سیم و کابل

لوله انقباض حرارتی چیست؟

سه شنبه, ۲۵ بهمن ۱۴۰۱، ۰۹:۴۲ ق.ظ
 
 
لوله انقباض حرارتی از یک ماده پلاستیکی ساخته شده است که در اطراف یک سیم جمع می شود و یک مهر و موم قوی ایجاد می کند. این می تواند در برابر سایش، فشار مکانیکی و تهدیدات محیطی، به ویژه در مفاصل یا نقاط انتهایی محافظت کند. اندازه آن به صورت شعاعی کاهش می یابد، اما فقط مقدار بسیار کمی از طولی کوچک می شود، به این معنی که بیشتر طول خود را برای استفاده آسان حفظ می کند. برخی از گزینه‌های لوله‌های انقباض حرارتی نسبت به سایرین انقباض طولی بیشتری دارند، بنابراین مطمئن شوید که برنامه شما می‌تواند رتبه‌بندی انقباض لوله شما را انجام دهد.
لوله های انقباض حرارتی معمولاً در مواد پلی اولفین تولید می شوند. محصولات لوله ای با درجه حرارت بالاتر و بدون قابلیت جمع شدن طراحی شده اند، اما پلی الفین استاندارد است. می تواند دمای بالا تا حدود 125 درجه سانتیگراد را تحمل کند و برای استفاده در محیط های سخت مناسب است. اندازه‌های استاندارد 2:1، 3:1 و 4:1 هستند - این نسبت‌ها به میزان کوچک شدن یک قطعه لوله از اندازه اصلی خود اشاره دارد. به عنوان مثال، یک قطعه لوله با نسبت 2:1 به نصف اندازه اصلی خود کوچک می شود.
 
لوله در گزینه های انعطاف پذیر و چسب نیز موجود است. لوله‌های انعطاف‌پذیر روی سیم‌هایی که نیاز به خم شدن دارند استفاده می‌شود، و لوله‌های چسبنده از چسب روی لایه داخلی استفاده می‌کنند که با اعمال گرما ذوب می‌شود تا پس از خشک شدن، اتصال مطمئن‌تری ایجاد کند. محصولات لوله‌های انقباض حرارتی ما برای فروش آنلاین در رنگ‌های مختلف قابل انتخاب هستند.
 
برخی از دلایل رایج برای استفاده از لوله های انقباض حرارتی عبارتند از:
 
کدگذاری رنگ.
افزایش مقاومت در برابر سایش، کرنش و ضربه های کوچک.
افزودن عایق الکتریکی
سیم ها و دسته های سیم را با هم ببندید.
تغییر بافت یا پرداخت یک شی.
مهم است که قدرت دی الکتریک برنامه خود را نیز در نظر بگیرید. برخی از مواد لوله‌های حرارتی ولتاژ بیشتری نسبت به سایرین پشتیبانی می‌کنند، بنابراین باید مطمئن شوید که لوله شما می‌تواند ولتاژی مشابه یا بالاتر از سیم را تحمل کند.
هر آنچه که باید در مورد لوله های هیت شرینک بدانید
آیا می دانید که مواردی وجود دارد که آتش سوزی اغلب به دلیل سیستم سیم کشی معیوب خانه ایجاد می شود؟ اینها مواردی هستند که سیم های برق اغلب در معرض گرمای شدید قرار می گیرند یا مستعد ساییدگی یا اتصال کوتاه می شوند. اگر از لوله های انقباض حرارتی برای محافظت از سیم های برق در برابر قرار گرفتن در معرض استفاده می شد، از این حوادث جلوگیری می شد.
 
لوله انقباض حرارتی لوله یا نواری است که به صورت مکانیکی منبسط شده است که می‌توانید از آن برای محافظت از سیم‌های برق یا برخی قطعات کوچک الکتریکی در برابر عوامل محیطی خشن استفاده کنید. همچنین می‌توانید از آن برای بهبود عایق سیم‌ها یا بسته‌بندی آنها استفاده کنید تا گره نخورند.
 
لوله های انقباض حرارتی معمولاً از پلی الفین یا نایلون ساخته می شوند، موادی که هر زمان که گرم شوند منقبض می شوند. پس از خنک شدن، به حالت شل یا قطر اولیه خود باز می گردند. انواع مختلفی از لوله های کوچک وجود دارد که همه برای اهداف مختلف طراحی شده اند.
 
فلوروپلیمر: لوله فلوئوروپلیمر یا پلی تترا فلوئورواتیلن (PTFE) نوعی لوله قابل جمع شدن است که مقاومت قابل توجهی در برابر سوراخ شدن و مواد شیمیایی مضر دارد. همچنین دارای ضریب اصطکاک بسیار پایین و دارای طیف وسیعی از دمای کاری است.
ویتون: ویتون نوع دیگری از لوله های جمع شونده است که مقاومت شیمیایی زیادی دارد. اغلب در تجهیزات هیدرولیک استفاده می شود، بسیار انعطاف پذیر است و می تواند در دمای بسیار بالا کار کند. این ویژگی‌ها باعث می‌شود که Viton به یکی از موثرترین گزینه‌های لوله‌کشی کوچک در مواقعی که دمای شدید عاملی باشد، تبدیل می‌کند.
الاستومری: لوله های انقباض الاستومری می توانند انعطاف پذیری بسیار بالایی داشته باشند حتی اگر در معرض دماهای بسیار پایین قرار گیرند. لوله ها در برابر مواد شیمیایی مانند بنزین و گازوئیل بسیار مقاوم هستند و می توانند در برابر شدیدترین عوامل محیطی مقاومت کنند. همچنین در برابر سایش بسیار مقاوم هستند.
پلی اولفین چسب: لوله های جمع شونده پلی اولفین چسب اغلب در صنایع نظامی، راه آهن و هوافضا استفاده می شود. این نوع لوله تمایل به انقباض بسیار سریع دارد و انعطاف پذیری بالایی دارد. همچنین به طور گسترده ای تولید می شود و به عنوان رایج ترین نوع لوله های کوچک استفاده می شود. با این حال، مقاومت ضعیفی در برابر اشعه ماوراء بنفش (UV) دارد - آنقدر کم که فقط لوله های پلی اولفین سیاه برای استفاده در فضای باز توصیه می شود.
لاستیک سیلیکونی: لوله های لاستیکی سیلیکونی مقاومت در برابر سایش و انعطاف پذیری عالی دارند. اتیلن پروپیلن فلوئوردار یا FEP نوع دیگری از لوله های کوچک است که به عنوان جایگزین ارزان تری برای PTFE در نظر گرفته می شود. پلی وینیلیدین فلوراید معمولاً برای استفاده در دمای بالا توصیه می شود
لوله های شرینک معمولا در طیف وسیعی از رنگ ها موجود هستند. این کار باعث می‌شود افراد بتوانند ارتباطات خود را با کد رنگی آسان‌تر کنند.
 
لوله های انقباض حرارتی نیز با دمای انقباض متفاوت همراه هستند. این به گرمای مورد نیاز برای جمع شدن لوله اشاره دارد. لوله های هیت شرینک پلی الفین معمولاً به دمای بالاتری نسبت به لوله PVC نیاز دارند. به طور معمول، این دما از طریق یک تفنگ حرارتی دستی اعمال می شود. با این حال، تولیدکنندگان ممکن است از یک اجاق جریان عبوری برای قرار گرفتن در معرض حرارت کامل تر برای سطوح تولید بالا استفاده کنند. اطمینان حاصل کنید که لوله انقباض حرارتی شما دارای دمای شرینک است که با قابلیت های روش گرمایش شما مطابقت دارد.
 
نسبت های انقباض حرارتی
چند نوع پلی اولفین مختلف وجود دارد که هنگام خرید لوله های هیت شرینک باید از آنها آگاه باشید. نکته اصلی که باید بدانید نسبت انقباض حرارتی سیم است.
 
لوله پلی اولفین پایه دارای نسبت انقباض حرارتی 2:1 است. شما می خواهید سیم قلاب خود را درست در وسط قرار دهید زیرا لوله باید در هنگام جمع شدن روی سیم بچسبد. در غیر این صورت، می لغزد و ممکن است بتوانید آن را بردارید. اگر از لوله های خیلی کوچک استفاده می کنید، ممکن است آن را پاره کند زیرا بیشتر از حد ممکن سعی می کند منقبض شود.
شما همچنین می توانید همان لوله پلی اولفین انقباض حرارتی را در نسبت 3:1 یا حتی 4:1 دریافت کنید. این نسبت‌های بزرگ‌تر به این معنی است که می‌توانید راحت‌تر آن‌ها را در اطراف اجزای بزرگ‌تر، مانند دسته سیم‌ها بلغزانید. بسیاری از آنها دارای چسب چسب در داخل هستند، بنابراین می توانید لوله را برای همیشه روی سیم قلاب جمع کنید. اگر از چسب استفاده کنید، جدا کردن لوله بسیار سخت خواهد بود و اگر بتوانید آن را جدا کنید، باقیمانده روی سیم باقی می ماند.
 
  • طراحی سایت طراحی سایت

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی