداوم صنعت خورشیدی ، بازار اجزای خورشیدی به تدریج شکل گرفت. در مورد کابل ها ، مشخصات مختلفی از محصولات کابل حرفه ای خورشیدی توسعه داده شده است. کابل اتصال عرضی پرتو الکترونی که اخیراً توسعه یافته است ، با درجه حرارت نامی 120 درجه سانتیگراد ، می تواند در برابر شرایط نامساعد جوی و شوک مکانیکی مقاومت کند. به عنوان مثال دیگر ، ZW Cable یک کابل خورشیدی خاص با توجه به استانداردهای بین المللی است. مدل معمول مورد استفاده کابل خورشیدی 4 میلی متری و کابل خورشیدی 6 میلی متری در محیط بیرون است. عمر مفید آن هشت برابر کابل لاستیکی و 32 برابر بیشتر از کابل PVC است. کابل ها و اجزای خورشیدی نه تنها بهترین مقاومت را در برابر باد و باران ، خوردگی اشعه ماوراء بنفش و ازن دارند ، بلکه می توانند طیف وسیعی از تغییرات دما را تحمل کنند.
 
4. مواد هادی کابل.
 
در بیشتر موارد ، کابل های DC مورد استفاده در نیروگاه های خورشیدی به مدت طولانی در خارج از منزل کار می کنند. به دلیل محدودیت در شرایط ساخت و ساز ، اتصالات اغلب در اتصالات کابل استفاده می شود. مواد هادی کابل را می توان به هسته مس و هسته آلومینیوم تقسیم کرد. کابل هسته مسی دارای ویژگی های مقاومت به اکسیداسیون بهتر از آلومینیوم ، عمر طولانی ، پایداری خوب ، افت ولتاژ کم و افت توان کم است. در ساخت و ساز ، زیرا هسته مس انعطاف پذیر است و شعاع خمش مجاز آن کوچک است ، چرخاندن و پوشیدن لوله راحت است. علاوه بر این ، هسته مس ضد خستگی است و پس از خم شدن مکرر شکستن آن آسان نیست ، بنابراین سیم کشی راحت است. در عین حال ، هسته مس از مقاومت مکانیکی بالایی برخوردار است و می تواند کشش های مکانیکی زیادی را تحمل کند ، که نه تنها راحتی زیادی در ساخت و تخمگذار ایجاد می کند ، بلکه شرایطی را نیز برای ساخت مکانیزه ایجاد می کند.
برعکس ، کابل هسته آلومینیومی ، به دلیل ویژگی های شیمیایی آلومینیوم ، اتصال نصب مستعد اکسیداسیون (واکنش الکتروشیمیایی) است ، به ویژه مستعد خزش ، که به راحتی منجر به خرابی می شود. کابل مسی مزایای برجسته ای در استفاده از نیروگاه های خورشیدی ، به ویژه در زمینه منبع تغذیه مستقیم کابل دارد. این می تواند میزان تصادف را کاهش داده ، قابلیت اطمینان منبع تغذیه را بهبود بخشد و ساخت ، بهره برداری و نگهداری را تسهیل کند. به همین دلیل است که کابل مسی عمدتا در منبع تغذیه کابل زیرزمینی در چین استفاده می شود.
 
5. عایق کابل و مواد غلاف.
 
در هنگام نصب ، بهره برداری و نگهداری نیروگاه خورشیدی ، ممکن است کابل در خاک زیر زمین ، در علفهای هرز و سنگها ، در لبه تیز سازه سقف ، در معرض هوا قرار گیرد و کابل ممکن است مقاومت در برابر تأثیر نیروهای مختلف خارجی اگر استحکام غلاف کابل به اندازه کافی قوی نباشد ، عایق کابل آسیب می بیند که بر عمر مفید کل کابل تأثیر می گذارد ، یا منجر به اتصال کوتاه ، خطر آتش سوزی و آسیب به کارکنان و سایر مشکلات می شود. محققان و تکنسین های کابل دریافته اند که مواد متقاطع تابش دارای مقاومت مکانیکی بالاتری نسبت به قبل از درمان با اشعه هستند. فرآیند پیوند متقاطع ساختار شیمیایی پلیمر عایق کابل و مواد غلاف را تغییر می دهد و مواد ترموپلاستیک قابل ذوب به مواد الاستومر غیر قابل ذوب تبدیل می شوند. تشعشع متقاطع به طور قابل توجهی خواص حرارتی ، مکانیکی و شیمیایی مواد عایق کابل را بهبود می بخشد.
در جریان کار ، مدار DC اغلب تحت تأثیر عوامل نامطلوب مختلفی قرار می گیرد که منجر به اتصال زمین می شود ، به طوری که سیستم نمی تواند به طور عادی کار کند. مانند اکستروژن ، تولید ضعیف کابل ، مواد عایق فاقد صلاحیت ، عملکرد عایق پایین ، پیری عایق سیستم DC یا وجود برخی نقص ها می تواند باعث اتصال به زمین یا تبدیل شدن به یک خطر پنهان برای زمین شود. علاوه بر این ، حمله یا گاز گرفتن حیوانات کوچک در محیط بیرونی نیز باعث خطای اتصال زمین DC می شود. بنابراین ، در این مورد ، به طور کلی از کابل که روکش شده و با عامل محافظت از جوندگان پوشانده شده است استفاده می شود.
  • طراحی سایت طراحی سایت
۱۰
مهر
 
اگر به تجهیزات ، ساختمان ، کارخانه ، دستگاه یا سازه مورچه ها دقت کنید ، به احتمال زیاد یک جزء مشترک پیدا خواهید کرد: سیم و کابل. کابل ها منبع حیاتی بسیاری از گیاهان و تجهیزات امروزی هستند. با این حال ، کابل های عایق معدنی برای کاربردهای با کارایی بالا بسیار محبوب هستند. در این پست ، ما بررسی خواهیم کرد که این کابل ها چیست و چرا آنها گزینه ای بسیار مناسب برای بسیاری از جایگزین های سیم و کابل های باز دیگر موجود در آنجا هستند.
برای آگاهی از قیمت کابل برق و کابل کواکسیال به زیتون کابل مراجعه کنید.
 
 
آشنایی با کابل های MI
فناوری MI ، که در تولید کابل با عملکرد بالا استفاده می شود ، یکی از ایمن ترین انواع فناوری های کابل کشی است که امروزه در دسترس است. در واقع ، کابل برق عایق معدنی در مورد برنامه های کاربردی گرمایش و برق ، مانند حفاظت در برابر حرارت بیش از حد و حفاظت از آتش در محیط های شهری ، صنعتی و تجاری ، اکنون استاندارد defacto است.
 
 
بنابراین ، کابل MI چگونه تولید می شود؟
خوب ، قابل توجه ترین ویژگی کابل این واقعیت است که با استفاده از مواد کاملاً غیر آلی تولید می شود. روکش های آلیاژی بدون درز ، معمولاً از مس ، در نمای بیرونی ، همراه با عایق اکسید منیزیم در داخل ، کابلی را ایجاد می کند که در برابر آتش و حرارت شدید بدون آسیب رساندن به عملکرد و یکپارچگی سازه مقاومت می کند. تقریباً همه کاربردهای الکتریکی از سیم MI سود می برند زیرا برای کاربردهایی از محدوده 300 و 600 ولت مناسب هستند. این کابل ها برای مقاومت در برابر 2000 PSI طراحی شده اند و مطابق با مواد 330 ، 500 و 501 کد ملی برق تولید شده اند.
فرآیند تولید این کابل ها شامل قرار دادن میله های رسانای مسی در لوله های مسی قابل خم شدن است. سپس لوله ها با پر شدن با اکسید منیزیم پر می شوند که به عنوان یک عایق نسوز غیر آلی عمل می کند. سپس یک فرایند چرخش طول کابل را افزایش می دهد در حالی که همزمان قطر هادی و غلاف را کاهش می دهد.
 
استفاده از کابل های خاص کاملاً به پروژه یا کاربردی که برای آن استفاده می شود و ویژگی ها و ویژگی های کابل ها بستگی دارد. در حالی که سایر کابل های درجه حرارت بالا از تولید کنندگان برجسته کابل و سیم موجود است ، بسیاری از طراحان پروژه های صنعتی و مهندسی در حال حاضر استفاده از کابل عایق معدنی را به عنوان یک جایگزین مناسب ترجیح می دهند.
 
MI Cable موارد استفاده بحرانی
طراحی کابل MI از برنامه های حفاظتی مدار بسیار حساس و حساس پشتیبانی می کند. سیم ها و کابل های مبتنی بر MI به دلیل ساختار منحصر به فرد خود ، انتخاب بسیار خوبی برای استفاده در طیف وسیعی از امکانات ، از جمله: کابل های عایق معدنی هستند.
 
· تونل های مترو
 
· امکانات مراقبت های بهداشتی
 
· فرودگاه ها
 
· کارخانه های پتروشیمی
 
· مجتمع های انرژی هسته ای
 
· کوره های زباله سوز
 
· کوره های نفتی یا گازی
 
· ساختمانهای بلند مرتبه
 
· …و خیلی بیشتر
در واقع ، این کابلها در مواردی که نیاز به ساخت سنسورهای دما مانند آشکارسازهای دمای مقاومت (RTDs) و پروبهای ترموکوپل دارند ، جایگزین مناسب دیگری برای انواع کابلها و سیمها هستند. بنابراین ، چه چیزی باعث می شود کابل گرمایش عایق مواد معدنی نسبت به بسیاری از همتایان دیگر خود بسیار متنوع باشد؟
 
خوب ، به دلیل طراحی و ساخت بسیار فوق العاده ، توانایی پشتیبانی از ارتعاشات بالا و کیفیت ذاتی آن در برابر درجه حرارت بالا ، این کابل ها امکان کوچک سازی آسان ترموکوپل ها را فراهم می کنند - که به لطف استفاده از فناوری MI می توان به عنوان کوچک به قطر 0.010 و در نتیجه ویژگیهای منحصر به فرد آنها ، کابلها در RTD هایی استفاده می شوند که برای کاربردهای ارتعاش زیاد در محیطهای با درجه حرارت بالا استفاده می شوند.
 
 
 
مهندسان همچنین کابل ها را منحصراً برای استفاده به عنوان کابل های فرمت مناسب می دانند. آنها معمولاً از آنها برای اتصال RTD ها و ترموکوپل ها به دستگاه های جمع آوری اطلاعات مربوطه ، کنترل کننده ها ، فرستنده های بی سیم ، مترهای اندازه گیری و سایر ابزارهای مورد استفاده در برنامه های مهم استفاده می کنند. طراحان زیرساخت های حیاتی همچنین ترجیح می دهند از کابل برق عایق معدنی ، نسبت به سایر جایگزین های موجود ، در مواردی که حفظ یکپارچگی مدار در محیط های نسوز ضروری است ، استفاده کنند.
در کابل ها و سیم های ایده آل مبتنی بر MI به دنبال چه چیزی باشید
کابل ها در هر پروژه ای که قطعات الکتریکی در آن وجود دارد ، نقش کلیدی را ایفا می کنند. انتخاب کابل مناسب شما در نهایت می تواند موفقیت آمیز یا ناموفق بودن پروژه شما را تعیین کند. بنابراین بسیار مهم است که وقتی صحبت از پروژه های مهم ، حساس و با کارایی بالا می شود ، از مناسب ترین کابل ها برای کار استفاده کنید.
در اینجا چیزی است که باید در کابل های با استفاده از فناوری MI جستجو کنید.
 
الف) مقاومت در برابر حرارت و آتش
 
با توجه به مواد معدنی مورد استفاده در ساخت سیم و کابل MI ، آنها بسیار مقاوم در برابر حرارت و آتش هستند. از نظر تئوری ، آنها می توانند در شرایطی که دما بین 1982ºF و 1083ºC ایجاد می کند ، عمل کنند ، و پروژه ها را قادر به تحمل بارهای زیاد جریان شدید و مقاومت در برابر درجه حرارت بالا می کند.
 
ب) ضد آب
 
با توجه به اینکه مواد معدنی در یک غلاف اکسترود شده و معمولاً مس بسته بندی می شوند ، کابل ها در برابر هر نوع مایعی نفوذ ناپذیرند - آب باران ، برف ، زیر اقیانوس ها یا مخازن و ظروف مایعات دیگر مانند مواد شیمیایی و روغن های فسیلی. بنابراین تعجب آور نیست که این کابل ها به طور گسترده در نفتکش ها ، کشتی ها و سایر شناورهای دریایی که در شرایط مرطوب و مرطوب کار می کنند استفاده می شود.
 
ج) ثبات دما
 
تغییرات دما بر عملکرد کابل تأثیر منفی می گذارد. تغییرات مکرر دما منجر به چگالش ، تجمع رطوبت در مجاری در معرض و در نهایت زنگ زدگی و خوردگی می شود. اما ، استفاده از کابلهای مقاوم در برابر دما و مقاوم در برابر رطوبت این خطرات را از بین می برد.
 
طراحی کابل عایق معدنی باعث می شود که در برابر تغییرات وسیع دما بسیار مصون باشد. تجهیزات و سازه ها ، با استفاده از کابل های ساخته شده با فناوری MI ، از ثبات دما اطمینان می یابند ، حتی در حالی که درجه حرارت به شدت در حال نوسان است. حتی نوسانات مداوم و شدید دما بر عملکرد کابل تأثیر نمی گذارد.
 
د) مقاومت در برابر اشعه
 
یکی از اصلی ترین نگرانی های مهندسان ، به ویژه کسانی که در پروژه های الکتریکی حساس به تداخل خارجی کار می کنند ، تشعشع است. از آنجا که کابل ها RTD ها و ترموکوپل ها را به ابزار دقیق و دستگاه های داده متصل می کنند ، آنها (کابل ها) مستعد تداخل ناشی از اشعه هستند. اگر چنین چیزی مجاز باشد ، اندازه گیری ها ، خوانش ها و داده های تحلیلی ارائه شده توسط این ابزارها نیز مشکوک می شوند.
 
 
 
اگر کابل های خود را از یک شرکت کابل معدنی با اعتبار تهیه می کنید ، سازنده از مواد غیر آلی ، معمولاً اکسید منیزیم ، به عنوان عایق در کابل هایی که تولید می کند ، استفاده می کند. این ماده در برابر تابش کابلها مقاومت فوق العاده ای در برابر تابش ایجاد می کند. به همین دلیل است که طراحان نیروگاه های هسته ای کابل عایق معدنی را بر سایر انواع سیم کشی یا کابل کشی انتخاب می کنند.
منبع: https://www.zw-cable.com/news/Mineral_Insulated_Cable_A_better_choice_over_open_wire_cables.html
  • طراحی سایت طراحی سایت
۰۳
مهر
 
در قسمت قبل درباره سیم تفلون صحبت کردیم و امروز قرار است درباره کاربرد سیم تفلون بیشتر بدانیم.
 
تفلون وایر چه کار می کند؟
نکته جالب در مورد سیم های تفلون این است که اهداف مختلفی دارند. سیم ها که به دلیل مقاومت در برابر مواد شیمیایی ، رطوبت ، دما و برق شناخته می شوند ، می توانند برای ساخت اجزا ، محصولات و ابزارهایی استفاده شوند که بیشترین کاربرد را دارند. بیایید نگاهی دقیق بینیم که سیم های تفلون برای چه مواردی قابل استفاده است. برای آگاهی از کاربرد سیم افشان، سیم ارت مفتولی و کابل برق کامپیوتر به مقالات زیتون کابل مراجعه کنید.
 
حوزه پزشکی
 
سیمهای پوشیده از PTFE هنگام کار با وسایل پزشکی که نیاز به پوشش صافی دارند که به طور مصنوعی بیکار ، نازک ، صاف است و می تواند طیف وسیعی از شرایط را تحمل کند ، اطمینان و دامنه بسیار خوبی را ارائه می دهد. عدم تراشیدن سیم ها روی پوشش قرار می گیرد و کیفیت فوق العاده ای را ارائه می دهد. برای جزئیات اداری و ایجاد دو حس ایده آل است. سیم های تحت پوشش PTFE طوری طراحی شده اند که برای درج ، ابزارهای درمانی و سایر وسایل مورد استفاده قرار می گیرند.
 
این واقعیت که سیم های تفلون در برابر الکتریسیته ، رطوبت ، دما و مواد شیمیایی مقاومت نشان می دهند چیزی است که آن را به یک ماده عالی برای عناصر ، دستگاه ها و محصولاتی که به مواد با ماندگاری طولانی نیاز دارند تبدیل می کند. علاوه بر این ، سیم ها به دلیل استحکام متمایز در دمای پایین و همچنین مقاومت در برابر آتش شناخته می شوند. تقریباً برای هر برنامه ای می توانید از آنها استفاده کنید.
 
 
 
برنامه های کاربردی بالینی
 
سیمهای روکش تفلون را می توان برای کاربردهای بالینی نیز استفاده کرد. آنها حفاظت بی عیب و نقص را ارائه می دهند. بنابراین ، شما می توانید از ابزارهای بالینی برای مدت زمان طولانی تری استفاده کنید. از نظر شیمیایی بی اثر ، خاص ، صاف و باریک آنها را برای مقاومت در برابر شرایط مختلف به طور همزمان مناسب می کند. این دارای یک لایه بدون پوسته پوسته شدن است که به آن اجازه می دهد تا تعداد زیادی از گزینه ها را پوشش دهد. هم برای مشخصات نظارتی و هم برای ظاهر استفاده می شود. سیمها عایق شده اند تا سیمهای تفلون میکرو را تشکیل دهند. می توان از آنها برای سازهای مختلف استفاده کرد.
 
برنامه های کاربردی خودرو
سیم های تفلون را می توان تقریباً برای همه چیز استفاده کرد. بسیاری از مردم نمی دانند که حتی می تواند برای برنامه های خودرو استفاده شود. با رایج شدن وسایل نقلیه برقی ، خودروهای امروزی به برق و مدارات متکی هستند. بنابراین ، با افزایش نیاز به خودروهای برقی ، تقاضا برای سیم های روکش تفلون نیز افزایش می یابد.
برای اطمینان از سیم کشی طولانی مدت خودروهای برقی ، شرکت های خودروسازی سرمایه گذاری زیادی در زمینه خرید سیم انجام می دهند. این خودروها دارای سیم هایی هستند که باید در برابر اصطکاک ، دمای شدید و مواد شیمیایی سخت مقاومت کنند. بنابراین ، فقط باید از سیم های PTFE استفاده کرد. آنها برای فهرست گسترده ای از برنامه ها از جمله صندلی های گرم شونده ، برنامه های باتری ، فرمان برقی ، ناوبری و سیستم های تهویه مطبوع مورد نیاز هستند. علاوه بر این ، کابلهای مینیاتوری مینی تفلون بسیار رایج شده اند. آنها به شرکت های خودروسازی کمک می کنند تا بتوانند سیم کشی وسایل نقلیه خود را به طور مداوم نوآوری کنند. سیم کشی الزامات کارآیی آنها را برآورده می کند.
 
کاربردهای نفت و گاز
 
وقتی صحبت از مهندسی می شود ، صنعت نفت و گاز یکی از سخت ترین صنایع است ، به ویژه برای اطمینان از ایمن بودن ابزارهای ضروری در برابر درجه حرارت شدید ، استرس و مواد شیمیایی سخت. سیم های تفلون سیم کشی نهایی برای بازار نفت و گاز هستند. آنها به دلیل ویژگی های استثنایی و رد پای پایین مورد استفاده قرار می گیرند.
 
بخش نفت و گاز از نیاز به یافتن سیم کشی مناسب رنج می برد. این جایی است که سیم های تفلون سر جای خود قرار می گیرند. آنها توانایی بخش را برای ادامه عملیات و حفاری در سخت ترین سطوح برطرف می کنند.
 
علاوه بر عایق کاری ، سیم ها نه تنها خراب شدن ، سطح دما و مقاومت الکتریکی مورد نیاز در بخش نفت و گاز را ایجاد می کنند ، بلکه امنیت بسیار مهمی را نیز فراهم می کنند زیرا انتشار گاز و زنگ زدگی می تواند مشکلات مهمی ایجاد کند.
برنامه های کاربردی الکتریکی عمومی
چه به لوازم خانگی و تجهیزات با تکنولوژی بالا فکر کنید ، سیم کشی تفلون چیزی است که همه چیز را ممکن می سازد. این بهترین عایق موجود است. از این رو ، به طور گسترده ای در قطعات الکتریکی استفاده می شود. این دستگاه قابلیت محافظت حداکثر تا 500 ولت در میلیون را بدون آسیب رساندن به عملکرد دارد. سیم کشی حتی سخت ترین برنامه ها را پشتیبانی می کند.
 
امروزه دستگاه های تلفن همراه به کابل های تفلون متکی هستند که تقریباً در هر مکانی که بروید یافت می شوند. این ماده به عنوان روکش سیم و سیم استفاده می شود. سیم کشی همچنین به عنوان جدا کننده روی سطوح رسانا استفاده می شود. با پشتیبانی از طیف وسیعی از برنامه های کاربردی که شامل اجزایی است که به عناصری نیاز دارند که باید پیش بینی شوند ، سیم کشی تمام لوازم برقی را کنترل می کند. از آنجا که تولیدکنندگان دیجیتال مدرن همیشه در حال توسعه دستگاه های کوچکتر و قابل حمل هستند ، به یک سیم کشی مطمئن و مقرون به صرفه مانند تفلون نیاز دارند.
 
سایر برنامه ها
 
در نهایت ، علاوه بر موارد فوق ، سیمهای عایق تفلون برای کاربردهای دیگر نیز استفاده می شود. تفلون دارای ویژگی هایی است که آن را به گزینه ایده آل تبدیل می کند. می توان از آن برای اهداف نامحدود استفاده کرد.
 
سایر کاربردها و بخشهایی که از آنها استفاده می کنند عبارتند از: تحقیقات علمی شیمیایی ، مهندسی زیستی ، اعزام اتاق ، تحقیقات علمی دریایی ، رباتیک ، هنر ، ارتباطات ، صنایع غذایی ، دامپزشکی ، کامپیوتر ، خرده فروشی و غیره. پیشرفت های تکنولوژیکی فقط اثبات می کند که سیم های عایق تفلون چقدر مفید هستند. تجهیزات مدرن برای کار و دوام بیشتر باید به آنها تکیه کنند.
 
منبع: https://www.zw-cable.com/news/All_You_Need_To_Know_About_Teflon_Wire.html
  • طراحی سایت طراحی سایت