سیم و کابل

۶ مطلب در آبان ۱۴۰۰ ثبت شده است

۳۰
آبان
پیش تر 7 دلیل برای آنکه چرا باید کابل فیبر نوری را به کابل مسی ترجیح داد، بررسی شد. در این مقاله قصد داریم به طور کامل تر به مقایسه دو کابل مسی و فیبرنوری بپردازیم.
برای تهیه سیم ارت خشک  به زیتون کابل مراجعه کنید.
کابل کشی مسی - مزایا و معایب تجزیه و تحلیل شده است
اکنون که ساختار و تعاریف اولیه هر دو کابل فیبر نوری و کابل مسی مشخص شده است، در اینجا به مزایا و معایب کابل کشی مسی می پردازیم.
موارد زیر برخی از مزایای کابل های مسی هستند.
به طور سنتی مس به دلیل رسانایی آن و همچنین به دلیل این که این فلز بسیار چکش خوار و انعطاف پذیر است مورد استفاده قرار می گرفته است. بنابراین، به راحتی می توان آن را به ورق یا سیم های نازک برش داد که تشکیل کابل ها را آسان می کند.
این فلز نسبتاً ارزانتر از نقره است و از این رو مقرون به صرفه است.
مس استحکام کششی بالایی دارد و به راحتی نمی شکند. این ویژگی همچنین به مس اجازه می دهد تا به همراه سایر فلزات برای تشکیل آلیاژ برای کاربردهای سیم کشی استفاده شود.
مس در برابر خوردگی و زنگ زدگی مقاوم است و از این رو در مناطق مرطوب و مرطوب نیز قابل استفاده است.
 
در اینجا برخی از معایب کابل های مسی وجود دارد
سیم‌های مسی حجیم‌تر از کابل‌های فیبر نوری هستند و اگرچه نصب آن‌ها آسان است، اما انتقال آن‌ها به منطقه‌ای دیگر دشوار است.
کابل های مسی ممکن است جریان الکترومغناطیسی تولید کنند و از این رو باعث تداخل الکترومغناطیسی یا نویز در سراسر شبکه شوند. این به طور مستقیم کیفیت و سرعت انتقال داده ها را مختل می کند و حتی گاهی اوقات شبکه را از کار می اندازد.
سیگنال های منتقل شده از طریق کابل مسی ممکن است ضعیف شوند، به خصوص در مورد فواصل جغرافیایی طولانی. این باعث تاخیر در انتقال داده ها به دلیل قطع شدن اتصال و کاهش قدرت سیگنال می شود.
در بخش‌های دفاعی و سایر بخش‌های کاربردی حیاتی، کابل awg،  سیگنال‌های RF به طور معمول از طریق کابل مسی منتقل می‌شوند. با این حال، مسائل مربوط به EMI، RF، و تضعیف سیگنال وجود دارد.
کابل های فیبر نوری: مزایا و معایب تجزیه و تحلیل شده است
 
در اینجا برخی از مزایای کابل های فیبر نوری آورده شده است.
کابل های فیبر نوری از نظر قدرت سیگنال، پهنای باند و اتصال بدون درز بهتر از کابل های مسی هستند. تمامی این ویژگی ها امکان انتقال بدون وقفه داده ها را با سرعت بالا فراهم می کند.
کابل های فیبر نوری سبک وزن و در اندازه جمع و جور هستند. این امکان نصب آنها را در مناطق صعب العبور یا فضاهای تنگ فراهم می کند.
آنها بدون شک ظرفیت عظیمی دارند و به گسترش شبکه های قدیمی از نظر سرعت و مسافت کمک می کنند. به این ترتیب، آنها به صرفه جویی در هزینه ها و تلاش های مورد نیاز برای نصب کل شبکه فیبر نوری پس از کشف شبکه موجود کمک می کنند.
کابل های فیبر نوری بادوام هستند و می توانند در شرایط سخت محیطی، ارتعاشات، رطوبت و غیره در هنگام عبور از زیر زمین و همچنین اقیانوس ها در مورد شبکه های بزرگ مقاومت کنند.
شبکه های فیبر نوری مقیاس پذیر هستند و امکان توسعه آینده را فراهم می کنند.
شبکه های فیبر نوری اساساً به دلیل نحوه انتقال داده ها، امنیت داده بهتری را ارائه می دهند. در مقایسه با کابل های مسی، هک کردن سیستم های فیبر نوری دشوار است.
فیبر نوری از نظر فرکانس رادیویی (RF) نیز مفید است، به ویژه برای بخش‌های کاربردی حیاتی مأموریت مانند دفاع، ارتباطات ماهواره‌ای، مخابرات و هوافضا مفید است. RF-Over-Fiber یک فناوری است که امکان انتقال سیگنال های RF با فرکانس بالا را از طریق کابل فیبر نوری فراهم می کند. با این حال، این نیاز به اتصال دهنده های RF قوی دارد که می تواند از تضعیف سیگنال که ممکن است به دلیل نور منعکس شده ایجاد شود، جلوگیری کند.
این واقعیت که کابل های فیبر نوری سبک هستند، حمل و نصب این کابل ها را برای پرسنل دفاعی در مناطق صعب العبور آسان می کند.
 
در حال حاضر، تنها نقطه ضعف کابل کشی فیبر نوری، سرمایه گذاری عظیم اولیه است. نصب شبکه های فیبر نوری هزینه قابل توجهی را به همراه دارد، اگرچه ممکن است در دراز مدت مقرون به صرفه باشد. اما با افزایش تقاضا برای فیبر نوری و صرفه جویی در مقیاس، قیمت کابل های فیبر نوری، دستگاه ها و نصب شبکه ممکن است کاهش یابد.
 
کاربرد و نصب کابل های فیبر نوری در محیط های سخت
 
کاربرد زیادی برای کابل های فیبر نوری در زمین های سخت و محیط های بیرونی شامل آب، اقیانوس ها، شیب های با شیب زیاد و غیره وجود دارد. هنگامی که با فیبر نوری و دستگاه‌های PoE مختلف در شبکه متصل می‌شوند، می‌توانند از نظر انتقال داده و حجم بسیار کارآمد باشند. در اینجا نکاتی وجود دارد که باید هنگام طراحی و نصب یک شبکه فیبر نوری کارآمد در نظر بگیرید.
جمع آوری نیازمندی ها یک جنبه بسیار مهم در هر پروژه است و این تفاوتی ندارد.
اطلاع رسانی به سازنده از نیازهای شما از نظر نصب، منطقه، محیط و غیره بسیار مهم است. برای اینکه بتوانید کابل ها و دستگاه هایی قوی طراحی کنید که در برابر آب و هوای سخت، ضربه ها، باران، لرزش ها و غیره مقاومت کنند، سازنده باید تمام این جنبه های محیط کار شما را بداند. این امر به ویژه در بخش های دفاعی و نظارتی بسیار مهم است.
بر اساس جنبه های فوق، ابعاد و تلورانس ها تصمیم گیری می شود. محیط های خشن نیاز به تحمل کمتر از 1.5 اینچ دارند.
طول انتها به انتها مجموعه کابل را اندازه گیری کنید، یعنی از کانکتور اولیه تا آخرین کانکتور. همچنین اندازه گیری طول کابل های قطع شده در شبکه مهم است.
رعایت استانداردهای برچسب گذاری و علامت گذاری تعیین شده توسط دولت محلی بسیار مهم است. این از نظر کاراکتر و اندازه فونت، محل برچسب گذاری و اطلاعات ذکر شده است.
لوازم جانبی مناسب کابل مانند بسته بندی، لوله، کانکتور چکمه های انعطاف پذیر، هیت شرینک، نوار بند و غیره را انتخاب کنید.
اندازه فیبر و نوع کابل باید با یکدیگر سازگار باشند و همچنین باید نوع کانکتور مانند LC، ST، SC، FC و غیره با یکدیگر سازگار باشند.
همیشه مطمئن شوید که کابل‌های اضافی و پایانه‌های ساختگی را به عنوان پشتیبان دارید و این به آب‌بندی کانکتورها نیز کمک می‌کند. مقداری الیاف اضافی را نگه دارید و آنها را در پوسته های پشتی رابط نگهداری کنید.
در مورد طراحی پین‌آوت و اگر به پین‌آت‌های حلقه‌ای نیاز دارید، با سازنده صحبت کنید. استفاده از پایه‌های حلقه‌ای به شعاع خمشی کابل‌های فیبر نوری بستگی دارد که نباید از حد مجاز فراتر رود.
تضعیف سیگنال مستقیماً با شعاع خمیدگی کابل متناسب است، که ممکن است کابل بیش از آن بشکند یا ترک بخورد.
تنظیم مشخصات گیرنده فرستنده بسیار مهم است و بر این اساس باید از دست دادن لینک محاسبه شود.
نتیجه
 
در حالی که کابل‌کشی مسی یا شبکه‌های قدیمی هنوز وجود دارند و کار می‌کنند، اما برای مشاغل بسیار کوچک که بیش از چند طبقه محدود نمی‌شوند و در شهرها یا کشورهای دیگر پخش نمی‌شوند خوب هستند. با این حال، نصب فیبر نوری برای بازیکنان بزرگ و به ویژه برنامه‌های کاربردی حیاتی که سرعت و دقت کلیدی هستند، ایده‌آل است. مشاغل متوسط ​​ممکن است گسترش شبکه را از طریق شبکه های گسترده فیبر نوری انتخاب کنند. این به محدود کردن بودجه شما کمک می کند و شبکه شما را سریع، قوی، ایمن و مقیاس پذیر می کند. در مجموع، کسب و کارهایی که در حالت توسعه هستند باید فیبر نوری را انتخاب کنند. مطمئناً فیبر نوری قرار است رشد کند و برای مدت طولانی باقی بماند تا فناوری دیگری که به همان اندازه یا بیشتر مخرب وارد بازار شود. VERSITRON راه حل ها و دستگاه های شبکه فیبر نوری و همچنین کیت های نصب شبکه را ارائه می دهد. برای جزئیات، می توانید به www.versitron.com مراجعه کنید و اطلاعات مربوط به دستگاه های مختلف شبکه فیبر نوری مانند مبدل های رسانه، سوئیچ های فیبر، کانکتورها، مودم ها و غیره را مرور کنید.
 
 
  • طراحی سایت طراحی سایت
۲۳
آبان
هدف کابل برق انتقال انرژی الکتریکی از یک نقطه به نقطه دیگر است. بسته به کاربرد نهایی، کابل ها می توانند پیکربندی های متفاوتی داشته باشند و همیشه بر اساس قوانین ملی و بین المللی طراحی شوند.
کابل برق بر حسب ولت اندازه گیری می شود و بسته به این موارد به یک گروه یا گروه دیگر دسته بندی می شوند:
کابل های ولتاژ پایین (تا 750 ولت): در کاربردهای مختلف و با پوشش های ترموپلاستیک و ترموست. آنها بر اساس استانداردهای هماهنگ طراحی و ساخته شده اند.
برای خرید کابل ارت و کابل شیلددار به سیم و کابل زیتون مراجعه کنید.
کابل های فشار ضعیف (تا 1000 ولت): (که (0.6/1 کیلو ولت نیز نامیده می شود) کابل های موجود در این بخش برای تاسیسات برق صنعتی در زمینه های مختلف (صنایع عمومی، تاسیسات عمومی، زیرساخت ها و ...) استفاده می شوند. طراحی شده بر اساس استانداردهای بین المللی (UNE، IEC، BS، UL).
کابل های ولتاژ متوسط: از 1 کیلو ولت تا 36 کیلو ولت. آنها برای توزیع برق از پست های برق به ایستگاه های ترانسفورماتور استفاده می شوند.
کابل های فشار قوی: از 36 کیلو ولت. آنها برای انتقال برق از نیروگاه های تولید به پست های برق استفاده می شوند.
انواع کابل برق با استفاده از آنها
کابل های ولتاژ پایین
کابل برای تابلوهای برق
کابل های انعطاف پذیر برای سیم کشی کابینت های الکتریکی. این کابل های برق مخصوصاً برای مصارف خانگی، نصب در مکان های عمومی و سیم کشی داخلی کابینت های برق، جعبه سوئیچ ها و وسایل برقی کوچک مناسب هستند. قیمت سیم افشان را از سایت زیتون کابل استعلام بگیرید.
 
کابل های برق
کابل های انرژی برای تاسیسات صنعتی و اماکن عمومی. یافتن کابل های برق در برنامه های کاربردی برای انتقال نیرو در انواع اتصالات ولتاژ پایین، برای مصارف صنعتی و برای درایو فرکانس متغیر (VFD) رایج است.
 
کابل های زره ​​پوش
کابل های با تقویت کننده آلومینیوم یا فولاد برای تاسیسات با خطر تهاجم مکانیکی. همچنین یافتن کابل‌های زره‌دار در مکان‌هایی که جوندگان وجود دارند، و همچنین در تاسیسات در محل‌هایی با خطر آتش‌سوزی و انفجار (ATEX) معمول است.
 
کابل های لاستیکی
استفاده از کابل های لاستیکی انعطاف پذیر اضافی بسیار متنوع است. ما می توانیم کابل های لاستیکی را در تاسیسات ثابت صنعتی و همچنین در خدمات سیار پیدا کنیم. کابل های جوشکاری باید دارای غلاف لاستیکی باشند که اجازه می دهد جریان های بالا بین ژنراتور جوش و الکترود منتقل شود.
 
کابل های بدون هالوژن
کابل های بدون هالوژن با امنیت بالا (LSZH) با انتشار دود کم و گازهای خورنده در مواقع آتش سوزی برای استفاده در سیم کشی تابلوهای برق و اماکن عمومی، انواع تاسیسات در اماکن عمومی، مشتقات فردی، مدارهای اضطراری، شبکه های توزیع عمومی و همچنین برای سرویس موبایل
 
کابل های مقاوم در برابر حریق
این کابل ها به طور ویژه برای انتقال انرژی الکتریکی در شرایط شدیدی که در طی یک آتش سوزی طولانی رخ می دهد، طراحی شده اند و تامین تجهیزات اضطراری مانند سیگنالینگ، دودکش ها، آلارم های صوتی، پمپ های آب و غیره را تضمین می کنند. استفاده از آنها در مدارهای اضطراری در مکان هایی با توافق عمومی
کابل های کنترل
کابل‌های کنترل برای تاسیسات ثابت یا متحرک باید بسیار انعطاف‌پذیر باشند، زیرا عمدتاً برای لوازم خانگی کوچک، برای اتصال قطعات ماشینی مورد استفاده در تولید، برای سیگنال‌دهی و سیستم‌های کنترل، برای اتصال موتورها یا مبدل‌های فرکانس، برای انتقال سیگنال طراحی شده‌اند. جایی که ولتاژ القا شده توسط یک میدان الکترومغناطیسی خارجی ممکن است بر سیگنال ارسالی یا برای اتصالات منبع تغذیه تاثیر بگذارد تا از تولید میدان های الکترومغناطیسی جلوگیری شود.
 
کابل های ابزار دقیق
این کابل های انعطاف پذیر و محافظ برای انتقال سیگنال بین تجهیزات در تاسیسات صنعتی هستند. به خصوص برای انتقال بهینه داده در محیط هایی با سطح تداخل الکترومغناطیسی بالا مناسب است.
 
کابل های خورشیدی
این کابل ها به ویژه برای اتصال پانل های فتوولتائیک و از پانل ها به اینورتر DC به AC مناسب هستند. به لطف طراحی مواد و پوشش آنها که به ویژه در برابر تشعشعات خورشیدی و دمای شدید مقاوم است، می توان آنها را با ضمانت کامل در فضای باز نصب کرد.
 
کابل های مخصوص
کابل های برق بسیار متنوعی برای تاسیسات ویژه وجود دارد، مانند: نصب گلدسته نور موقت در نمایشگاه ها. اتصالات جرثقیل های سقفی، بالابرها و بالابرها؛ کاربرد در پمپ های غوطه ور و مناطق آب آشامیدنی مانند آکواریوم ها، سیستم های تصفیه، فواره های آب آشامیدنی یا در استخرهای شنا برای سیستم های روشنایی، تصفیه و نظافت.
 
کابل های آلومینیومی
کابل های آلومینیومی برای انتقال نیرو برای نصب ثابت در داخل، خارج و/یا زیر زمین مناسب هستند.
 
کابل های ولتاژ متوسط
RHZ1
کابل ولتاژ متوسط ​​نوع RHZ1 با عایق XLPE، بدون هالوژن و غیر شعله و/یا آتش منتشر می شود. آنها کابل هایی هستند که برای حمل و نقل و توزیع انرژی در شبکه های ولتاژ متوسط ​​مناسب هستند.
 
HEPRZ1
کابل ولتاژ متوسط ​​با عایق HEPR، بدون هالوژن و غیر قابل انتشار شعله و/یا آتش ایده آل برای حمل و نقل و توزیع انرژی در شبکه های ولتاژ متوسط.
 
MV-90
کابل ولتاژ متوسط ​​با عایق XLPE طبق استاندارد آمریکا. برای انتقال و توزیع انرژی در شبکه های ولتاژ متوسط.
 
RHVhMVh
کابل فشار متوسط ​​مسی و آلومینیومی برای کاربردهای خاص. مخصوصاً برای تأسیساتی که خطر وجود روغن ها و عوامل شیمیایی از نوع هیدروکربنی یا مشتقات آنها وجود دارد توصیه می شود.
 
اجزای یک کابل برق
یک کابل برق شامل موارد زیر است:
 
هادی الکتریکی: که جریان الکتریسیته را کانالیزه می کند
عایق: جریان الکتریکی در هادی را می پوشاند و در بر می گیرد.
عناصر کمکی: که از کابل محافظت می کند و طول عمر آن را تضمین می کند.
غلاف بیرونی: تمام مواد ذکر شده را می پوشاند و از بیرون محافظت می کند.
انواع هادی های الکتریکی
هادی سیم لخت: تک سیم در حالت جامد، غیر قابل انعطاف و بدون پوشش.
هادی های الکتریکی آلومینیومی: در برخی موارد از هادی های آلومینیومی نیز استفاده می شود، با وجود اینکه این فلز 60 درصد هادی بدتر از مس است.
هادی های الکتریکی مس: متداول ترین مواد مورد استفاده.
هادی سیم مسی انعطاف پذیر: مجموعه ای از سیم های ریز است که توسط یک ماده عایق پوشانده شده است. آنها انعطاف پذیر و چکش خوار هستند.
کابل تک هسته ای: کابلی با یک هادی.
کابل چند هسته ای: کابلی که چند هادی دارد.
انواع عایق برای کابل برق
عایق شامل قرار دادن یک پوشش عایق بر روی هادی برای جلوگیری از نشت جریان است. آنها به دو گروه بزرگ ترموپلاستیک و ترموست طبقه بندی می شوند.
 
1. عایق ترموپلاستیک
رایج ترین آنها در ساخت کابل های برق عبارتند از:
 
PVC: پلی وینیل کلراید
Z1: پلی الفین ها
PE: پلی اتیلن خطی
PU: پلی اورتان
2. عایق حرارتی
رایج ترین آنها عبارتند از:
 
EPR: اتیلن پروپیلن
XLPE: پلی اتیلن متقاطع
EVA: اتیل وینیل استات
SI: سیلیکون
PCP: نئوپرن
SBR: لاستیک طبیعی
انواع حفاظ های فلزی برای کابل های برق
در برخی موارد، کابل ها ممکن است دارای محافظ فلزی باشند.
 
صفحه‌نمایش: محافظ‌های فلزی الکتریکی هستند که برای جدا کردن سیگنال‌هایی که از داخل کابل عبور می‌کنند از تداخل احتمالی خارجی استفاده می‌شوند.
زره ها: این ها محافظ های مکانیکی هستند که کابل را در برابر تهاجمات خارجی احتمالی محافظت می کنند: حیوانات، ضربه ها و غیره.
نامگذاری کابل های برق بر اساس استانداردها
هر کابل دارای یک نام استاندارد است. این نام از مجموعه ای از حروف و اعداد تشکیل شده است که هر کدام معنای خاصی دارند. این نامگذاری به مجموعه ای از ویژگی های محصول (مواد، کشش های اسمی و غیره) اشاره دارد که انتخاب مناسب ترین کابل را برای نیازهای شما تسهیل می کند و از خطاهای احتمالی در تامین یک کابل توسط کابل دیگر جلوگیری می کند.
 
هنگامی که کابل به وضوح این داده ها را نشان نمی دهد، ممکن است کابل معیوب باشد که با مقررات ایمنی مطابقت ندارد یا عمر کابل و عملکرد صحیح آن را تضمین نمی کند.
 
منبع: https://www.topcable.com/blog-electric-cable/en/electrical-cable-types/
  • طراحی سایت طراحی سایت
۱۹
آبان
کابل های مقاوم در برابر شعله چیست؟
تعریف کابل بازدارنده شعله کابلی است که شعله ای را که توسط آزمایش های ضد شعله یا انتشار تعریف شده است منتقل یا منتشر نمی کند.
شما می توانید انواع سیم ارت مفتولی را از سیم وکابل زیتون خریداری کنید.
آزمایش‌های بازدارنده شعله، انتشار شعله را برای کاربردهای افقی و عمودی اندازه‌گیری می‌کنند. همچنین تست های شعله کابل پلنوم برای استفاده در کانال ها، پلنوم ها یا سایر فضاهایی که برای توزیع هوای محیطی استفاده می شوند وجود دارد. NFPA 262 همان CSA FT-6 است. پخش شعله و تولید دود را در یک پلنوم شبیه سازی شده هوادهی اندازه گیری می کند. کابل‌های مورد استفاده در پلنوم‌ها باید تست دقیق‌تری نسبت به آزمایش‌های شعله افقی یا عمودی داشته باشند.
 
کابل های مقاوم در برابر آتش یا دارای درجه آتش چیست؟
تعریف کابل مقاوم در برابر حریق یا آتش نشانی کابلی است که در صورت آتش سوزی به کار خود ادامه می دهد. این کابل معمولاً به عنوان کابل یکپارچگی مدار (CI) شناخته می شود و دارای درجه آتش سوزی 2 ساعته است. فروش سیم و کابل در فروشگاه زیتون کابل
 
کابل عایق معدنی (MI) این محافظت اضافی را برای چندین دهه فراهم کرده است. در ساخت کابل MI از هادی های مسی، اکسید منیزیم و غلاف مسی استفاده می شود. کابل MI در نسخه های تک و چند هادی عرضه می شود. این کابل ضد حریق 2 ساعته برای مدارهای برق اضطراری پمپ های آتش نشانی و ژنراتورهای اضطراری طراحی شده است. MI کار فشرده ای است و نصب آن دشوار است و بنابراین به ندرت در سیستم های حفاظت آتش ولتاژ پایین و سیستم های صوتی اضطراری استفاده می شود.
 
با پیشرفت های جدید در فناوری سیم و کابل و تغییرات اخیر در NEC، محصولات جدید متنوعی در دسترس قرار گرفته اند. این کابل‌های جدید CI معمولاً در سیستم‌های اعلام حریق و ارتباطات صوتی استفاده می‌شوند. NEC 760.176 (F) نیاز به کابل‌های CI برای سیستم‌های اعلام حریق NFPA دارد که برای پاسخگویی به بقای الزامات مدارهای حیاتی استفاده می‌شوند و برای آن عملکرد در NFPA 72 فهرست می‌شوند. انطباق با الزامات کد بقای مدار، عملکرد سیستم اعلام حریق را در طی یک اورژانس آتش نشانی
کابل CI همچنین انعطاف پذیری را در برنامه ریزی مسیریابی کابل فراهم می کند و در عین حال ساخت دیوار و شفت را به حداقل می رساند. کابل CI معمولاً عایق لاستیکی سیلیکونی با سرامیک پذیری نرم با هادی های مسی جامد است. عایق لاستیک سیلیکونی سرامیک پذیر تا زمانی که در معرض دماهای بالا قرار نگیرد، نرم و انعطاف پذیر است. این ساختارهای کابل CI به اندازه کابل‌های اعلام حریق استاندارد انعطاف‌پذیر هستند و نصب آن‌ها را به آسانی کابل‌هایی که درجه آتش ندارند آسان می‌کند. آنها را می توان در راهروها و مجرای استاندارد نصب کرد و به ابزار یا سخت افزار خاصی نیاز ندارد. آموزش خاصی برای جابجایی یا نصب نیز مانند کابل MI مورد نیاز نیست.
 
تفاوت اصلی
تفاوت های زیادی بین کابل های مقاوم در برابر آتش و کابل های مقاوم در برابر آتش وجود دارد. به طور معمول، کابل های مقاوم در برابر شعله در برابر گسترش آتش به یک منطقه جدید مقاومت می کنند، در حالی که کابل های مقاوم در برابر آتش یکپارچگی مدار را حفظ می کنند و برای مدت زمان مشخصی تحت شرایط تعریف شده به کار خود ادامه می دهند. این کابل‌های یکپارچگی مدار در حضور آتش‌سوزی به کار خود ادامه می‌دهند و گاهی اوقات کابل‌های درجه آتش ۱ ساعته یا ۲ ساعته نامیده می‌شوند. تفاوت بین این دو درجه بندی برای مدارهای حیاتی مورد نیاز برای الزامات ایمنی زندگی ضروری است.
 
سوالات متداول
آیا کابل ضد شعله نیز دارای درجه آتش سوزی است؟
 
خیر. کابل مقاوم در برابر شعله، کابلی با درجه حریق نیست. یک کابل ضد شعله فقط برای محدود کردن گسترش آتش با مهار احتراق طراحی شده است. کابل های مقاوم در برابر آتش یکپارچگی مدار را حفظ می کنند و در شرایط مشخصی مانند آتش سوزی برای مدت زمان مشخصی به کار خود ادامه می دهند.
 
چه زمانی به کابل یکپارچگی مدار دارای رتبه آتش نیاز دارید؟
 
کابل یکپارچگی مدار زمانی مورد نیاز است که یکپارچگی مدار برای ایمنی زندگی ضروری است یا زمانی که جلوگیری از خاموش شدن یک نیروگاه حیاتی است. NEC الزامات اضافی را فراهم می کند.
 
پلنوم چیست؟
 
پلنوم مسیر برگشت هوای یک سیستم انتقال هوای مرکزی است. این می تواند کانال کشی یا فضای باز روی یک سقف معلق یا کف برجسته باشد.
 
تفاوت بین کابل های درجه بندی رایزر و کابل های دارای رتبه بندی پلنوم چیست؟
کابل‌های درجه‌بندی Plenum نسبت به کابل‌های درجه‌بندی رایزر نیاز به مقاومت در برابر شعله بالاتری دارند. کابل های درجه بندی رایزر بین طبقات از طریق رایزر کابل و در چاه آسانسور نصب می شوند. آنها باید خود خاموش شوند و از حرکت آتش در بالابر بین طبقات یا چاه آسانسور جلوگیری کنند. یک ماده ژاکت معمولی برای کابل های درجه بندی شده پی وی سی است. کومپوندهای ژاکت معمولی برای کابل دارای رتبه بندی Plemum عبارتند از FR-PVC، FEP، PVDF و ECTFE.
 
درک تفاوت کابل های بازدارنده شعله و مقاوم در برابر آتش
هر زمان که فضای عمومی برنامه ریزی می شود، «برنامه ریزی برای بدترین ها» همچنان ادامه دارد. برنامه‌ریزی آتش‌سوزی و بلایا بسیار پر زحمت است، بنابراین بسیار مهم است که مشخص‌کنندگان و پیمانکاران بدانند چه زمانی از Flame Retardant و چه زمانی از کابل مقاوم در برابر آتش استفاده کنند، چه تفاوت‌هایی با هم دارند و چگونه باید به انتخاب‌های درست رسید.
 
کابل های مقاوم در برابر شعله برای مقاومت در برابر گسترش آتش به یک منطقه جدید طراحی شده اند. کابل های مقاوم در برابر آتش برای حفظ یکپارچگی مدار طراحی شده اند و برای مدت زمان مشخصی تحت شرایط تعریف شده به کار خود ادامه می دهند.
 
هر دو نقش مهمی در حفظ یکپارچگی محیط در هنگام حادثه آتش سوزی و بهبود شانس فرار و زنده ماندن دارند.
 
کابل مقاوم در برابر شعله Tratos با آزمایش انتشار شعله BSEN60332، EN50265 و BS 4066 مطابقت دارد.
 
کاربردهای معمول کابل مقاوم در برابر آتش Tratos شامل ساختمان‌های عمومی از مدارس تا بیمارستان‌ها، ایستگاه‌های راه‌آهن زیرزمینی و زمینی، مکان‌های خرده‌فروشی و تفریحی و همچنین کشتی‌های دریایی و محیط‌های خطرناک مانند سکوهای نفت و گاز است. این شرکت می‌تواند طیف کاملی از کابل‌های مقاوم در برابر آتش را برای مطابقت با آخرین استانداردها و آیین‌نامه‌های عملی که شامل تشخیص آتش‌سوزی، سیستم‌های هشدار، روشنایی اضطراری یا سایر منابع تغذیه حیاتی می‌شود، عرضه کند. Tratos دارای امکانات جامع آزمایش آتش مدرن در محل برای اطمینان از یکپارچگی کابل است. به لطف این تسهیلات، می‌تواند برای پروژه‌های بین‌المللی کابل تولید کند که استانداردهای چند کشور را برآورده می‌کند. کابل های Tratos Firesafe مطابق با تمام استانداردهای مربوطه تولید می شوند.
 
منبع: https://www.anixter.com/en_us/resources/literature/wire-wisdom/flame-retardant-cable-vs--fire-rated-resistive-cable.html
 
  • طراحی سایت طراحی سایت
۰۸
آبان
کابل حرارتی، نوار حرارتی، سیم حرارتی… نام‌های مختلفی هستند که معنی یکسانی دارند. آنها سیم‌های داغی هستند که از سقف شما بالا و پایین می‌روند تا برف را ذوب کرده و از تجمع یخ در برآمدگی‌ها و دره‌های شما جلوگیری کنند.
برای تهیه سیم ارت خشک و کابل برق به سیم و کابل زیتون مراجعه کنید.
کابل حرارتی جایگاه خود را در جهان دارد (در یک دقیقه بیشتر در مورد آن) اما من معمولاً آن را به مشتریانم توصیه نمی کنم، به چند دلیل:
 
مشکل شماره 1 کابل حرارتی: اغلب یک چسب زخم است.
کابل حرارتی علت اصلی مشکل را برطرف نمی کند: برف زیاد روی سقفی که بیش از حد گرم شده است زیرا هوای گرم به اتاق زیر شیروانی شما نشت می کند.
 
90 درصد از مواقع این مشکل قابل رفع است و همه چیز با ممیزی انرژی خانه با کیفیت از شخصی که عایق کاری، تهویه و سدهای یخی را می شناسد، شروع می شود. احتمالاً از شما خواسته می‌شود که فضاهایی را که هوای گرم به داخل اتاق زیر شیروانی شما نفوذ می‌کند، ببندید - مانند اطراف وسایل روشنایی، پریزها و غیره. این مناطقی که اجازه نشت هوا را به اتاق زیر شیروانی شما می‌دهند، "بای پس زیر شیروانی" نامیده می‌شوند. ممیز انرژی شما همچنین ممکن است به شما بگوید که عایق خود را دو برابر کنید، یا تهویه خود را بهبود بخشید، یا هر دو
 
مشکل شماره 2 کابل حرارتی: این یک تخلیه کننده انرژی است.
حتی کابل حرارتی بسیار خوب نیز ممکن است حدود 20 درصد به هزینه انرژی شما اضافه کند - همه اینها بستگی به تعداد دفعات روشن کردن آن دارد. این در کیف پول شما بهتر از محیط زیست نیست. (اگر قرار است خشم ال گور را متحمل شوم، حداقل دوست دارم اینگونه باشد زیرا پر زرق و برق ترین چراغ های کریسمس را در محله دارم.)
 
برخی از صاحبان خانه فراموش می کنند که کابل گرمایش را خاموش کنند. آنها به طور تصادفی آن را در طول ماه های گرمتر روشن نگه می دارند و انرژی و پول بیشتری را هدر می دهند. این همچنین کابل گرمایش شما را خیلی سریعتر فرسوده می کند. اکثر کابل های حرارتی حتی برای شروع مدت زیادی دوام نمی آورند. به نظر می رسد متوسط ​​عمر کابل حرارتی حدود 3-5 سال باشد. باز هم ... این به عوامل مختلفی بستگی دارد.
(نکته جانبی: ظاهراً آنها اکنون یک نوع کابل حرارتی می سازند که به طور خودکار روشن و خاموش می شود. اما من به بسیاری از فناوری هایی که به تازگی از آزمایشگاه بیرون آمده اند اعتماد ندارم و حتی اگر کابل گرما در بهار خاموش شود، باز هم این کابل را نشان می دهد. مشکلات در زمستان.)
 
کابل حرارتی مشکل شماره 3: برفی را آب می کند که می تواند دوباره یخ بزند.
هر چیزی که برف را روی سقف شما ذوب کند می تواند باعث ایجاد سد یخ شود. کابل ها کانال های زیگ زاگ زیادی از برف ذوب شده را در سراسر سقف شما ایجاد می کنند. آن برف آب شده کجا می رود؟ خب، قرار است از شیب سقف شما پایین بیاید و به زمین ختم شود. اما در بسیاری از موارد در امتداد لبه اورهانگ شما دوباره منجمد می شود یا درست بالای کابل گرما دوباره منجمد می شود. از کجا این را بدانم؟ زیرا نه تنها سال‌ها پیش کابل‌های حرارتی نصب می‌کردیم، بلکه هر سال ده‌ها سد یخ را روی خانه‌هایی که کابل حرارتی نصب شده بود، حذف می‌کردیم.
 
مشکل شماره 4 کابل حرارتی: گارانتی در بیشتر موارد یک شوخی است.
گاهی اوقات نصاب های کابل حرارتی سعی می کنند شما را با کابل حرارتی بفروشند و به شما بگویند که "گارانتی عالی" وجود دارد! چیزی که آنها به شما نمی گویند این است که گارانتی معمولاً فقط به قطعات مربوط می شود و قطعات (کابل و نوار) ​​ارزان هستند. نیروی کار بیشتر هزینه نصب را تشکیل می دهد. به دنبال گارانتی قطعات و کار باشید. احتمال زیادی وجود دارد که آن را پیدا نکنید، زیرا کابل حرارتی ذاتاً دوام زیادی ندارد، به خصوص با استفاده زیاد.
 
اگر گارانتی قطعات و کار پیدا کردید، مطمئن شوید که توسط شرکتی ارائه شده است که بیشتر از جفت جوراب مورد علاقه شما وجود داشته است.
 
در آخر، از نصاب بپرسید که اگر کابل حرارتی کار نکند و همچنان با سدهای یخی مواجه شوید، چه اتفاقی می افتد. (پاسخ آنها ممکن است فقط حرف من را ثابت کند.)
 
مشکل شماره 5 کابل حرارتی: زشت است.
حتی اگر یک کابل حرارتی به خوبی کار کند، باز هم زشت است. می‌توانید در حالی که در آن هستید Crocs بپوشید.
 
چرا مردم هر سال چراغ های کریسمس خود را خاموش می کنند؟ چون خانه شما غمگین و ژولیده به نظر می رسد اگر دسته ای از سیم های استفاده نشده در سراسر آن آویزان باشد.
 
اما برخلاف چراغ‌های کریسمس، کابل حرارتی چیزی نیست که هر سال آن را بردارید و دوباره نصب کنید. نیمه دائمی است 365 روز در سال روی قسمت های برجسته سقف شما - دره های برآمدگی شما - خواهد بود.
 
ما می دانیم که کابل حرارتی درد چیست. قبلا نصبش میکردیم
 
در روزهای اول، صاحب خانه ها همیشه از ما در مورد کابل گرما سوال می کردند. همه به دنبال راه حلی سریع، آسان و ارزان برای مشکل سد یخ بودند.
اما مجبور شدیم توقف کنیم. ما فقط مشکلات زیادی با کابل گرما داشتیم - مشکلاتی که به شما گفتم. من دوست ندارم خدماتی را ارائه دهم که ارزش بالایی برای پول ارائه نمی دهد، و اگرچه این یک تجارت بسیار سودآور بود، ما به طور کلی از آن خارج شدیم.
 
من به عنوان یک حرفه ای در زمینه حذف سد یخ، در حال کمک به مشتری خود در حل مشکلات هستم و در بسیاری از موارد کابل حرارتی مشکلاتی را ایجاد می کرد.
 
چه زمانی کابل حرارتی مناسب است؟
اگر با دقت مطالعه می کردید، ممکن بود متوجه شده باشید که گفتم "به ندرت کابل گرما را توصیه می کنم." باور کنید یا نه، گاهی اوقات این تنها گزینه است و می تواند موثر باشد.
 
برخی از خانه ها دارای اشکالات طراحی هستند و گاهی اوقات هزینه اصلاح نقص طراحی بسیار زیاد است. برخی از خانه ها آهنرباهای سدهای یخی هستند و هیچ چیز سدهای یخی را دور نمی کند. در این صورت، کابل حرارتی می تواند به شما کمک کند نقاط مشکل را از برف و یخ دور نگه دارید.
 
اما احتمالاً در آن خانه زندگی نمی کنید. شما فقط باید کابل حرارتی را به عنوان آخرین راه حل امتحان کنید. این بدان معناست که شما ممیزی انرژی را انجام داده اید، عایق ها را بیرون آورده اید، تهویه خود را بررسی کرده اید، هر گونه نشت هوا را به اتاق زیر شیروانی خود مسدود کرده اید، و هر زمان که برف شروع می شود، سقف خود را به هم می زنید. انباشته شدن یک سقف خنک و تمیز بهترین راه برای جلوگیری از سدهای یخی است.
در صورت غیرممکن بودن، پس از همه اینها هنوز هم سدهای یخی می‌گیرید، پس بله، شاید باید کابل حرارتی را به طور حرفه‌ای روی آن نقاط مشکل نصب کنید. فقط بدانید که این آخرین راه حل است و هنوز هم همیشه این کار را انجام نمی دهد.
 
ما سالانه بیش از هر شرکت دیگری در این سیاره، سدهای یخی را حذف می کنیم. بسیاری از این سدهای یخی روی خانه هایی با کابل های حرارتی قرار دارند. من نمی توانم با حسن نیت به شما پیشنهاد کنم کابل های حرارتی را روی سقف خود نصب کنید، مگر اینکه ابتدا هر اقدام پیشگیری دیگری را امتحان کرده باشید (که احتمالاً کارساز خواهد بود).
 
منبع: https://www.minnpost.com/minnesota-blog-cabin/2015/11/should-you-install-heat-cables-prevent-ice-dams/
  • طراحی سایت طراحی سایت
۰۴
آبان
کابل های مقاوم در برابر آب گلکسی تامین کننده پیشرو کابل های بلوک آب سفارشی، کابل های ضد آب و کابل های مقاوم در برابر آب است. زیتون کابل می‌تواند انواع مختلفی از بلوک‌های آبی سفارشی، کابل‌های ضد آب و مقاوم در برابر آب را در اندازه‌های مختلف AWG، رتبه‌بندی ولتاژ، ترکیبات، ساختارهای محافظ و تعداد رساناها عرضه کند. گلکسی همچنین می تواند بلوک آب مناسب، کابل ضد آب یا مقاوم در برابر آب را برای کاربردهای خاص توصیه کند.
 
کابل واتر بلوک چیست؟
واتر بلوک یا کابل مقاوم یک کابل چند هادی است که برای استفاده در محیط مرطوب یا آبی طراحی شده است. این کابل را می توان برای اجرا در انواع مختلف محیط های آبی مانند آب شور، آب شیرین و استخرهای کلردار طراحی کرد. بلوک های آب، کابل های ضد آب یا مقاوم در برابر آب را می توان طوری طراحی کرد که کاملاً در زیر آب و در اعماق مختلف کار کنند. بلوک آب، کابل ضد آب یا مقاوم با استفاده از مواد ژاکت خاصی ساخته شده است که می تواند در یک محیط مرطوب کار کند. جدا از مواد ژاکت بلوک آب، کابل ضد آب یا مقاوم، استفاده از نوار مسدود کننده آب و / یا پرکننده های مسدود کننده آب باید در مرحله طراحی در نظر گرفته شود.
 
مزایای کابل آب بلوک / ضد آب / مقاوم در برابر آب
اگر قرار است یک برنامه کاربردی در محیط مرطوب یا در معرض عناصر قرار گیرد، انتخاب یک بلوک آب، کابل ضد آب یا مقاوم می تواند به شما کمک کند تا مطمئن شوید که محصول شما همانطور که در نظر گرفته شده است عمل می کند و احتمالاً از آسیب به تجهیزات الکترونیکی کنترل جلوگیری می کند.
 
برنامه های کاربردی کابل آب بلوک / ضد آب / مقاوم در برابر آب
کاربردهای متعدد و متنوعی از ابزار دقیق و کابل سینی وجود دارد که شامل موارد زیر است اما محدود به موارد زیر نیست:
 
نظامی
تجهیزات سنسور فشار
پالایشگاه های نفت و گاز
زنگ خطر آتش
تمایز کننده های کهکشان / مزایای کابل واتر بلوک
گلکسی می‌تواند کابل‌های بلوک آب یا مقاوم را با حداقل مقادیر کم و زمان‌بندی رقابتی تامین کند. در طول فرآیند انتخاب، درک برنامه کاربردی، و همچنین محیطی که انتظار می رود کابل در طول استفاده در آن کار کند، بسیار مهم است. به پیمایش احتمالات و ارائه بلوک آب یا کابل مقاوم مناسب برای مطابقت با برنامه و محیط کمک می کند. اگر بلوک آب یا کابل مقاوم در دسترس نباشد، می تواند در طراحی کابل عالی کمک کند.
 
مواد
کابل واتر بلوک با مواد زیر موجود است:
 
نوار مسدود کننده آب
ژل مسدود کننده آب
پرکننده های مسدود کننده آب
مشخصات فنی کابل واتر بلوک
کابل آب بلوک را در محدوده مشخصات فنی زیر ارائه می دهد:
 
گیج: 4/0 – 36AWG
ولتاژ: 30 - 600 ولت
سوالات متداول در مورد کابل بلوک آب
آیا کابل واتر بلوک 100% ضد آب است؟
 
اجزای بلوک آب در کابل باعث کند شدن و گاهی قطع جریان آب از طریق کابل می شوند. با این حال، اگر منبع آب ثابت بماند، خاصیت جذب آب تا یک نقطه خاص جذب می شود.
 
اجزای واتربلاک چگونه کار می کنند؟
نوار واتربلاک، پرکننده‌ها و ترکیبات همگی تقریباً یکسان عمل می‌کنند، زیرا آب محیط را جذب می‌کنند و منبسط می‌شوند، بسیار شبیه به یک دستمال کاغذی. آنها برای جلوگیری از مهاجرت آب از طریق یک هسته کابل، منبسط شده و فضاهای میانی کابل را پر می کنند.
 
یادداشت های اصطلاحات
اصطلاحات مختلفی در صنعت سیم و کابل در رابطه با این نوع کابل به کار می رود. آنها عبارتند از:
 
کابل واتر بلوک
کابل ضد آب / کابل ضد آب
کابل مقاوم در برابر آب
کابل آب بند / کابل آب بند
کابل شناور
چه سیم و کابلی باید در داخل خانه استفاده شود؟
سیم THHN رایج ترین نوع سیم برق تک هادی است. این با رتبه دوگانه THHN و THWN ساخته شده است تا در برابر آب مقاوم باشد. فقط می توان از آن در داخل خانه و در کانال استفاده کرد.
 
استفاده از سیم و کابل مسی شما در داخل ساختمان به کمترین میزان محافظت از عایق نیاز دارد زیرا چیزی که به آن آسیب برساند وجود ندارد. هیچ گونه رطوبت، روغن یا حلالی بر عمر عایق تأثیر نمی گذارد، بنابراین می توان آن را با هزینه کمتری ساخت. کابل رومکس رایج ترین نوع سیم برق داخلی است که از هادی های سیم THHN استفاده می کند.
 
چه سیم و کابلی باید در فضای باز استفاده شود؟
THHN هنوز هم سیم تک هادی است که در فضای باز و در مجرای مجرای استفاده می شود، زیرا رتبه بندی THWN می تواند در برابر آب، روغن، گازها و حلال ها مقاومت کند. با این حال، اجرای 3-4 سیم تک می تواند برای نصاب مشکل باشد، زیرا آنها باید هر یک را به صورت جداگانه اجرا کنند یا هر 3 سیم را به هم ببندند و سعی کنند آنها را به عنوان یکی اجرا کنند.
 
Romex در خارج از منزل یا در مجرا کار نخواهد کرد، بنابراین باید کیفیت و قیمت را به کابل MC ارتقا دهید. با سیم های THHN و روکش فلزی برای نصب آسان در مجرا تولید شده است. سیم زمین در کابل MC نیز یک سیم THHN است تا سیم مسی لخت، بنابراین کابل در برابر رطوبت و حلال مقاوم می ماند.
 
چه سیم برقی باید در زیر زمین استفاده شود؟
THHN را نمی توان مستقیماً در زمین دفن کرد، بنابراین شما باید یک هادی را به سیم USE-2 ارتقا دهید. بیشتر در تاسیسات خورشیدی استفاده می شود و دارای عایق لاستیکی است.
 
اگر نصب شما مستقیماً در زمین به جای مجرا باشد، باید به یک کابل UFB که یک کابل تغذیه کننده زیرزمینی است، ارتقا دهید. به جای گرد با سیم زمین مسی لخت، رنگی و مسطح است. عایق هر هادی را به صورت جداگانه پوشش می دهد تا آب و رطوبت آن را مستقیماً در زیر زمین محکم نگه دارد.
کابل سینی نیز یک کابل زیرزمینی برای اندازه های بزرگتر است زیرا کابل UFB تنها به اندازه 6 هادی AWG 3 است. کابل سینی به اندازه 500 mcm 4 هادی با زمین می رود. دارای هادی های THHN با شماره سیاه و سفید و یک ژاکت کلی PVC است. ما آن را به ازای هر فوت در وب سایت خود می فروشیم تا بتوانید طول دقیق مورد نیاز خود را بدست آورید و از اتلاف جلوگیری کنید.
 
اینها اصول اولیه سیم برق داخلی و خارجی هستند. همچنین اصول اولیه سیم و کابل الکترونیکی بر اساس محدوده گرما و ولتاژ برای کاربردهای مختلف وجود دارد.
 
منبع: https://www.galaxywire.com/applications/water-block-cable/
  • طراحی سایت طراحی سایت
۰۱
آبان
در دو مقاله قبلی درباره نحوه عملکرد کابل زیردریایی صحبت کردیم و امروز نیز به ادامه این مبحث خواهیم پرداخت.
فروش انواع سیم و کابل و سیم ارت در فروشگاه زیتون کابل. برای مشاهده لیست قیمت کابل برق به وبسایت این شرکت مراجعه کنید.
 
لاوالیه Ciena می گوید: "عوامل طبیعی تنها حدود 10 درصد از گسل ها را شامل می شوند ، اما هنگامی که آنها رخ می دهند ، آنها تمایل دارند کابل ها را در چندین مکان خراب کنند ، که می تواند در کل منطقه مشکل ایجاد کند."
 
ما چند بار شاهد این اتفاق بودیم ، در سال 2006 و 2009 در سواحل تایوان و در سال 2011 در سواحل ژاپن [در پی زلزله]. "
بازنشستگی و بازیافت کابل
سانتالیز توضیح می دهد که دو سر عمر کابل وجود دارد. یک پایان فیزیکی زندگی وجود دارد که در آن دیگر کار نمی کند و نیاز به بازنشستگی دارد و پایان اقتصادی زندگی که در آن هزینه راه اندازی یک کابل هنوز کار نمی کند.
 
او می گوید: "شما می توانید کابلی داشته باشید که 18 سال در آب بوده است ، اما چون سیستم جدیدی اجرا می شود که فرودهای بسیار مشابهی دارد ، زندگی اقتصادی سیستم قدیمی تر قابل اجرا نیست." "آنها نمی توانند به دلایل تجاری رقابت کنند ، بنابراین اگرچه کابل هنوز کار می کند ، احتمالاً آن را زودتر از موعد خاموش می کنند ، زیرا ارزش نگهداری آن را ندارد."
 
هزینه نگهداری حداقل دو نقطه کابل ، کارکنان و تعمیر کابل در صورت نیاز همه هزینه های ثابتی را نشان می دهد که اگر کابل با ظرفیت بیشتر مسیرهای مشابه و نقاط فرود کابل های موجود را دنبال کند ، رقابت را دشوار می کند.
 
به محض بازنشستگی کابل ، اغلب تلاش کمی برای بازیابی آن انجام می شود. در حالی که مس با ارزش است ، بعید است هزینه بازیابی کابل را جبران کند. و در حالی که بسیاری استدلال می کنند که ترک یک کابل برای خراب شدن در اقیانوس در دراز مدت مضر است ، کندن کابل نیز می تواند هر گونه زندگی دریایی در این منطقه را مختل کند. جابجایی کابل ها از نظر فنی امکان پذیر است ، اما به ندرت اتفاق می افتد.
 
با این حال ، سانتازلی انتظار دارد که در آینده دستورات بیشتری در مورد بازیابی کابل های زیر دریا بر اساس شرایط زیست محیطی ، حداقل در آبهای سرزمینی یک کشور وجود داشته باشد.
 
وی گفت: "این امروزه یک سوال اقتصادی است ، اما محیط بانان بسیار فعالتر می شوند و از ما می خواهند که به این موضوع فکر کنیم. برخی ایالت های آمریکا از شما می خواهند که حداقل برای مرزهای ما آن سیم را فقط در حال پوسیدگی در آنجا رها نکنید. "
 
در ماه مه ، Subsea Environmental Services و Red Penguin Associates اعلام کردند که برای خاموش کردن سیستم کابلی مخابراتی TAT-14 20 کیلومتری 15428 کیلومتری اقیانوس اطلس 20 ساله انتخاب شده اند. طبق گزارشات ، مرحله برنامه ریزی این پروژه تقریباً یک سال به طول انجامید و کار در ساحل تنها در ایالات متحده ، انگلستان ، فرانسه ، دانمارک و هلند تا پایان سال 2021 به پایان می رسد.
سیاست کابل های زیر دریا
با پیشرفت فناوری کابل و کاهش هزینه ها ، کشورهای دورافتاده ای که باید به ماهواره یا زیرساخت های کندتر تکیه می کردند ، به سرعت شاهد افزایش گسترده ظرفیت کابل محلی هستند. در ماه مارس اعلام شد که جزایر گالاپاگوس به زیر اقیانوس پیوندی در زیر دریا می دهند که پهنای باند حداکثر 20 ترابیت بر ثانیه (Tbps) را ارائه می دهد و ظرفیت فعلی جزایر را تا 10 برابر افزایش می دهد.
 
با این حال ، تصمیمات در مورد مسیرهای کابلی و شرکت کنندگان باید به طور فزاینده ای با امتیازات ناشی از پیامدهای احتمالی سیاسی و نظارتی اتخاذ شود.
 
در حالی که تخمگذار الیاف زمینی اغلب می تواند یک موضوع سیاسی باشد ، معمولاً به این دلیل است که مردم و مشاغل از نمایندگان محلی خود تقاضای بیشتری دارند. با وجود کابلهای زیر دریا ، ماهیت فراملی آنها به این معناست که روابط بین المللی می تواند بر محل قرارگیری کابل و شرکتهایی که در آن دخیل هستند تأثیر بگذارد. روابط بین المللی یخی ، به ویژه بین ایالات متحده و چین ، به این معنی است که بسیاری از کابل های پیشنهادی در حال بازنگری یا حتی لغو کامل هستند.
 
در اوایل سال جاری میلادی ، کابل زیر دریایی میکرونزی شرقی ، به دلیل اتصال کشورهای جزیره اقیانوس آرام ، نائورو ، کیریباتی و ایالات فدرال میکرونزی (FSM) ، به دلیل سیاست از بین رفت. گزارش شد که پروژه تحت رهبری بانک جهانی به دلیل ترس از امنیت ملی ، از واگذاری این قرارداد به شرط شرکت کابلی چینی HMN Technologies خودداری کرد. نائورو در حال مذاکره با استرالیا برای ساخت کابلی است که به جای آن جزیره را به سیستم کابل دریای مرجانی متصل می کند.
 
سال گذشته یک کابل هنگ کنگ به آمریکا به دلیل تیره شدن روابط لغو شد. کابل هنگ کنگ آمریکا (HKA) به رهبری فیس بوک برای اولین بار در سال 2018 با کنسرسیوم Tata Communications ، Telstra و شرکت دولتی چین China Unicom و China Telecom Global Limited اعلام شد. فیس بوک به دلیل نگرانی های مداوم دولت آمریکا در مورد ارتباطات مستقیم بین دو کشور ، برنامه FCC خود را پس گرفت.
 
فیس بوک به همراه آمازون قبلاً درخواست سیستم کابل Bay-to-Bay Express را که به دلایل مشابه سنگاپور ، مالزی ، هنگ کنگ و ایالات متحده را به هم متصل می کرد ، پس گرفت. اگرچه به عنوان جایگزین احتمالی ، این دو شرکت به دنبال توسعه کابل فیلیپین-کالیفرنیا CAP-1 بدون شریک قبلی China Mobile برای جلوگیری از مشکلات با تنظیم کننده هستند.
شبکه کابل نور اقیانوس آرام (PLCN) ، یک پروژه Google و فیس بوک برای پیوند مستقیم لس آنجلس به چین و هنگ کنگ ، به دلایل مشابه سیستم B2BE کاهش یافت. احتمالاً به عنوان جایگزین ، شرکت ها اخیراً از پروژه کابل ایالات متحده و سنگاپور به نام Echo در کنار کابل زردآلو ژاپن-سنگاپور خبر دادند که هر دو از چین اجتناب می کنند.
 
کابل های موجود نیز مشکلات سیاسی بالقوه ای هستند. در انگلیس ، وزارت دفاع اخیراً گفته است نیروی دریایی سلطنتی یک کشتی نظارتی جدید می سازد تا از کابل های زیر دریایی اینترنت کشور محافظت کند. نظارت چندمنظوره اقیانوس شامل تعدادی حسگر و تعدادی پهپاد زیر دریایی از راه دور و مستقل برای جستجوی تداخل خارجی کابل های زیردریایی ، از جمله تلاش برای قطع یا ضربه زدن به فیبر است.
 
وزارت دفاع مدعی شد که روسیه "در حال سرمایه گذاری و توسعه قابلیت های مهم زیر آب ، از جمله قابلیت های اعماق دریا است که می تواند کابل های زیر دریا را تهدید کند."
 
کابل عمان استرالیا (OAC) 9،800 کیلومتری (6000 مایل) ، که انتظار می رود تا پایان سال 2021 به طور کامل متصل شود ، پایتخت عمان ، مسقط را با پرت در ساحل غربی استرالیا متصل می کند. Sub.co گفت که مسیر کابل برای جلوگیری از حوادث احتمالی شدید آب و هوایی و دور زدن آبهای منطقه ای مورد مناقشه مانند تنگه سوندا و دریای چین جنوبی برنامه ریزی شده بود.
 
منبع: https://www.datacenterdynamics.com/en/analysis/what-is-a-submarine-cable-subsea-fiber-explained/
  • طراحی سایت طراحی سایت