سیم و کابل

۳ مطلب در فروردين ۱۴۰۰ ثبت شده است

۱۰
فروردين

قیمت سیم ارت روکش دار یکی از مهم‌ترین انواع سیم‌های برق مورد استفاده در صنایع گوناگون و همچنین ساختمان سازی است. وجود این سیم در سیستم سیم‌کشی تمامی ساختمان‌ها ضروری است و می‌تواند خطرات ناشی از برق گرفتگی را تا حد زیادی کاهش دهد. سیم ارت نقش محافظتی خود را با انتقال نیروی الکتریکی به زمین انجام می‌دهد، به همین دلیل در اصطلاح به آن سیم ارت (earth) یا زمین گفته می شود.

سیم ارت در مدل‌های گوناگونی تولید می‌شود که یکی از ایمن‌ترین انواع آن سیم ارت روکش دار است. سیم‌های ارت بیشتر به حالت لخت و بدون روکش تولید می‌شوند، اما نوع روکش دار آن‌ها که با نام سیم Green 6 THHN نیز شناخته می‌شود،‌ دارای پوششی از جنس پلاستیک یا پی وی سی است، که از رشته‌های در هم تنیده‌ی سیم ارت در برابر رطوبت و سایر عوامل بیرونی محافظت می‌کند.

استفاده از واژه‌ی سبز (Green) در نام این نوع از سیم‌های ارت به کاربری سیم ارت روکش دار اشاره دارد. این سیم‌ها برای استفاده در فضای باز طراحی شده‌اند و بخاطر وجود عایق پلاستیکی سبز یا سبز و زردشان مقاومت بالایی در برابر عوامل طبیعی دارند. سیم ارت روکش دار نه تنها برای حفظ ایمنی کل سیستم سیم‌کشی الکتریکی در فضای باز کارآمد است، بلکه می‌تواند درهنگام وقوع صاعقه و رعد و برق، به عنوان یک رسانای عالی عمل نماید و انرژی الکتریکی بسیار شدید این پدیده‌ها را به زمین منتقل کند.

رشته‌های مفتولی به کار رفته در سیم ارت روکش دار همچون سایر مدل‌های سیم ارت از جنس مس ساخته شده‌اند. مس رسانای قدرتمندی برای جریان الکتریکی است و می‌تواند درهنگام بروز سوانحی همچون اتصالی در سیم‌های اصلی یا برخورد بدن انسان با سیم لخت باردار، با سرعت هرچه تمام‌تر و با انتقال بخشی از نیروی الکتریکی به زمین، جریان منتقل شده به انسان یا وسایل دیگر را کاهش دهد. سیم‌های ارت دارای روکش معمولا نسبت به سایر سیم‌‌های زمین از ماندگاری بالاتری برخورداند و می‌توانند تا سالیان سال بدون کوچکترین خوردگی یا رطوبت‌زدگی به فعالیت ادامه دهند. این سیم‌ها در قالب استاندارد سایزی نیز تولید می‌شوند و شما می‌توانید اندازه‌های گوناگون آن را مورد استفاده قرار دهید.

سیم‌های ارت دارای روکش زیتون با بالاترین کیفیت و تحت استانداردهای بین المللی تولید می‌شوند و شما می‌توانید برای استعلام از قیمت سیم‌ها و آشنایی با نحوه‌ی ثبت سفارش خود با تیم پشتیبانی ما در تماس باشید. متخصصین فروشگاه کابل و سیم زیتون در سریع‌ترین زمان ممکن پاسخگوی سوالات شما خواهند بود.

  • طراحی سایت طراحی سایت
۱۰
فروردين

تفاوت سیم ارت افشان و سیم ارت نیمه افشان در نوع قرارگیری رشته‌‌های مفتولی است. سیم‌های ارت نیمه افشان از مجموعه‌ای از رشته‌های مفتولی در هم تابیده شده به وجود آمده‌اند و می‌توان آن‌ها را چیزی بین سیم ارت خشک و سیم ارت افشان دانست.

اغلب سیم‌های ارت افشان مقاومت قابل‌قبولی در برابر دمای بالا دارند و می‌توانند بدون آسیب‌دیدگی جریان مازاد برق را به سمت چاه‌های ارت زیر زمینی منتقل کنند و به این ترتیب با ممناعت از انتقال ولتاژ اضافه به انسان یا سایر تجهیزات برقی، موجب حفظ امنیت جانی ساکنین ساختمان یا کاربران آن وسایل بشوند و در عین حال با افزایش کیفیت و ایمنی کار، عمر لوازم و تجهیزات الکترونیکی را افزایش دهند.

خرید سیم ارت افشان

قیمت خرید سیم‌های ارت افشان تماما به کیفیت ساخت آن‌ها بستگی دارد، قطعا هرچه کیفیت ساخت بالاتر باشد و سیم‌ها مشخصات نزدیکتری به استانداردهای تعیین شده داشته باشند، قیمت آن‌ها نیز به نسبت تولیدات ضعیف‌تر افزایش خواهد داشت. با این حال شما می‌توانید برای آگاهی از قیمت سیم‌‌های ارت افشان با تیم پشتیبانی زیتون تماس حاصل فرمایید تا متخصصین ما در اسرع وقت لیست قیمت روز سیم‌ها را در اختیار شما قرار دهند. مشاورین ما همچنین برای پاسخگویی به تمامی سوالات شما در زمینه‌ی انتخاب بهترین نوع سیم برای انجام پروژه‌های الکتریکی شما آماده هستند و جامع ترین اطلاعات موجود را در این زمینه در اختیار شما عزیزان قرار خواهند داد.

  • طراحی سایت طراحی سایت
۱۰
فروردين

سیم ارت افشان یکی از مهم‌ترین سیم‌ها در انواع سیم کشی صنعتی و ساختمانی است. این نوع از سیم‌ها در نقش محافظ و رسانا ظاهر می‌شوند و تمامی لوازم برقی را به زمین یا چاه ارت متصل می‌کنند. به این ترتیب در صورت بروز هرگونه اتصالی در سیم‌های حامل برق یا بروز خطای انسانی و تماس فرد با سیم‌های رسانا، بخش بزرگی از نیروی الکتریکی از طریق سیم ارت به زمین منتقل می‌شود و از آسیب‌دیدگی فرد یا وسایل برقی جلوگیری می‌کند.

سیم‌‌های ارت دارای تنوع بالایی هستند. از سبک تولید و عرضه‌ی سیم‌ها گرفته تا نحوه‌ی آرایش رشته‌های درون سیم همگی می‌توانند در تنوع سیم‌های ارت تاثیرگذار باشند. بنابراین رشته‌های مفتولی با قرارگیری در موقعیتی مشخص می‌توانند تبدیل به نوع به خصوصی از ارت شوند. برای مثال سیم‌های ارتی که توسط عایق‌های PVC پوشانده شده‌اند، به سیم ارت روکش دار شهرت دارند و مناسب فضای باز هستند. به خاطر وجود چنین تنوعی در نوع ساخت و پوشش رشته‌ها، این سیم ها در دسته‌های گوناگونی از قبیل، سیم ارت مفتولی (خشک)، سیم ارت افشان، سیم ارت نیمه افشان، سیم ارت روکش دار و سیم ارت وزنی به بازار عرضه می‌شوند. اکثر سیم‌های ارت از رشته‌های مفتولی مسی ساخته شده‌اند، چرا که مس نسبت به آلومینیوم از رسانایی و غلطک‌پذیری بیشتری برخوردار است.

حال در این میان نحوه‌ی تابیدگی و قرارگیری رشته‌‌های مفتولی در کنار هم یکی از کاربردی‌ترین انواع سیم‌‌های ارت را به وجود آورده است که در اصلاح به آن سیم ارت افشان گفته می‌شود.

برای آشنایی بهتر با مفهوم سیم ارت افشان، پیش از هر چیز لازم است تا با سیم افشان آشنا شویم.

سیم‌های افشان، سیم‌هایی بسیار انعطاف‌پذیر هستند. معمولا مجموعه‌ای از رشته‌های مفتولی با قطر مشخص این نوع سیم را تشکیل می‌دهند. قطر هر یک از این رشته‌های مفتولی بین ۰.۲۵ تا ۰.۵ میلی‌متر است که در کنار یک دیگر سطح مقطع مورد نظر برای سیم اصلی را تشکیل می‌دهند. برای مثال، یک سیم افشان با سطح مقطع نامی ۲.۵ میلی متر مربع، از ۵۰ رشته‌ی مفتولی ۰.۲۵ میلی متری تشکیل شده است. معمولا ولتاژ نامی در سیم های افشان به سطح مقطع آن‌ها وابسته است. برای مثال سیم‌های افشان با سطح مقطع ۱ میلی متر مربع داری ۵۰۰/۳۰۰ ولت ولتاژ نامی هستند و این ولتاژ در سیم‌های افشانی با سطح مقطع بیشتر از ۱ میلی متر مربع ۷۵۰/۴۵۰ ولت است.

  • طراحی سایت طراحی سایت