سیم و کابل

۹ مطلب در شهریور ۱۴۰۰ ثبت شده است

۲۷
شهریور
کابلهای محافظ سیمهای الکتریکی هستند که حاوی رساناهای محافظتی هستند که در یک لایه رسانای اصلی قرار گرفته اند. سپر را می توان از رشته های مس بافته (یا فلز مشابه) ، نوار مسی مارپیچ یا چند پلیمر دیگر ساخته شده است. نمی توان بر اهمیت کابل های محافظت شده به اندازه کافی تاکید کرد.
کابل شیلددار، کابل محافظ معمولاً ضخیم تر و سفت تر از سیم های بدون محافظ است. هنگام کار با آنها ، آنها همچنین خواستار درمان بالاتر می شوند. سیم های محافظ معمولاً در محیط های تجاری و اقساطی یافت می شوند که در آن دیگر تجهیزات نزدیک به احتمال زیاد تداخل الکترومغناطیسی ایجاد می کنند.
تلویزیون های کابلی بدون محافظ و پیچ خورده دارای امنیت داخلی برای به حداقل رساندن آن نیستند. در عوض ، آنها با استفاده از مجموعه ای از کابل های پیچ خورده برای نفی استفاده می شوند. این کابل ها سبک و همچنین نازک هستند ، بنابراین برای استفاده داخلی در محیط کار برای LAN یا سیستم های تلویزیون کابلی شبکه قابل مقایسه مناسب هستند. همچنین قیمت آنها کمتر از تلویزیون های کابلی تجاری است. آنها دائماً مناسب محیط های تجاری نیستند که در آن به مقادیر بیشتری از برق نیاز است یا در جایی که ابزارهای سنگین معمولی مورد استفاده قرار می گیرند.
برای آگاهی از قیمت سیم ارت روکش دار و کابل awg با مشاروین زیتون کابل تماس بگیرید.
کاربردهای کابل شیلددار
از تلویزیونهای کابلی محافظت شده برای محافظت از اطلاعات منتقل شده از طریق تلویزیون کابلی در برابر خرابی ناشی از قرار گرفتن در معرض استفاده می شود ، که در مراکز داده ، تنظیمات تجاری ، محل کار و سایر تجهیزات رایج رایانه ، تجهیزات الکتریکی یا ابزارهای الکترونیکی رایج است. استفاده
 
EMI توسط یک منبع خارجی ایجاد می شود که بر مدار الکتریکی از طریق اتصال الکترواستاتیک ، انتقال یا القای الکترومغناطیسی تأثیر می گذارد. این اختلال می تواند عملکرد یک مدار را به حداقل برساند یا شاید عملکرد آن را به طور کامل متوقف کند. هر جا که دوره داده وجود داشته باشد ، این اثرات می تواند از میزان خطای افزایش یافته تا از دست دادن کامل داده ها متفاوت باشد. هر دو منابع طبیعی و همچنین مصنوعی (ساخته شده توسط انسان) می توانند جریانهای الکتریکی متغیر و همچنین ولتاژهایی را ایجاد کنند. احتراق خودرو و همچنین تلفن های همراه نمونه های اولیه از منابع مصنوعی هستند. منابع طبیعی EMI شامل طوفان های الکتریکی و خورشید است. به طور کلی با رادیوهای AM ، تلویزیون ها و همچنین تلفن های همراه تداخل دارد.
ایمن سازی در تلویزیون کابلی ایمن ، مقدار و شدت صدای الکتریکی را به حداقل می رساند ، تأثیر آن را روی سیگنال ها و همچنین انتقال کاهش می دهد و در عین حال تابش الکترومغناطیسی را نیز کاهش می دهد.
فویل آلومینیومی و همچنین سیم محافظ بافته شده با سیم محافظ
فویل و تلویزیون کابلی بافته شده هر دو معمول ترین نوع سیم محافظ برای کارهای تجاری هستند. محافظ فویل شامل یک ورق نازک از مس یا آلومینیوم سبک است. این "فویل آلومینیومی" به طور کلی به ارائه دهنده خدمات پلی استر چسبیده است تا استحکام تلویزیون کابلی را افزایش دهد. این نوع سیم محکم که به عنوان محافظ "نوار" شناخته می شود ، 100 security امنیت سیم هادی را که در آن پیچیده شده است ، تامین می کند. از جو می تواند عبور کند. با این حال ، به دلیل این واقعیت که فویل داخل بند ناف بسیار شکننده است ، همکاری با این سیم ها بسیار دشوار است ، به ویژه هنگام استفاده از آداپتور. معمولاً از سیم کشی لوله فاضلاب بیشتر از این که بخواهید محافظ کابل را به طور کامل زمین بزنید استفاده می شود.
دومین روش مورد استفاده برای محافظت از طناب ، بافتن است. سیمهای محافظ بافته شده از مش کابلهای مسی بافته شده استفاده می کنند. سپرهای بافته شده پوشش کمتری نسبت به سپرهای فویلی ارائه می دهند ، اما بسیار محکم تر هستند. pigtail یک دوره مقاومت کم در برابر اتصال به زمین ایجاد می کند و هنگام استفاده از آداپتور پایان دادن به آن بسیار چالش برانگیز است. بستن بافته به طور کلی بین 70 تا 95 درصد تسلیم می شود و دقیقاً با اتکا به اینکه چگونه بافت بافته شده با اطمینان انجام می شود. محافظ های گره دار نسبت به محافظ های فویل آلومینیومی قابل اطمینان تر هستند زیرا مس قیمت هدایت بیشتری نسبت به آلومینیوم دارد و همچنین در برابر آسیب های داخلی بسیار کمتر آسیب پذیر هستند. تلویزیون های کابلی محافظ گره ای بزرگتر و گرانتر از محافظ های نواری هستند ، زیرا محکم تر هستند و همچنین کارایی بهتری را ارائه می دهند.
 
 
 
با تکیه بر محیط کار ، یک نوع سیم ممکن است بر انواع دیگر ترجیح داده شود. در دفاتر خاص فقط از تلویزیون کابلی محافظت شده با فویل آلومینیومی استفاده می شود ، در حالی که در برخی دیگر ممکن است به سیم محافظ بافته شده مش دار نیاز باشد. سایر محل های کار نیاز به ترکیبی از انواع بند ناف دارند. سیمهای مارپیچی سیم پیچ باید در جایی که سیمها به طور مرتب خم و جابجا می شوند مورد استفاده قرار گیرد. در مکانهایی که معمولاً تلویزیون کابلی جابجا نمی شود ، مطمئناً تحت فشار یا ضربه قرار می گیرد ، تلویزیونهای کابلی دارای گره اغلب بهترین هستند. در تنظیماتی که می توان پیش بینی کرد سیم از دست کارکنان ، تجهیزات و سایر جنبه های دیگر بدون مزاحمت عبور می کند ، محافظت از فویل آلومینیومی ممکن است ایده آل باشد.
کابل های محافظت شده سیم های الکتریکی هستند که حاوی هادی های محافظی هستند که در یک لایه رسانای استاندارد قرار گرفته اند. فویل و تلویزیون کابلی محافظت شده دو نوع رایج ترین سیم مفتول برای اهداف صنعتی هستند. این نوع تلویزیون کابلی محافظ که به عنوان محافظ "نوار" شناخته می شود ، 100 protection از کابل هادی که در آن پیچیده شده است محافظت می کند. بندهای محافظ بافته شده بسیار سنگین تر و گرانتر از محافظ های نواری هستند ، زیرا طول عمر بیشتری دارند و عملکرد بهتری دارند.
منبع: https://www.zw-cable.com/news/The_Application_of_Shielded_Cable.html
 
  • طراحی سایت طراحی سایت
۲۱
شهریور
در کابلها و سیمها ، تداخل الکترومغناطیسی می تواند بر قوام و خلوص انتقال سیگنال تأثیر منفی بگذارد ، که به نوبه خود عملکرد دستگاهها و سیستمهایی که در آنها نصب شده است را مختل می کند. به همین دلیل ، محافظ غالباً در مجموعه کابل و سیم برای محافظت از آنها در برابر EMI ادغام می شود. مهم است که محافظ مورد استفاده نوع مناسبی برای تداخل در محیط برنامه باشد. در غیر این صورت ، ممکن است موثرعمل نکند. پیش تر درباره کابل برق کامپیوتر، سیم ارت مفتولی و قیمت سیم افشان سخن گفتیم و امروز به کابل شیلددار می‌پردازیم.
در زیر ، ما یک نمای کلی از کابل های محافظ ، از جمله نوع آنها ، انواع موجود و برنامه های کاربردی معمولی را ارائه می دهیم تا به خوانندگان در نحوه انتخاب و استفاده صحیح از آنها کمک کند.
 
کابل های محافظ چیست؟
کابل های محافظ دارای یک ژاکت بیرونی محافظ و رسانا هستند. در اصل یک قفس فارادی تولید می کند که سیگنال های الکترومغناطیسی خارجی را مسدود می کند و وضوح سیگنال منتقل شده از طریق عناصر رسانای داخلی را بهبود می بخشد.
جنس کت را می توان از مواد مختلف تهیه کرد. با این حال ، هر کدام دارای چالش هایی هستند که می توانند بر نصب و نگهداری تأثیر بگذارند. به عنوان مثال ، مواد بافته شده ضخیم تر به دلیل وزن و کاهش انعطاف پذیری دشوار است ، در حالی که مواد نازک تر مانند فویل و نوار مستعد پارگی هستند. آگاهی از محدودیت های مواد به متخصصان صنعت کمک می کند تا مناسب ترین برنامه را انتخاب کنند.
 
انواع محافظ کابل
محافظ کابل EMI تنوع زیادی دارد که هر کدام برای کاربردهای مختلف مناسب است. سه مورد از رایج ترین انواع محافظ ها عبارتند از:
محافظ بافته: این نوع محافظ دارای ساختار مش بافته ای است که از سیم های مسی قلع یا لخت تشکیل شده است. بسته به سفتی بافت ، پوشش تداخل بین 70 تا 95 درصد متغیر است.
محافظ فویل: این نوع محافظ با نام محافظ نواری نیز شناخته می شود. این از یک لایه نازک از مواد آلومینیوم یا مس ساخته شده است که می تواند برای افزایش استحکام و دوام به یک ماده حامل متصل شود. از آنجا که به گونه ای طراحی شده است که به طور کامل در اطراف کابل یا سیم با همپوشانی پیچیده شود ، 100٪ پوشش می دهد.
محافظ مارپیچی: این نوع محافظ با پیچاندن مارپیچ مواد رسانا به دور هسته ساخته می شود. معمولاً برای پوشش بهتر سیم ها و کابل های کوچک تا متوسط ​​استفاده می شود.
چه زمانی باید از سیمها و کابلهای بدون محافظ در مقابل سیم محافظت شده استفاده کنم؟
در حالی که کابلها و سیمهای بدون محافظ می توانند تداخل سطح پایین EMI را لغو کنند ، اما برای محیطهایی که مقادیر زیادی از برق مورد استفاده قرار می گیرد یا مورد نیاز است مناسب نیستند زیرا این شرایط باعث ایجاد سطوح بالای EMI می شود. آنها برای استفاده در تجهیزات داخلی ، امکانات کوچک تا متوسط ​​و محیط های صنعتی کنترل شده مناسب هستند.
سیم و کابل محافظ در حال استفاده
EMI برای عملکرد دستگاهها و سیستمهای الکتریکی و الکترونیکی بسیار مضر است. در نتیجه ، سیم ها و کابل های محافظ می توانند تقریباً برای هر صنعت یا فرآیند صنعتی که از این نوع تجهیزات استفاده می کند ، سود ببرند. برخی از نمونه های کاربردی معمولی برای این محصولات عبارتند از:
 
سیم مرکز الکترونیکی در مرکز داده
مراکز داده به طور کلی تعداد زیادی از دستگاه های الکترونیکی را در خود جای می دهند. به این ترتیب ، آنها سیگنال های زیادی را منتقل می کنند ، که می تواند منجر به کاهش عملکرد تجهیزات در هنگام ایجاد تداخل شود. به همین دلیل است که ادغام محافظ EMI در مجموعه کابل و سیم برای این تأسیسات مهم است.
 
کارخانه های صنعتی و تولیدی
اگر به درستی به کارخانه های صنعتی و تولیدی توجه نشود ، EMI تهدید مهمی محسوب می شود. برخی از پیامدهای استفاده از مجموعه کابل و سیم بدون محافظت شامل خرابی تجهیزات ، خطاهای اندازه گیری ، خطاهای ارتباط داده و موارد دیگر است. با استفاده از کابل ها و سیم های محافظ ، صاحبان کارخانه ها و مدیران می توانند از افراد و فرایندهای خود بهتر محافظت کنند.
امکانات پزشکی
بسیاری از مراکز درمانی سعی کرده اند با ممنوعیت استفاده از دستگاه های تلفن همراه در داخل به مسائل EMI بپردازند. با این حال ، برخی در حال یافتن راه حل های جایگزین هستند. به عنوان مثال ، محافظت صحیح از کابل ها و سیم ها در تجهیزات به جلوگیری از تأثیر EMI بر عملکرد آنها کمک می کند.
 
سایت های نظامی
در صنعت نظامی ، دستگاهها و سیستمهای الکترونیکی اغلب وظایف مهم را بر عهده دارند. به همین دلیل اجرای اقداماتی که عملکرد م effectiveثر و ایمن آنها را تضمین می کند بسیار حیاتی است. محافظت از کابل و سیم کلید دستیابی به این هدف است زیرا مانع از آسیب دیدن تجهیزات توسط EMI می شود. فن آوری های معمولی که از سیم ها و کابل های محافظ استفاده می کنند شامل موشک ، سیستم های ارتباطی قابل حمل ، سیستم های جنگ الکترونیکی ، وسایل نقلیه زمینی ، هواپیما و موارد دیگر است.
 
دفاتر
کابل ها و سیم های محافظ در دفاتر کار که به شدت از رایانه و سایر تجهیزات برقی/الکترونیکی استفاده می کنند ضروری است. اگر EMI به درستی مورد بررسی قرار نگیرد ، می تواند بر عملکرد تجهیزات و در نتیجه بهره وری کارکنان اداری تأثیر بسزایی بگذارد.
 
درباره کابلهای محافظ از سیم و کابل الکترونیکی تلفیقی بیشتر بدانید
مونتاژ کابل و سیم محافظ در بسیاری از صنایع و برنامه های کاربردی نقش حیاتی ایفا می کند. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این محصولات ، با کارشناسان Consolidated Electronic Wire & Cable تماس بگیرید. مجهز به بیش از 100 سال تجربه در طراحی و ساخت راه حل های سیم و کابل ، ما می توانیم به هر گونه سوال در مورد آنها پاسخ دهیم. علاوه بر این ، اگر برای پروژه بعدی خود به سیم و کابل نیاز دارید ، ما شما را تحت پوشش قرار می دهیم. ما برای ارائه راه حل محافظ سفارشی که نیازهای برنامه شما را برآورده می کند ، نیاز داریم. برای شروع راه حل خود ، راهنمای کابل سفارشی ما را بررسی کنید.
 
منبع: https://www.conwire.com/blog/intro-to-shielded-cables/
  • طراحی سایت طراحی سایت
۲۰
شهریور
مایکروویو را وصل می کنید ، کلید را روشن می کنید و برق خاموش می شود. بدون اطلاع از آنچه اتفاق افتاده است ، با برقکار تماس می گیرید تا مشکل را برطرف کند. و بعداً متوجه می شوید که می توانید این کار را خودتان انجام دهید ، اگر اصول اولیه تابلو سرویس برق خانه خود را بدانید.
دانستن چگونگی رفع مشکلات جزئی برق می تواند در هزینه شما صرفه جویی کند ، اما مهمتر از همه ، مهارت های شما می تواند در موارد اضطراری مفید باشد. بنابراین ، در اینجا یک مقاله مفصل آمده است که همه چیز را که باید در مورد یک تابلو سرویس برق بدانید توضیح می دهد.
زیتون کابل در زمینه فروش سیم و کابل فعالیت می کند. شما می توانید برای دریافت لیست قیمت کابل برق و انواع سیم و کابل به سایت این شرکت مراجعه کنید.
 
تابلو سرویس برق چیست؟
یک پانل سرویس الکتریکی پیوند بین سیم های بیرونی از خیابان و سیم های داخلی سیستم برق خانه است. این نقطه توزیع مرکزی است که سیم سرویس را به سیمهای خروجی متصل می کند.
 
پنل خدمات برق را از کجا پیدا کنیم؟
تابلو برق خانگی عموماً از فعالیتهای اصلی خانه دور است. این مکانها ممکن است شامل گاراژ ، راهروی منتهی به گاراژ ، زیرزمین و گنجه باشد.
 
با قرار دادن قطعه سرویس و سر سرویس در پشت بام می توانید پانل سرویس برق خود را پیدا کنید. معمولاً ، صفحه خدمات باید مستقیماً در زیر ، در یکی از داستانهای خانه قرار گیرد. اگر خطوط برق دفن شوند ، خط معمولاً از خیابان شروع می شود و از جلو یا کنار خانه به خانه متصل می شود.
انواع تابلو برق
صفحه اصلی قطع کننده
صفحه اصلی قطع کننده برق که به اتاق های مختلف خانه شما می رسد را کنترل می کند. می توان از آن برای قطع برق خانه خود از جمله قطع کننده مدار استفاده کرد. آنها بر اساس تعداد مدارهایی که می توانند کنترل کنند و قدرت آنها طبقه بندی می شوند.
جعبه های فیوز
اینها برای جلوگیری از اضافه بار مدار طراحی شده اند. جعبه های فیوز از فیوزهای کوچکی تشکیل شده است که می توانند در یک صفحه برق قرار بگیرند. هنگامی که جریان اضافی جریان داشته باشد ، فیوز کوتاه می شود.
 
صفحه اصلی لگ
پنل های لبه اصلی از لنگ استفاده می کنند و سیم های خط به این لنگ ها می رسند. آنها دارای قطع کننده اصلی به عنوان جدا کننده جداگانه در متر هستند. شما می توانید پنل لنگ اصلی را به شکن در پنل اصلی که پنل لگ اصلی به عنوان زیرپانل عمل می کند وصل کنید.
 
زیر پنل
اینها برای خانه هایی که به مدارهای متعدد در یک منطقه نیاز دارید بسیار مناسب هستند. صفحات فرعی قدرت خود را از پنل اصلی از طریق یک مدار دریافت می کنند. آنها قطع کننده های اختصاصی ندارند و به شما امکان می دهند توزیع فعلی را در خانه تنظیم کنید.
 
سوئیچ های انتقال
اینها برای مدارهایی که از ژنراتور برق پشتیبان استفاده می شود مناسب هستند. این کار با انتقال قدرت ژنراتور به برق از طریق پنل کار می کند. دو نوع سوئیچ انتقال وجود دارد - دستی و اتوماتیک.
 
ملاحظات ایمنی پنل سرویس برق
در شرایط عادی ، لمس پنل سرویس هنگام بستن درب بیرونی پنل ایمن است.
هنگامی که در و محافظ جلویی محافظ برداشته شده است ، هرگز روی یک صفحه سرویس برقی باز کار نکنید. اگر از ضربه سرویس ضربه ای دریافت کنید ، مطمئناً یک ضربه کشنده خواهد بود. از دست زدن به سیم هایی که از بالای جعبه وارد پنل می شوند خودداری کنید.
این اشتباه است که فکر کنیم خاموش کردن کلید قطع کننده اصلی پنل و برداشتن روکش محافظ شما را ایمن نگه می دارد. قطع کننده اصلی برق را به مدارهای شعبه خانگی قطع می کند. با این حال ، برق ورودی به پنل خطوط خدمات عمومی را قطع نمی کند.
جدا از اینکه در مورد قسمت هایی از صفحه سرویس که دستان شما لمس می کند احتیاط کنید ، در مورد وسایل جابجایی نیز مراقب باشید. ابزارها می توانند سیم های سرویس را لمس کرده و ضربه ای را به شما منتقل کنند.
هر چند وقت یک بار باید یک تابلو سرویس برق را بازرسی کرد؟
هر سال یکبار صفحه برق و جعبه قطع کننده مدار را بررسی کنید تا از عملکرد صحیح محافظ ها اطمینان حاصل کنید. این امر باعث می شود اطمینان حاصل کنید که دستگاه های شکن شما را ایمن نگه می دارند.
شما باید اتصالات شل ، گرمایش داخل صفحه یا علائم پیری را بررسی کنید. علائم را که می تواند منجر به آتش سوزی الکتریکی شود شناسایی کنید. برای بررسی پانل الکتریکی با یک متخصص تماس بگیرید.
 
منبع: https://www.dfliq.net/blog/all-about-electrical-service-panel/
  • طراحی سایت طراحی سایت
۱۵
شهریور
اگر رنگ سیم های برق مختلف و کد آنها را درک کرده اید ، قبل از شروع هرگونه پروژه سیم کشی ، می توانید اهداف سیم کشی برق مختلف خانه را مشخص کنید. این کدهای رنگی الکتریکی عملکرد هر سیم را در یک مدار معین مشخص می کند. رنگ سیم کشی بین سیمهای داغ ، خنثی یا زمین متمایز می شود. قبلا درباره سیم ارت نیمه افشان و کابل افشان NYY صحبت کردیم و امروز به بحث درباره رنگ های سیم های برق خواهیم پرداخت. برای اطلاع از قیمت کابل برق با مشاورین زیتون تماس بگیرید.
 
چرا سیم های خانه رنگ های متفاوتی دارند؟
درک رنگ سیم های الکتریکی برای فردی که روی مدار کار می کند برای شناسایی عملکرد و اقدامات احتیاطی سیم ضروری است. دانستن این رنگهای سیم کشی خانه قبل از ورود به دنیای آزمایش با تعمیرات خودتان (DIY) بسیار مهم است.
 
رنگ هر سیم اساساً هویت آن است و بنابراین اگر می خواهید مدار به درستی کار کند ، اهمیت زیادی دارد. این که بتوانید هر رنگ سیم و ویژگی آن را به خاطر بسپارید ، شما را از برق گرفتگی و سایر خطرات در امان می دارد.
کد رنگ سیم های مختلف برق و عملکرد آنها چیست؟
سیمهای برق سیاه
سیمهای الکتریکی سیاه عمدتا در ساختمانهای مسکونی یافت می شوند ، سیمهای سیاه قدرت را به سوئیچ ها و پریزها در انواع مختلف مدار منتقل می کنند. یکی از وظایف اصلی آنها این است که به عنوان اتصالی عمل کنند که یک سوئیچ را به یک بار الکتریکی خاص متصل می کند. سیمهای سیاه به عنوان سیمهای خنثی یا زمینی استفاده نمی شوند ، زیرا هدف اصلی آنها انتقال جریانهای الکتریکی زنده است.
 
سیمهای برق آبی و زرد
اگرچه هیچ یک از این موارد در سیم کشی استاندارد پریز وجود ندارد ، اما هر دو نقش مهمی در عبور سیمهای مستقیم از یک کانال ایفا می کنند. سیمهای زرد و آبی به عنوان حامل یک مدار جریان متشکل از سه یا چهار سوئیچ عمل می کنند که در آن چندین سوئیچ یک ابزار را کنترل می کنند. این سیمها به دلیل عملکردشان در هدایت جریان بین کلیدها و قطبها ، مسافر نیز نامیده می شوند.
سیمهای برق سفید و خاکستری
سیمهای برق سفید و خاکستری سیمهای خنثی هستند. یک سیم خنثی به عنوان یک اتصال با نوار اتوبوس خنثی عمل می کند. میله خنثی یک قطعه رسانا از فلز است که به طور موثر جریان الکتریکی را در سراسر مدار جذب و توزیع می کند. به زبان ساده ، این سیم ها به بازگشت جریان به منبع تغذیه کمک می کنند. لطفاً توجه داشته باشید که در برخی موارد ، ممکن است یک سیم نول نیز جریان را حمل کند و در صورت عدم استفاده صحیح ، می تواند شما را شوکه کند.
 
سیمهای برق سبز
سیم های سبز به عنوان اقدامات محافظتی مانند سیم کشی زمین استفاده می شود که باعث می شود مدار در برابر ضربه و ایمن برای استفاده در داخل خانه ایمن شود. شما می توانید آنها را به عنوان سیم هایی که دستگاه ها را از طریق جعبه خروجی به ترمینال زمین متصل می کنند ، شناسایی کنید. در یک مدار معمولی الکتریکی ، رنگ سیم کشی خانه از طریق نوار اتوبوس زمینی دنبال می شود. در صورت تماس تصادفی سیم زنده با یک رسانا ، سیمهای سبز می توانند با انتقال این جریان اضافی با خیال راحت به زمین از شما محافظت کنند. به عنوان مثال ، اگر هر یک از وسایل شما به دلیل نقص در مدار قطع شود ، سیم های سبز یک مسیر خروجی برای جریان الکتریکی ایجاد می کند و آن را از شما دور می کند.
رنگهای دیگر
سایر ترکیبات رنگی ، از جمله سیم کشی راه راه ، سیم قرمز و سیمهای مسی برهنه ، اهداف متفاوتی دارند اما به طور گسترده مورد استفاده قرار نمی گیرند. به عنوان مثال ، سیم های قرمز آشکارسازهای دود سخت را به کل سیستم قدرت متصل می کنند. از طرف دیگر ، سیم های مسی برهنه به اتصال کلیدها ، خروجی ها ، وسایل یا قاب فلزی لوازم خانگی کمک می کند.
 
منبع: https://www.dfliq.net/blog/electrical-wire-color-codes/
  • طراحی سایت طراحی سایت
۱۳
شهریور
در هنگام خرید خانه ، در مورد فضای داخلی ، مبلمان ، وسایل و سایر خدمات آب و برق صحبت می کنید. اما آیا تا به حال به این فکر کرده اید که چه نوع سیم کشی برق در خانه شما پخش شده است؟ اگرچه سیم کشی الکتریکی اشتباه یک خطر بالقوه برای زندگی است ، اما شما اغلب آن را دست کم می گیرید.
پیش‌تر درباره کابل کواکسیال، کابل پاور و کابل ارت سخن گفتیم و امروز به سیم آلومینیمی و ویژگی های آن می پردازیم.
 
سیم کشی آلومینیوم چه زمانی مورد استفاده قرار گرفت؟
سیم کشی برق به طور ایده آل با سیم مسی انجام می شود. اما زمانی در دهه های 1960 و 70 بود که برقکاران از سیم آلومینیوم برای سیم کشی استفاده می کردند ، زیرا قیمت مس به طور ناگهانی بالا رفت و همچنین به دلیل در دسترس نبودن مس در ایالات متحده.
اما به زودی ، کارشناسان متوجه می شوند که این راه حل دارای جنبه منفی منفی است. فناوری مدرن سیم برق آلومینیومی را به عنوان سیم مسی ایمن تشخیص نداد.
بگذارید آنچه را که باید در مورد سیم کشی آلومینیوم در خانه بدانید بدانید.
 
سیم برق آلومینیومی
سیم های آلومینیومی مانند سیم های مسی کار می کنند و تا دهه 70 محبوب بودند و به عنوان رسانای الکتریکی به طور گسترده ای مورد استفاده قرار می گرفت. هنگامی که خطرناک شناخته شدند ، استفاده از آنها متوقف شد.
سیم مسی در مقابل سیم آلومینیوم
سیم های آلومینیومی در حین عبور جریان بیشتر از سیم مسی منبسط می شوند. این منجر به خرابی اتصالات و مشکلات الکتریکی می شود.
سیم های آلومینیومی قدیمی هستند. در صورت بروز حادثه ، در صورت قدیمی بودن سیم کشی ، شرکت بیمه به شما سختی می دهد تا درخواست خود را رد کنید.
از نظر علمی ثابت شده است که احتمال وقوع آتش سوزی مرگبار در سیم های آلومینیومی بیشتر از سیم های مسی است.
چه چیزی سیم آلومینیوم را خطرناک می کند؟
آلومینیوم در حین عبور جریان بیشتر از مس منبسط می شود. این می تواند فضا برای هوا ایجاد کند و می تواند سیم را از پیچ ترمینال شل کند. بنابراین ، فضا دادن به زنگ زدگی. آیا می توانید خطر خانه خود را که توسط سیم کشی خورده احاطه شده است ، تصور کنید؟
 
شناسایی سیم کشی آلومینیوم
ابتدا می توانید تفاوت را از طریق رنگ تشخیص دهید.
آل یا آلومینیوم روی کت سیمی نوشته یا برجسته می شود.
اگر ملک فعلی شما بین سالهای 1965 تا 1973 ساخته شده است ، احتمال دارد سیم کشی خانه شما به جای مس آلومینیومی باشد.
 
با سیم برق آلومینیومی در خانه چه کنیم؟
با یک متخصص برق متخصص تماس بگیرید و از او بخواهید سیم کشی خانه شما را ارزیابی کند. اگر سیم کشی به درستی انجام شده و خیلی قدیمی نیست ، می توانید مدتی آن را ادامه دهید - در غیر این صورت ، مطمئن شوید که از آن مراقبت می کنید.
 
اساساً 2 راه وجود دارد که می تواند سیم های آلومینیومی قدیمی را تعمیر کند.
تعویض کامل - یک مهندس برق واجد شرایط ، سیم کشی برق آلومینیومی را با سیم مسی جایگزین می کند.
روش COPALUM - ممکن است مجدداً سیم کشی کامل در همه موارد امکان پذیر نباشد. هزینه یا ویژگی های ساخت و ساز می تواند دلیل آن باشد. در چنین مواردی ، روش COPALUM می تواند به نجات برسد. یک قسمت کوتاه سیم مسی از طریق دستگاهی به نام COPALUM به انتهای سیم آلومینیومی متصل می شود. آنها در هر اتصال با سیم آلومینیومی متصل می شوند. این یک روش موثر برای مقابله با مسئله سیم برق آلومینیومی است.
 
منبع: https://www.dfliq.net/blog/aluminum-wiring/
  • طراحی سایت طراحی سایت
۱۰
شهریور
مدارشِکَن نوعی کلید خودکار است که برای محافظت از یک مدار الکتریکی در مقابل خطرات ناشی از اضافه بار یا اتصال کوتاه طراحی شده‌است. برعکس فیوز که یک بار عمل کرده و پس از آن باید تعویض شود، مدارشکن می‌تواند مجدداً (به‌طور خودکار یا دستی) وارد مدار شود. مدارشکن‌ها در اندازه‌های مختلفی ساخته می‌شوند و می‌توانند از یک کلید کوچک مورد استفاده در یک منزل تا یک کلید بزرگ که برای محافظت مدارهای ولتاژ بالا و تغذیه یک شهر به کار می‌رود متفاوت باشند.
بررسی کابل برق و انواع سیم و کابل را در سایت ما بخوانید. برای آگاهی از قیمت سیم افشان با مشاورین زیتون کابل تماس بگیرید.
اگر چرخش میکسر شما به طور ناگهانی متوقف شد ، ترموستات کار نکرد یا برخی از چراغ های شما خاموش شد ، به احتمال زیاد قطع کننده مدار شما خراب شده است. یکی از بارزترین علائم خرابی قطع کننده مدار ، قطع برق در قسمتی از خانه یا محل کار شما است. تنظیم مجدد قطع کننده مدار کار پیچیده ای نیست. اما مهم است که به علت اصلی لغزش برسیم. مراقب هرگونه مشکل اساسی در ارتباط برق خود باشید.
 
چگونه می توانم قطع کننده مدار را ریست کنم؟
در ادامه این مراحل ، تنظیمات قطع کننده مدار را انجام دهید.
 
جعبه قطع کننده مدار را پیدا کنید
یک ردیف کلید را در داخل جعبه سرویس فلزی خاکستری در صفحه برق خود جستجو کنید. همه این سوئیچ ها قطع کننده های مختلف خواهند بود. اگر چنین جعبه ای را پیدا نکردید ، قطع کننده مدار شما ممکن است به جای جعبه سرویس ، با جعبه فیوز نگهداری شود. در این صورت ، مراحل آینده قابل اجرا نیست. یک فرآیند جداگانه برای رفع ضربه فیوز وجود دارد.
 
چراغ ها و لوازم خانگی را خاموش کنید
چراغها و وسایل برقی متصل به قطع کننده معیوب را خاموش کنید. این کار را قبل از شروع به تعمیر قطع کننده مدار انجام دهید. به دلیل جریان ناگهانی برق مجدد ، دستگاه ها می توانند آسیب ببینند.
ردیف شکن در مرحله 1 را به خاطر دارید؟ یکی از اهرم شکن در حالت خاموش قرار دارد. برخلاف دیگر کلیدهای روشن مدار خاموش همان چیزی است که باید دوباره تنظیم کنید. برخی از قطع کننده های مدار نیز دارای علامت قرمز یا نارنجی هستند. این علائم می توانند نشان دهند که مدار قطع شده است.
کلید قطع کننده مدار را روشن کنید
کلید قطع کننده مدار را که متوجه شدید خاموش است روشن کنید. اگر اهرم سوئیچ در وسط گیر کرده است ، قبل از روشن کردن دکمه باید آن را کاملاً خاموش کنید. اهرم ممکن است هنگام خاموش و روشن کردن صدای کلیک ایجاد کند.
 
مدار را بررسی کنید
پس از دریافت مجدد برق ، لوازم و چراغ هایی را که در مرحله -2 خاموش کرده اید روشن کنید. اگر آنها خوب کار کنند ، پس مشکل را حل کرده اید. اما در صورت روشن شدن مجدد قطع کننده مدار هنگام روشن کردن وسایل ، ممکن است یک مشکل شدید برق وجود داشته باشد.
موارد احتیاط
هنگام تنظیم مجدد قطع کننده مدار باید اقدامات احتیاطی خاصی را انجام دهید. هرگز به کنتور برق دست نزنید. شکن را فقط با دستان خود کار کنید. از هیچ ابزاری استفاده نکنید و مطمئن شوید که هنگام کار بر روی قطع کننده مدار در نزدیکی آب قرار ندارید. هیچ یک از لباس ها یا قسمت بدن شما نباید حالت مرطوب داشته باشد.
 
دلیل خرابی مکرر مدار قطع کننده
خرابی مکرر قطع کننده مدار می تواند به دلیل اتصال کوتاه یا خطای اتصال زمین رخ دهد. اما رایج ترین دلیل ، مدار اضافه بار است. سالانه بیش از 40،000 آتش سوزی در خانه ها در ایالات متحده به دلیل مدار اضافی ایجاد می شود. بنابراین در صورت مکرر قطع شدن مدار قطع کننده شما باید فوراً با برق تماس بگیرید.
 
قطع کننده مدار اصلی
در بین قطع کننده های مختلف در تابلو برق شما ، قطع کننده اصلی وجود دارد. بزرگترین آن است. وظیفه قطع کننده اصلی تحمل بار الکتریکی بیشتر از سایرین است. در صورت وجود اضافه بار الکتریکی در اتصال برق خانه شما ، ممکن است خراب شود. با خاموش کردن قطع کننده اصلی ، می توانید کل منبع برق خانه خود را خاموش کنید.
 
کلید اصلی را بازنشانی کنید
اگر کل برق خانه شما قطع شد ، ممکن است لازم باشد قطع کننده مدار اصلی را مجدداً تنظیم کنید. دو بار کلید اصلی را روشن و خاموش کنید تا تنظیم مجدد شود.
برای تنظیم مجدد قطع کننده مدار ، اقدامات احتیاطی و مراحل ذکر شده را با دقت دنبال کنید. اما غلت زدن مکرر قطع کننده مدار را نادیده نگیرید.
 
منبع: https://www.dfliq.net/blog/reset-circuit-breaker/
  • طراحی سایت طراحی سایت
۰۸
شهریور
انسانها در زمینه الکتریکی به اکتشافات واقعاً قابل توجهی دست یافته اند و یکی از درسهای بسیار مهم اهمیت اتصال جریانهای الکتریکی است. برق مزایای بیشماری را برای مردم به ارمغان آورده است ، اما هنوز هم یکی از مهلک ترین عناصر موجود در زندگی روزمره ما است. مگر اینکه سیستم های الکتریکی خود را قبلاً به زمین وصل کرده باشید ، با این کار ریسک نسبتاً بزرگی را انجام می دهید.
در این مقاله درباره ضرورت و اهمیت سیم ارت مفتولی و سیم ارت افشان صحبت خواهیم کرد. با سیم و کابل زیتون همراه باشید.
 
در یک مدار الکتریکی ، چیزی وجود دارد که به عنوان یک سیم فعال شناخته می شود ، که منبع تغذیه را تامین می کند ، و یک سیم خنثی ، که آن جریان را به عقب منتقل می کند. یک سیم سیم اضافی اضافی می تواند به پریزها و سایر وسایل برقی متصل شود و همچنین در جعبه قطع کننده به طور ایمن به زمین متصل شود. این سیم زمین یک مسیر اضافی است تا جریان الکتریکی بدون خطر در صورت اتصال کوتاه به زمین بدون خطر به زمین بازگردد. اگر یک اتصال کوتاه اتفاق بیفتد ، جریان از طریق سیم زمین عبور می کند ، باعث فیوز منفجر شده یا قطع کننده مدار می شود - نتیجه ای بسیار ترجیح تر از شوک کشنده ای که می تواند در صورت عدم اتصال جریان ایجاد شود.
 
اهمیت جریان الکتریسیته زمینی
در اینجا 5 دلیل اصلی اهمیت اتصال زمین به جریان های الکتریکی آورده شده است.
 
1. حفاظت در برابر اضافه بار الکتریکی
یکی از مهمترین دلایل اتصال جریان های الکتریکی این است که از وسایل شما ، خانه شما و همه کسانی که در آن هستند از افزایش برق محافظت می کند. اگر قرار بود رعد و برق به هر دلیلی به محل شما برسد ، این امر ولتاژهای خطرناک بالایی از برق را در سیستم شما ایجاد می کند. اگر سیستم الکتریکی شما متصل باشد ، تمام این برق اضافی به زمین می رود - به جای اینکه همه چیز را که به سیستم شما متصل است سرخ کند.
 
2. به برق مستقیم کمک می کند
زمین گیر بودن سیستم الکتریکی به این معنی است که به راحتی می توانید جریان برق را مستقیماً به هر کجا که نیاز دارید هدایت کنید و به جریانهای الکتریکی اجازه دهید تا به طور ایمن و کارآمد در سراسر سیستم الکتریکی شما حرکت کنند.
 
3. سطوح ولتاژ را تثبیت می کند
یک سیستم الکتریکی متصل شده نیز توزیع مقدار مناسب برق را در همه مکانهای مناسب آسان می کند ، که می تواند نقش بسزایی در اطمینان از بارگذاری و انفجار بیش از حد مدارها ایفا کند. زمین یک نقطه مرجع مشترک برای بسیاری از منابع ولتاژ در یک سیستم الکتریکی فراهم می کند.
 
4. زمین بهترین هادی است
یکی از دلایلی که باعث می شود زمین به حفظ امنیت شما کمک کند این است که زمین یک رسانای فوق العاده است و اینکه برق اضافی همیشه مسیر کمترین مقاومت را در پیش می گیرد. با اتصال زمین به سیستم الکتریکی خود ، آن را به جایی دیگر می دهید تا به درون شما برود - احتمالاً جان شما را نجات می دهد.
 
5. از آسیب ، جراحت و مرگ جلوگیری می کند
بدون یک سیستم الکتریکی مناسب ، شما در معرض خطر سرخ شدن تمام وسایلی هستید که به سیستم خود متصل شده اید. در بدترین حالت ، بار بیش از حد برق حتی می تواند باعث شروع آتش سوزی شود و نه تنها اموال و داده های گسترده را از دست بدهد ، بلکه صدمات جسمی نیز به همراه دارد.
 
کابل زمینی چگونه کار می کند؟
واضح است که کار برق کاری یک حرکت هوشمندانه است ، اما چگونه کار می کند؟
در بیشتر خانه ها ، سیستم سیم کشی به طور دائمی بر روی یک میله فلزی که به زمین رانده شده یا یک لوله فلزی که از یک سیستم آبرسانی زیرزمینی به داخل خانه کشیده می شود ، متصل می شود. یک هادی مسی لوله یا میله را به مجموعه ای از پایانه ها برای اتصالات زمین در پنل سرویس متصل می کند. برای سیستم های سیم کشی که از کابل الکتریکی پوشیده از فلز استفاده می کنند ، این فلز معمولاً به عنوان رسانای زمین بین پریزهای دیواری و پانل سرویس عمل می کند.
 
در سیستم های سیم کشی که از کابل روکش پلاستیکی استفاده می کنند ، از سیم اضافی برای اتصال زمین استفاده می شود. از آنجا که برق همیشه به دنبال کوتاهترین مسیر بازگشت به زمین است ، اگر مشکلی در شکستگی یا قطع سیم نول وجود داشته باشد ، سیم زمین یک مسیر مستقیم به زمین را فراهم می کند. از طریق این ارتباط فیزیکی مستقیم ، زمین به عنوان مسیری با کمترین مقاومت عمل می کند و مانع از کوتاه شدن مسیر شخص و ایجاد شوک الکتریکی جدی می شود.
معمولاً با بررسی پریزهای برق می توانید سیستم برق خود را وصل کنید. اگر آنها دو شاخه با سه شاخه می پذیرند ، سیستم شما باید دارای سه سیم باشد که یکی از آنها سیم زمین است.
 
به طور مشابه ، دستگاهی که برای اتصال به زمین طراحی شده است مجهز به سیم سه سیم و دو شاخه سه شاخه است. سیم سوم و شاخک اتصال زمینی بین قاب فلزی دستگاه و اتصال سیستم سیم کشی را فراهم می کند.
 
رعایت نکات ایمنی
هنگام کار با لوازم خانگی ، مطمئن شوید که:
اگر عایق سیم آن در جایی که وارد قاب فلزی می شود شروع به فرسودگی کرد به دستگاه دست نزنید. در این شرایط ، تماس بین رسانای جریان فلزی و قاب فلزی می تواند کل دستگاه را با برق زنده کند و لمس دستگاه می تواند باعث افزایش جریان از طریق شما شود.
بازرسی ، نگهداری و سازماندهی تعمیر سیم ها در محل ورود آنها به لوله فلزی ، دستگاه ، یا جایی که کابل های داخل دیوار وارد جعبه برق می شوند.
بهترین کاری که می توانید برای ایجاد یک سیستم الکتریکی ایمن انجام دهید این است که مطمئن شوید کل سیستم زمینی شده و مدار زمین از نظر الکتریکی پیوسته است.
 
اتصال به سیستم الکتریکی یک راه هوشمندانه و آسان برای ایمن سازی کامل آن و همچنین محافظت در برابر احتمال بسیار واقعی مواجهه با نوسانات منبع تغذیه است. اگر می خواهید از تمام دارایی های مهم خود ، چه در خانه و چه در محل کار ، محافظت کنید و همچنین مراقب سلامتی و ایمنی همه اطرافیان خود باشید ، مطمئن شوید که سیستم برق شماکاملا ایمن است.
اگر هنوز از اهمیت اتصال برق مطمئن نیستید یا فقط 100٪ مطمئن نیستید که آیا سیستم برق محل شما به درستی وصل شده است یا خیر ، از برقکار محلی خود بیایید تا سیم کشی خانه یا محل کار خود را بررسی کند. به یاد داشته باشید ، اگر نیاز به تغییراتی دارید که خودتان این کارها را انجام ندهید ، همیشه ایمن ترین راه این است که متخصصان ارتقاء را برای شما انجام دهند.
 
منبع: https://www.platinumelectricians.com.au/blog/importance-grounding-electrical-currents/
 
  • طراحی سایت طراحی سایت
۰۶
شهریور

کابل‌های جوشکاری یکی از انواع کابل‌های الکتریکی هستند. این کابل‌های قابل حمل، از یک هادی آب‌دیده و بادوام تشکیل شده‌اند که اغلب از جنس مس است. 

این کابل‌ها در اندازه‌های گوناگونی تولید می‌شوند و می‌توان آن‌ها را از سایز 6 AWG تا 500 MCM در بازار پیدا کرد. معمولا رشته‌های رسانای کابل جوش به‌خوبی در هم تنیده شده‌اند تا انعطاف‌پذیری آن را افزایش دهند؛ به همین خاطر است که کابل جوش به عنوان انعطاف‌پذیرترین کابل دنیا شناخته می‌شود.

 تطبیق‌پذیری و مقاومت بالا از دیگر خصایص کابل‌های جوش است که آن‌ها را در برابر گریس، آب، روغن، بریدگی، اشک جوش و سایر آسیب‌های احتمالی مصون می‌کند.

شما می توانید قیمت کابل برق و دیگر سیم و کابل های مختلف را در زیتون کابل مشاهده کنید. زیتون کابل در زمینه فروش انواع سیم و کابل  فعالیت می کند.

کاربرد کابل جوشکاری

همانطور که از نام این کابل مشخص است، اصلی‌ترین کاربرد کابل جوشکاری انتقال جریان الکتریکی به دستگاه جوش است. درواقع این کابل‌ها برای تامین نیروی الکتریکی موردنیاز مدارهای ثانویه دستگاه جوش مورداستفاده قرار می‌گیرند.

دستگاه جوش، دارای الکترودهایی است که با دریافت نیروی برق، انرژی لازم برای شروع فرآیند جوشکاری را آزاد می‌سازند. بنابراین کابل‌های جوش از این جریان الکتریکی برای کنترل الکترودها استفاده می‌کنند.

کاربرد کابل جوش به انجام جوشکاری‌های ساده محدود نمی‌شود. این کابل‌ها در کارنجات صنعتی برای جوش مقاومتی نیز مورد استفاده قرار می‌گیرند و در بعضی موارد نقش سیم ارت را نیز ایفا می‌کنند. به این ترتیب نه تنها در اجرای فرآیند جوشکاری دخیل هستند بلکه ایمنی آن را نیز تضمین می‌کنند.

در عین حال این کابل‌ها قابلیت جایگزین شدن با کابل‌های آسیب‌دیده‌ی صنعتی را دارند و می‌توانند به ژنراتورها و سایر ماشین‌‌های صنعتی نیز متصل شوند.

از دیگر کاربردهای کابل جوش استفاده در سیم کشی‌ منابع تامین‌کننده‌ی برق با ولتاژ کمتر از ۶۰۰ ولت است. ازآنجا که تاثیرگذاری این کابل به نسبت کابل باتری بسیار بیشتر است، کابل جوش می‌تواند در باتری‌های سخت نیز مورد استفاده قرار گیرد و نقش کابل باتری را ایفا نماید.

در آخر، به دلیل مقاومت بالای کابل‌های جوش در برابر روغن و آب، این دسته از کابل‌ها انتخاب بسیار مناسبی برای صنایع دریایی هستند و می‌توانند عملکرد بسیاری بهتری نسبت به کابل‌های معمولی و آسیب‌پذیر داشته باشند.

ساختار کابل جوشکاری

کابل جوش به طور کلی از دو بخش اصلی تشکیل شده است:

- روکش یا ژاکت عایق

- یک رشته‌ی رسانا از جنس مس آنیل شده

روکش عایق کابل جوشکاری نسوز که در واقع بیرونی‌ترین لایه‌ از کابل است، وظیفه‌ی محافظت از رشته‌های رسانای داخلی کابل را برعهده دارد. ژاکت یا روکش عایق کابل‌های جوش معمولا از نوع ترموست هستند و از موادی همچون EPDM، نئوپرین یا PVC ساخته شده‌اند.

 عایق‌هایEPDM و نئوپرین دارای انعطاف‌پذیری بالایی هستند، اما PVC با وجود انعطاف‌پذیری پایین‌تری مقاومت بالاتری در مقابل بریدیگی و ساییدگی از خود نشان می‌دهد. 

این عایق‌ها کابل را در برابر گرما و جرقه‌های ناشی از جوشکاری، ضربه، بریدگی و ساییدگی محافظت می‌کنند و از سوی دیگر ایمنی کافی برای مصرف‌کننده را نیز فراهم می‌آورند. 

با وجود چنین عایق قدرتمندی، احتمال برق گرفتگی یا آتش‌سوزی در حین فرآیند جوشکاری به صفر می‌رسد و به این ترتیب می‌تواند از افراد و دستگاه‌ها محافظت کند.

همانطور که گفتیم هادی به کار رفته در کابل‌ جوش اغلب از جنس مس است. مس فلزی بسیار رسانا، سبک و انعطاف‌پذیر است که همین موضوع انعطاف‌پذیری کابل جوش را نیز افزایش می‌دهد و جابه‌جایی آن را آسان‌تر می‌کند. 

از سوی دیگر این فلز در برابر دمای بالا بسیار مقاوم است و می‌تواند در مواجهه با گرما و گرما و جرقه‌های ناشی از عملیات جوشکاری عملکرد خوبی از خود نشان دهد. 

مس به کار رفته در این کابل‌ها از نوع آنیل شده است و همین موضوع موجب انعطاف‌پذیری و مقاومت بالاتر کابل‌های جوش به نسبت سایر کابل‌ها شده است.

مشخصات کابل جوشکاری

همانطور که بارها اشاره کردیم، یکی از ویژگی‌های بارز و مهم کابل جوش، انعطاف‌پذیری بسیار بالای آن است که به کاربران اجازه می‌دهد در شرایط گوناگونی از آن استفاده کنند.

 مشخصه‌ی دیگر این کابل‌ها ماندگاری و مقاومت بسیار زیاد آن‌ها در برابر گرما، ضربه، بریدگی، ساییدگی و رطوبت است که با افزایش طول عمر کابل، آن را برای مصارف صنعتی نیز مناسب می‌سازد.

 این کابل‌ها اغلب برای درجه حرارت‌های ۷۵، ۹۰ و ۱۰۵ درجه‌ی سانتی‌گراد امتیازبندی می‌شوند و استفاده از آن‌ها در دمای بالاتر مجاز نیست؛ چرا که می‌تواند موجب ذوب شدن روکش عایق شود. علاوه‌بر این، با وجود مقامت بالای مس در برابر گرما، دمای بیش از حد کارایی کابل را کاهش خواهد داد.

کابل‌های جوش بزرگ‌تر جریان بیشتری را عبور می‌دهند و هرچه طول کابل‌ها کوتاه‌تر باشد جریان بیشتری از آن‌‌ها عبور خواهد کرد.

چگونه یک کابل جوشکاری انتخاب کنیم؟

برای انتخاب بهترین کابل جوش باید کابلی را انتخاب کنید که بیشترین خروجی را متناسب با کار شما داشته باشد. برای این کار باید به موارد زیر توجه کنید:

- طول کلی مدار جوش: مدار جوش درواقع همان مسیری است که نیروی الکتریکی برای رسیدن به دستگاه جوش طی می‌کند. این مسیر شامل منبع انرژی، کابل‌های الکترود، نگهدارنده‌ی الکترود (گان یا مشعل)، قوس الکتریکی، کابل کار و گیره‌ی کار است. طول این مسیر در انتخاب کابل جوش تاثیر به سزایی دارد.

- توان خروجی مجاز در منبع انرژی جوش: توان خروجی مجاز، حداکثر نیرویی است که منبع انرژی دستگاه جوش یا موتور قادر به مصرف آن است. معمولا این توان در قالب آمپر دستگاه روی آن ثبت شده است.

- چرخه‌ی کار منبع انرژی جوش: مقدار این چرخه با درصد نشان داده می‌شود و به درصد یک بازه‌ی ده دقیقه‌ای از فعالیت موتور اشاره دارد که در توان مشخص شده و پیش از رسیدن به حداکثر دمای مجاز انجام می‌شود. 

چرخه‌ی فعالیت و توان خروجی دارای رابطه‌ی عکس هستند و هرچه توان خروجی بیشتر باشد درصد چرخه کاهش می‌یابد.

بنابراین باید کابلی با طول مناسب انتخاب نمایید و به خاطر داشته باشید که هرچه کابل باریک‌تر و بلندتری انتخاب کنید، توان کابل کاهش پیدا می‌کند. پس برای مسافت‌های طولانی به کابل‌های ضخیم‌تری نیاز خواهید داشت.

  • طراحی سایت طراحی سایت
۰۱
شهریور
کابل برق کامپیوتر برای اکثر کاربران گیج کننده است. در اینجا یک راهنمای تصویری است که به شما کمک می کند تا همه کابل ها و اتصالات متداول رایانه ، تلفن همراه و سایر ابزارهای الکترونیکی خود را به سرعت شناسایی کنید. همچنین می توانید برای راهنمایی در مورد نحوه اتصال دستگاه های مختلف با استفاده از اتصالات و مبدلهای رایج به این راهنما مراجعه کنید.
فروشگاه زیتون در زمینه فروش سیم و کابل و سیم ارت فعالیت می کند.
 
1. کابل های USB و اتصالات
می توانید از کابل های USB برای اتصال بیشتر دستگاه های جدید به رایانه خود از جمله فلش مموری فلش ، پخش کننده های رسانه ای قابل حمل ، مودم های اینترنتی و دوربین های دیجیتال استفاده کنید.
لوازم جانبی کامپیوتر مانند ماوس ، صفحه کلید ، وب کم ، هارد دیسک های قابل حمل ، میکروفون ، چاپگرها ، اسکنرها و بلندگوها نیز می توانند از طریق پورت USB به کامپیوتر متصل شوند. علاوه بر این ، کابل های USB برای شارژ انواع ابزارها از جمله تلفن های همراه یا انتقال داده ها از یک کامپیوتر به کامپیوتر دیگر استفاده می شود.
نحوه تشخیص کابل های USB - کانکتور USB استاندارد ، USB -A ، یک کانکتور مستطیلی است. انتهای USB-A در هر کابل USB وجود دارد زیرا انتهای آن به رایانه شما متصل می شود.
 
انتهای دیگر کابل USB ممکن است دارای اتصالات متفاوتی از جمله USB-B (کانکتور مربعی که معمولاً در چاپگرها ، هارد دیسک های خارجی و دستگاه های بزرگتر استفاده می شود) یا کانکتورهای کوچکتر مانند Mini-USB و Micro-USB که معمولاً با آنها استفاده می شود ، باشد. دستگاه های قابل حمل مانند پخش کننده رسانه و تلفن.
علاوه بر این ، بسیاری از اتصالات دیگر دارای اتصالات USB-A در انتها هستند که به رایانه متصل می شوند و اتصال دهنده مخصوص دستگاه در انتهای دیگر (به عنوان مثال iPod یا Zune). سپس برای افزایش طول کابل USB ، اتصالات USB Male به Female را در اختیار دارید.
 
بسیاری از کابلهای غیر USB دیگر نیز می توانند از طریق مبدل USB به رایانه شما متصل شوند. این کابل ها دارای یک کانکتور USB-A استاندارد در یک طرف هستند در حالی که در انتهای دیگر آنها می توان برای درگاه های دیگر مانند اترنت یا صدا اتصال داشت.
 
2. کابل های صوتی و اتصالات
جک هدفون 2.1 - 3.5 میلی متری
جک استاندارد 3.5 میلیمتری صدا رایج ترین کابل صوتی جک هدفون استاندارد است که در غیر این صورت به عنوان اتصال TSR شناخته می شود. این دستگاه در اندازه های مختلف موجود است ، اما رایج ترین آنها در رایانه ها جک صوتی 3.5 میلی متری یا 1/8 اینچی است.
اکثر بلندگوها و میکروفون ها می توانند با این کابل های صوتی به کامپیوتر متصل شوند. درگاه میکروفون در رایانه شما معمولاً صورتی است در حالی که درگاه بلندگو ، جایی که کابل صوتی استریو را در آن قرار می دهید ، سبز رنگ است. برخی از رایانه ها دارای پورت های صوتی TSR اضافی رنگی مشکی ، خاکستری و طلایی هستند. اینها به ترتیب برای خروجی عقب ، جلو و مرکز/ساب ووفر هستند.
انواع بیشتری از اتصال TSR ، 1/4 â € ³ TRS ، معمولاً در تجهیزات حرفه ای ضبط صدا استفاده می شود و می توان آن را با استفاده از مبدل 1/4 اینچ به 1/8 اینچ (تصویر سمت راست) به رایانه متصل کرد.
 
2.2 - صوتی نوری دیجیتال
برای صدای پیشرفته ، مانند زمانی که می خواهید خروجی دستگاه پخش DVD یا ست باکس را به سینمای خانگی Dolby وصل کنید ، به کانکتور TOSLINK (یا S/PDIF) نیاز دارید.
اینها کابل های فیبر نوری هستند و بنابراین می توانند صدای دیجیتال خالص را از طریق نور منتقل کنند. برخی از لپ تاپ ها و تجهیزات صوتی دارای جک mini-TOSLINK هستند اما می توانید از مبدل برای اتصال آن به پورت استاندارد TOSLINK (Toshiba Link) استفاده کنید.
 
3. کابل های ویدئویی
3.1 - VGA
یکی از رایج ترین اتصالات ویدئویی برای مانیتور کامپیوتر و تلویزیون های با وضوح بالا ، کابل VGA است. یک کانکتور استاندارد VGA دارای 15 پین است و غیر از اتصال کامپیوتر به مانیتور ، همچنین می توانید از کابل VGA برای اتصال لپ تاپ به صفحه تلویزیون یا پروژکتور استفاده کنید.
همچنین کابل های مبدل نیز در دسترس هستند تا مانیتورهای VGA به رایانه های جدیدتری متصل شوند که فقط سیگنال های HDMI یا DVI را تولید می کنند. نوع کوچکتر VGA ، Mini-VGA ، در برخی از لپ تاپ ها موجود است ، اما با کمک مبدل ، می توانید هر مانیتور استاندارد VGA را به درگاه Mini-VGA لپ تاپ خود متصل کنید.
 
3.2 - پورت مانیتور DVI
اگر در گذشته اخیر رایانه ای خریداری کرده اید ، به احتمال زیاد از DVI به جای VGA استفاده می کند. نسل جدید لپ تاپ های "نازک" از انواع کوچکتر DVI مانند Mini-DVI و Micro-DVI (اولین بار در MacBook Air) استفاده می کنند.
 
یک کابل DVI دارای 29 پین است ، اگرچه برخی از اتصالات بسته به پیکربندی ممکن است پین کمتری داشته باشند. سیگنال ویدئویی DVI با HDMI سازگار است ، بنابراین یک مبدل ساده می تواند به مانیتور DVI اجازه دهد ورودی از کابل HDMI را دریافت کند.
علاوه بر این ، مبدل های DVI به VGA نیز برای اتصال کارت گرافیک جدید به مانیتور قدیمی که فقط از حالت VGA پشتیبانی می کند ، موجود است.
 
کابل s-video
 
3.3 - S -Video
کابل های S-Video که در غیر این صورت به عنوان کابل های جداگانه ویدئویی یا Super Video شناخته می شوند ، سیگنال های ویدئویی آنالوگ را حمل می کنند و معمولاً برای اتصال دستگاه های پخش DVD ، دوربین فیلمبرداری ، کنسول های ویدیویی قدیمی به تلویزیون استفاده می شوند.
کانکتورهای استاندارد S-Video گرد هستند و ممکن است بین 4-9 پین داشته باشند.
 
منبع: https://www.labnol.org/gadgets/visual-guide-to-computer-cables-connectors/10694/
  • طراحی سایت طراحی سایت