سیم و کابل

راهنمای انتخاب بهترین کابل برای جوشکاری

دوشنبه, ۱۷ بهمن ۱۴۰۱، ۰۵:۱۲ ب.ظ
چه بخواهیم چه نخواهیم، ​​گاهی اوقات ماشین های ما از هم می پاشند. سیم ها قادر به ارسال الکتریسیته از طریق آنها برای تغذیه دستگاه نیستند یا برخی شکستگی های مکانیکی دیگر باعث خرابی دستگاه می شود. هر شرایطی که باشد، صرف هزینه اضافی ناگهانی برای تعویض یک دستگاه پرهزینه، استرس زا و خسته کننده است.
 
خوشبختانه همه چیز از دست نرفته است. در برخی شرایط، کابل جوش مقصر ناتوانی دستگاه در عملکرد صحیح است. استرس، استفاده بیش از حد یا برخی نیروی خارجی دیگر باعث می شود سیم هایی که از پریز به دستگاه منتهی می شوند، بشکنند.
برای خرید کابل برق و سیم ارت با فروشگاه زیتون کابل تماس بگیرید.
 
هنگامی که در حال عیب یابی واحد جوش هستید، سیم ها و کابل ها را برای هر گونه نشانه ای از فرسودگی، سیم های آشکار یا چین های عمیق در پوشش سیم بررسی کنید. اگر متوجه آسیب دیدید، احتمال اینکه کابل جوش شما در نتیجه سیم‌های آن کار نکند، وجود دارد. تا زمانی که می دانید چه کاری انجام می دهید یا یک راهنمای مفید برای کمک به شما در اختیار دارید، می توانید به راحتی سیم را بدون نیاز به صرف هزینه اضافی برای جوشکاری قوس الکتریکی جایگزین کنید.
 
کابل جوش در انتخاب قابل توجهی از ضخامت، طول کابل، دوام و بسیاری از ویژگی های دیگر ارائه می شود. مطمئناً در دریای کابل ها گم خواهید شد، مگر اینکه دقیقاً بدانید به چه چیزی نیاز دارید. اگر به صورت حضوری خرید می کنید، ممکن است به اندازه کافی خوش شانس باشید که فردی را پیدا کنید که اطلاعات بیشتری در مورد کابل های جوشکاری داشته باشد و بهتر بتواند به شما کمک کند، اما اگر نیاز به خرید آنلاین دارید، باید مدتی را صرف انجام تحقیقات خود کنید و تفاوت های آن را درک کنید. محدودیت ها و الزامات کابل های جوشکاری
کابل جوش چیست؟
اگر تا به حال مجبور به تعویض کابل جوش خود نشده اید یا تازه وارد دنیای جوشکاری شده اید، به احتمال زیاد در رابطه با اینکه کابل جوش چیست، دچار مشکل خواهید شد. در سطح، این اتصال از پریز به دستگاه است که به جریان های الکتریکی اجازه عبور می دهد. این کابل محبوب ترین نوع کابل در جامعه جوشکاری است و بیشترین قابلیت حمل و تطبیق پذیری را در مقایسه با سایر انواع کابل دارد.
 
با این حال، کابل های جوشکاری کمی پیچیده تر از آن چیزی هستند که ممکن است در سطح ظاهر شوند. هنگامی که به فروشگاه لوازم خانگی محلی خود می رسید یا اگر از شانس خود به صورت آنلاین استفاده می کنید، احتمال دارد که بلافاصله تحت تأثیر انتخاب های پیش روی خود قرار بگیرید.
 
پوشش و عایق
کابل جوش دارای چهار نوع پوشش یا عایق مختلف است:
 
نئوپرن
EPDM (مونومر اتیلن پروپیلن دی ان)
CPE (پلی اتیلن کلر)
پی وی سی
به طور معمول، کابل جوش ساخته شده از دو ماده اول، نئوپرن و EPDM را خواهید یافت، اگرچه ممکن است نام ترموست را نیز به عنوان جایگزینی برای این دو ببینید. اگر به طور خاص به دنبال کابل جوشکاری با روکش EPDM هستید، می توانید بررسی کنید که کابل از چه نوع ترموست استفاده می کند.
از آنجایی که سازندگان تمایل دارند به نئوپرن و EPDM به عنوان گرماسخت اشاره کنند، عملکرد آنها تقریباً یکسان است. هر دوی این مواد بسیار انعطاف‌پذیر هستند، بنابراین می‌توانید بدون نگرانی زیاد در مورد مقاومت، آنها را در اطراف کارگاه یا موانع حرکت دهید. این دو پوشش همچنین در برابر آب و هوای سخت، آب، رطوبت و ساییدگی مقاومت بالایی دارند. با این حال، وقتی صحبت از قرار گرفتن در معرض گاز یا مایعات مبتنی بر نفت می شود، این دو پوشش مقاومت نمی کنند. اگر در محیطی با هر یک از عناصر کار می کنید، باید از یک پوشش جایگزین استفاده کنید.
 
PVC بسیار سفت تر از نئوپرن و EPDM است. همانطور که گفته شد، سفتی باعث دوام بیشتر کابل جوش و مقاومت بهتر در برابر بریدگی، پارگی و خمیدگی سیم می شود. اگر متوجه شدید که نسبت به کابل های خود تهاجمی تر از آنچه ترجیح می دهید، ممکن است بخواهید کابل جوش PVC را انتخاب کنید. از طرف دیگر، اگر زمان بیشتری را در جوشکاری کارگاهی صرف می کنید، می توانید از پوشش PVC استفاده کنید.
 
فلز داخلی
کابل جوشی که به طور خاص برای دستگاه های جوشکاری استفاده می کنید دارای یک هادی مسی است. مس یکی از فلزات انعطاف پذیرتر و بادوام تر از نظر رسانایی الکتریسیته و توانایی آن در تحمل گرما است. هنگامی که جریانی را از کابل مسی عبور می دهید، الکتریسیته مس را گرم می کند، که باعث می شود دستگاه جوش گرمای مورد نیاز برای جوشکاری را داشته باشد. مس می تواند به راحتی در اکثر شرایط جوشکاری بدون مشکل مقاومت کند.
 
راهنمای فاکتورهای یک کابل جوشکاری مناسب
انتخاب کابل جوش مورد نیاز شما کار آسانی نیست. انتظار نداشته باشید که به یک فروشگاه لوازم خانگی برسید و تصمیم بگیرید که از آنجا به چه چیزی نیاز دارید. دانستن اینکه کدام کابل جوش را باید زودتر بخرید باعث صرفه جویی در وقت و ناامیدی شما در جستجوی کابل مورد نیازتان می شود.
 
وقتی نوبت به شناسایی نوع کابل مورد نیاز شما می رسد، باید چندین فاکتور مختلف را از قبل در نظر بگیرید.
 
رتبه بندی
قبل از اینکه حتی شروع به جستجوی کابل جوش کنید، باید دقیقاً بدانید که باید کابل خود را به چه درجه بندی وصل کنید. شما می خواهید کابلی با ولتاژ صحیح مورد نیاز خود داشته باشید و بتواند جریان الکتریکی را به طور ایمن و موثر منتقل کند. هنگامی که تعیین می کنید به چه ولتاژی نیاز دارید، باید اطمینان حاصل کنید که تجهیزات شما نیز می توانند به طور ایمن و به اندازه کافی از آن انرژی استفاده کنند.
 
دانستن اینکه به چه نوع رتبه بندی نیاز دارید، مستلزم دانش گسترده ای از کار پیش روی شما است. شما باید درک عمیقی از پروژه جوشکاری، توان مورد نیاز و رتبه بندی کابل جوش داشته باشید. دانستن این اطلاعات کاملاً به شما بستگی دارد، و اگرچه ممکن است وسوسه انگیز باشد که کابل جوش خود را با این دانش بخرید، باید زمان بگذارید تا بفهمید به چه رتبه ای نیاز دارید.
 
طول
ممکن است فکر کنید که طول کابل جوش نباید خیلی مهم باشد. شما فکر می کنید که هر چه کابل طولانی تر باشد بهتر است. به شما این امکان را می دهد که در حین جوشکاری به مناطق اطراف خود دسترسی بهتری داشته باشید. با این حال، برعکس بهتر است. شما یک کابل جوش می‌خواهید که به طول دقیقی که از خروجی تا موردی که جوش می‌زنید، نزدیک باشد. به عبارت دیگر، هرچه کابل جوش کوتاهتر باشد، بهتر است.
 
هنگامی که نیاز به خرید یک کابل جوش جدید دارید، باید طول کل مدار جوشکاری را بدانید. این طول کل مسیری است که برق در حین استفاده باید طی کند. مدار شامل فاصله از دستگاه جوش، چرخش جوش یا نگهدارنده الکترود، کابل کار، گیره کار و الکترود یا سیم استیک است.
 
در اکثر مواقع، شما دو کابل خواهید داشت - یکی که جوشکار را به الکترود وصل می کند و دیگری که جوشکار را به گیره کار متصل می کند. جریان الکتریکی باید بین هر دوی این کابل ها حرکت کند و تا زمانی که به آن نیاز دارید، انرژی کافی تولید کند.
 
تمام کابل های جوشکاری به دلیل مقاومت کم از مس استفاده می کنند. با این حال، مقداری مقاومت هنوز وجود دارد. کابل های جوشکاری طولانی تر باید جریان الکتریکی را از طریق مس بیشتری بفرستند که باعث می شود تا زمانی که به انتهای خط می رسد آمپر اولیه کاهش یابد. کابل‌های کوتاه‌تر به این اندازه تلف نمی‌شوند، زیرا جریان باید مسافت بسیار کوتاه‌تری را طی کند.
  • طراحی سایت طراحی سایت

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی