سیم و کابل

۳ مطلب در مهر ۱۳۹۹ ثبت شده است

۱۳
مهر

قیمت کابل و سیم برق بسته به مقدار ،نوع و سفارش شما متفاوت میباشد ، هم چنین برای سیم برق نیز این گونه می باشد. برای آگاهی از قیمت کابل برق و خرید کابل برق می توانید از کارشناسان و متخصصان زیتون کابل مشاوره بگیرید. 

 

لیست قیمت کابل و قیمت سیم
 

سیم ها قیمت متفاوتی دارند این تفاوت بسته به سطح مقطع هادی و نوع عایق می باشد برای مثال سیم با سطح مقطع 5/1 میلیمتر مربع قیمت کمتری نسبت به سیم 5/2 میلیمتر مربع دارد. در ضمن مرغوبیت عایق و کیفیت تولید هم در تعیین قیمت سیم موثر است.

قیمت کابل ها بر اساس سطح مقطع و نوع هادی و تعداد رشته و طراحی کابل و لایه های آن محاسبه میشود. همچنین نوع و کیفیت سایر مواد بکار رفته و کیفیت تولید نیز بر قیمت کابل تاثیر دارد.

از آنجا که قیمت انواع سیم و کابل به قیمت مواد اولیه بستگی داشته و قیمت مواد اولیه مطابق شرایط بازار متغیرمیباشد بنابراین بهترین روش استعلام قیمت کابلهای درخواستی در موقع نیاز میباشد.
برای دریافت اطلاعات بیشتر و در مورد قیمت کابل برق و لیست قیمت کابل ، با کارشناسان بخش فروش فروشگاه سیم و کابل ارت صنعت در قسمت ارتباط با ما تماس حاصل فرمایید ، تا در کوتاهترین زمان ممکن برآورد قیمت به شما اعلام گردد.

کابل برق چیست؟

کابل برق با عایق لاستیکی نخستین بار در سال ۱۸۹۷ جهت قدرت برق با ولتاز ۱۱۰۰۰مورد استفاده قرار گرفت . به چند رشته سیم که در کنار هم به صورت به هم بافته شده و یا بسته شده قرار داده می‌شوند،کابل برق یا شاه سیم می‌گویند.

کابل برق هادی الکتریکی است که از آن برای انتقال جریان برق استفاده می شود.این کابل در سیم کشی ساختمان های اداری و مسکونی برای انتقال جریان برق مورد استفاده قرار می گیرد. کابل برق قابلیت انعطاف و خم شدگی را دارد . کابل برق انواع مختلفی دارد که هر کدام ویژگی ها و مزایای مربوط به خود را دارند و برای مصارف خاصی از آن ها استفاده می شود.

این سیم‌ها همچنین ممکن است به هم تابیده باشند. سیم‌هایی که کابل برق را تشکیل می‌دهند معمولاً یک روکش محافظ دارند. از کابل برق معمولا برای توزیع برق فشار ضعیف استفاده می‌شود. البته از برخی انواع کابل برق مخصوص نیز برای انتقال انرژی برق فشار قوی استفاده می‌شود.

  • طراحی سایت طراحی سایت
۱۳
مهر

در پیشرفت تکنولوژی، روز‌به‌روز لوازم و کالاهای الکترونیکیِ بیشتر و بهتری تولید می‌شوند و به سبب آن، محصولات جدیدی روانه‌ی بازار می‌شوند که هم تنوع دارند و هم از کیفیت بالاتری برخوردارند. فروش سیم و کابل در زیتون کابل.

البته این پیشرفت فقط مربوط به دنیای تکنولوژی نیست و صنعت برق هم از این مزایا استفاده می‌کند. گاهی نمی‌توان در برابر این تغییرات زیاد مقاوم بود و در نهایت خودمان را به جریان می‌سپریم. می‌توان بدون تردید گفت کابل‌ها، به ویژه کابل‌های فشار ضعیف، بخش بزرگی از نیازهای دنیای ما را تامین می‌کنند.

با توجه به اینکه هر کابل، با مواد و عایق‌های متفاوتی ساخته می‌شود، دسته‌بندی‌های گوناگونی هم دارد. برای مثال کابل‌های فلزی، کابل فیدر زیرزمینی، کابل ریبون، کابل چند هادی، کابل کواکسیال، کابل جفت به هم تابیده بدون محافظ، کابل NYY ، کابل NYCY و کابل افشان شیلد دار، از انواع مختلف کابل ها هستند.

در این مطلب قصد داریم چند مورد از این کابل‌ها را مورد بررسی قرار دهیم تا آشنایی بیشتری با آن‌ها پیدا کنید.

انواع سیم و کابل

کابل افشان

کابل افشان که به آن کابل انعطاف‌پذیر هم گفته می‌شود‌، از چند سیم مسی با عایق PVC/D ساخته شده است و معمولا سیم‌های کابل افشان، نازک تک رشته یا چند رشته‌ای هستند. موارد استفاده از کابل افشان، در درگاه‌های ورودی لوازم الکترونیکی و تجهیزات برقی است.

کابل افشان که معمولا در جاهایی کاربرد دارد که به انعطاف نیاز هست، چندان در مقابل ضربات بادوام نیست و ممکن است عملکرد آن تحت تاثیر قرار بگیرد. معمولا در منازل، محل‌های کار و اداره‌ها، می‌توان کابل‌های افشان را‌ یافت.

کابل کواکسیال

کابل کواکسیال ، یک رسانای فلزی دارد که با عایقی از جنس غیر رسانا و ضدبرق محافظت شده است. کابل کواکسیال که وظیفه‌ی انتقال سیگنال‌های ویدئویی و رادیویی را برعهده دارد، بیشتر در لوازم الکترونیکی مانند تلویزیون‌ها و کلا دستگاه‌هایی که ورودی برای ارتباط داده دارند، مورد استفاده قرار می‌گیرد.

دوربین‌های مداربسته، سیستم‌های ویدئویی و رادیوها، از مواردی هستند که این کابل‌ها در آن‌ها کاربرد دارند. امروزه از این کابل‌ها به دلیل مزایای خوبی که دارند، مانند دوام و کیفیت، در اکثر دستگاه‌های الکترونیکی استفاده می‌کنند. می‌توان گفت اگر قصد دارید برای مسافت‌های کوتاه مدت، یک کابل بخرید و استفاده کنید، کابل کواکسیال همان چیزی است که نیاز دارید.

معمولا کابل کواکسیال RG-59، شناخته شده‌تر است زیرا عایق‌های آن همراه با انعطافی که دارد، در تمامی موارد به درد می‌خورد.

اگر دنبال محصولی هستید که در مقابل نویزهای محصولات الکترونیکی داخل منزل، همچنان با قدرت کار کند، بهتر است نوع شیلد دار کابل کواکسیال را تهیه کنید.

  • طراحی سایت طراحی سایت
۱۳
مهر

سیم ارت مفتول یا سیم های خشک:

 کابل  و سیم ارت مفتول به صورت یک سیم مسی یک رشته میباشد که به سیم های خشک نیز معروف بوده و جهت فرم کاری داخل تابلو های برق کاربرد دارد. هادی این نوع سیم ها از مس استاندارد شده با پوششی از ماده پی .وی.سی است ولتاژ نامی سیم ، 750/450 ولت است و برای جریان های مختلف ، با سطح مقطع عای 1.5 تا 240 میلی متر مربع ساخته میشود.

 

ارت خشک و سیم مفتولی(سیم تابیده)

 

سطح مقطع این سیم از تابیدن تعداد مشخصی رشته های مسی بدست می آید سیم مفتولی به صورت یک سیم مسی یک رشته میباشد که به سیم های خشک نیز معروف بوده و در همه جا بخصوص در تابلو های برق کاربرد دارد. هادی این نوع سیم ها از مس تک لا و یا تابیده شده و جنس عایق PVC میباشد .ولتاژ کارکرد آن 750/450 ولت بوده. . رنگ عایق زرد/سبز این نوع سیم بعنوان ارت خشک استفاده میشود.

توضیحات

 

  • سیم 16 ارت خشک
  • سیم 25 ارت خشک
  • سیم 35 ارت خشک
  • سیم 50 ارت خشک
  • سیم 70 ارت خشک
  • سیم 95 ارت خشک
  • سیم 120 ارت خشک
  • سیم 185 ارت خشک

 

  • طراحی سایت طراحی سایت