سیم و کابل

۳ مطلب در آبان ۱۳۹۹ ثبت شده است

۱۱
آبان

کارخانه کالای برق زیتون یکی از بزرگترین مجموعه های فعال در زمینه ارائه سیم و کابل با کیفیت و قیمت مناسب می باشد که از سال 1375 فعالیت خود را با هدف تهیه و توزیع اقلام با کیفیت و برترِ این صنعت، آغاز نمود که همین امر باعث محبوبیت این فروشگاه در بین انبوه عرضه کنندگان شده است.

گروه صنعتی زیتون

گروه صنعتی زیتون

این مجموعه در سال های اخیر ،اقدام به تاسیس کارخانه ای با نام "سیم و کابل زیتون" نمود تا با پشتوانه تجربیات چندین ساله خود و همکاری و همراهی پرسنل متخصص و آشنا به این حوزه ، محصولاتی با کیفیت و استاندارد تولید و اقدام به توزیع و عرضه محصولات خود کرده است.

از آنجا که تولید محصولات سیم و کابل غیر استاندارد در بعضی مراکز فروش کالاهای برقی رواج پیدا کرده و تشخیص نوع تقلبی از اصلیِ آن توسط افراد معمولی کار بسیار دشواری است، از این رو دغدغه اصلی از راه اندازی این کارخانه ، تولید و عرضه محصولات استاندارد و مقرون به صرفه با توجه به نیازهای مشتریان این حوزه و جلب رضایت آنان می باشد.

این مجموعه ( اعم از کارخانه و فروشگاه) متشکل از مدیران و اعضای متخصص و مجرب در حوزه صنعت برق می باشد که با آینده نگری ، مدیریت صحیح و مشتری مداری ، پاسخگوی نیاز مصرف کنندگان جهت انتخاب و تهیه محصولات مورد نیاز آنان می باشد. .

  • طراحی سایت طراحی سایت
۱۱
آبان

کابل کواکسیال که از آن با نام Coax هم یاد می شود، کابلی الکتریکی است که وظیفه ی انتقال دیتا را از یک نقطه به نقطه ی دیگر برعهده دارد.

این سیم از یک هادی داخلی با لایه ای از عایق پلی اتیلن و یک هادی خارجی روی آن که معمولا مفتول مسی بافته شده و روکش PVCدارد (یک عایق که از سیم در برابر حرارت و دما محافظت می کند) تشکیل می شود.

کابل کواکسیال

از مهم ترین مشخصه های این کابل ها، مقدار امپدانس آن، مقدار تضعیف و مقدار کاپاسیتانس (به توانایی یک قطعه الکترونیکی برای جمع آوری و ذخیره انرژی گفته می شود) آن است.

از این سیم ها به دلیل دوام و البته سهولت در استفاده، بیشتر در نصب کابل هایی مثل آنتن ماهواره بهره می برند.

کابل کواکسیال و نحوه ساخت آن ها

این نوع کابل ها که به خاطر سرعت بالا در انتقال داده، در بازارهای جهانی محبوبیت زیادی دارند، از چهار لایه و عنصر مختلف تشکیل می شوند:

1- یک هادی مرکزی که معمولا یک سیم مسی است و تمامی داده ها اعم از اطلاعات تصویری از آن عبور می کنند.

2- اطراف سیم مسی را یک عایق پلاستیکی به صورت کامل پوشانده است.

3- مفتول مسی بافته شده در هسته ی این سیم، از تداخل های الکترومغناطیسی (EMI) پیشگیری می کند.

4- در لایه ی خارجی، یک پوشش پلاستیکی وجود دارد که تمامی لایه های داخلی ذکر شده را در برابر آسیب های بیرونی محافظت می کند.

کابل های کواکسیال

از مزیت های کابل کواکسیال می توان به ارزان بودن، سیم کشی و نصب آسان، راحتی در حمل، مقاومت خوب در برابر تداخل های الکترومغناطیسی و داشتن ظرفیت انتقال دیتا با سرعت حداکثر 10 مگابیت بر ثانیه، اشاره کرد.

این نوع کابل یک مزیت مهم دیگر هم دارد. هنگامی که میدان الکتریکی، سیگنال را هدایت می کند، این سیگنال در فضای میان رسانای داخلی و خارجی حمل می شود.

به بیان دیگر، این کابل قادر است با قرارگیری در کنار اشیاء فلزی، بدون از دست دادن قدرت همچنان به انتقال داده مشغول باشد که این مزیت در برخی کابل های انتقال داده ی دیگر دیده نمی شود.

حال که تمامی مزیت ها گفته شد، می توان به نقطه ضعف بزرگ آن هم اشاره کرد؛ اگر در شبکه خطوط انتقال داده کواکسیال، یک کابل خراب شود، کل شبکه در معرض خطر قرار می گیرد. این موضوع هم از لحاظ هزینه و هم زمان، مشکلاتی ایجاد می کند.

  • طراحی سایت طراحی سایت
۱۱
آبان

در دنیای مدرن امروزه، با وجود دستگاه‌هایی که دیگر به سیم نیازی ندارند، باور به اینکه هنوز برخی دستگاه‌ها، به چنین سیم‌های فیزیکی نیاز دارند، سخت به نظر می‌رسد؛ اما در دی حقیقت این گونه نیست و حتی می‌توان گفت که کاربرد بسیار زیادی هم دارند. در این مقاله میخواهیم به بررسی کابل پاور یا کابل برق کامپیوتر بپردازیم

کابل پاور

لپتاپ یا سیستم رایانه‌ی خانگی شما، امکانات بی‌سیم زیادی دارد اما برای کارکرد مناسب و مداوم، لازم است به یک منبع تغذیه‌ی قابل اعتماد وصل باشد که کابل برق کامپیوتر یا همان کابل پاور ، در اینجا وارد عمل می شود. اما کابل پاور چیست و دقیقا چه نقشی دارد؟ این کابل چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

ویژگی‌های کابل پاور (کابل برق کامپیوتر)

کابل برق کامپیوتر، در انواع دستگاه‌های الکترونیکی و دستگاه‌های به کار گرفته شده در شبکه‌های کامپیوتری مانند رایانه، چاپگر، سیستم‌های صوتی قوی، تجهیزات پزشکی و مانیتور استفاده می‌شود.

به عبارت ساده، کابل های پاور، جریان برق را به دستگاه مورد نظر وصل می‌کنند. کیفیت کابل برق کامپیوتر دارای اهمیت زیادی است و هنگام خرید، باید به فاکتورهای زیادی توجه کنیم. این کابل‌ها که قدرت انعطاف‌پذیری فوق‌العاده‌ای دارند، در انواع مختلفی به مشتریان عرضه می‌شوند.

وظیفه‌ی منبع تعذیه یا پاور

پاور یک کامپیوتر از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. پاور که به آن منبع تعذیه هم گفته می‌شود، یک قطعه است که وظیفه دارد جریان برق را به تمامی قطعات و اجزای کامپیوتر برساند تا عملکرد درستی از خود ارائه دهند.

از آنجایی که جریان متناوب می‌تواند برای دستگاه الکترونیکی آسیب زننده باشد، کابل پاور ضمن کم کردن ولتاژ و تنظیم جریان، برق را از طریق کابل پاور به تمامی اجزای یک سیستم رایانه اتصال می دهد.

همیشه سعی کنید در انتخاب پاور یک کامپیوتر، بیشترین دقت را داشته باشید. پاورهایی که دارای مدار حفاظتی در برابر نوسان‌ها و قطعی برق باشند، عمر دستگاه را بیشتر خواهند کرد.

انواع کابل پاور کامپیوتر

رایج‌ترین کابل برق کامپیوتر C13 و C14 است. بسیاری از مانیتورها، چاپگرها، تقویت کننده‌ی ابزار و سایر تجهیزات صوتی حرفه‌ای، به واسطه‌ی همین کابل پاور کار می‌کنند و نیروی خود را از جریان برق می‌گیرند. اکثر این کابل‌ها با عایق PVC پوشانده شده‌اند.

  • طراحی سایت طراحی سایت