سیم و کابل

مقایسه سیم با کابل برق

يكشنبه, ۲۱ فروردين ۱۴۰۱، ۰۵:۰۳ ب.ظ
 
اغلب بسیار مشهود است که افراد این را وظیفه ای می دانند که بین چیزها در زندگی تفاوت قائل شوند. به طور مشابه، وقتی در مورد تفاوت بین سیم و کابل صحبت می کنیم، اغلب مردم در ابتدا نمی توانند تفاوت را تشخیص دهند. در اینجا یک تلاش کوچک برای از بین بردن این شک در مورد تفاوت بین سیم و کابل وجود دارد.
انواع سیم و کابل برق را از سیم و کابل زیتون خریداری کنید.
 
سیم چیست؟
در ابتدا ضروری است که اصطلاحات سیم و کابل را به طور جداگانه درک کنید. سیم، به طور کلی، یک هادی فلزی است که انعطاف پذیر است. از یک لایه نازک مس یا آلومینیوم تشکیل شده و عایق است. سیم ها به منظور حمل جریان الکتریکی در مدار عمل می کنند و به دو نوع سیم - سیم های جامد و سیم های رشته ای طبقه بندی می شوند.
 
از طرف دیگر، کابل یک سیم یا سیم عایق است که با یک پوشش محافظ پوشانده شده است. برای انتقال سیگنال های مخابراتی یا برق استفاده می شود. کابل ها به سه نوع کابل طبقه بندی می شوند: کابل فیبر نوری، کابل جفت پیچ خورده و کابل کواکسیال.
 
به طور عمده، تفاوت عمده بین سیم و کابل این است که سیم در مقایسه با کابل ها در همه جا به طور گسترده استفاده می شود.
اکنون که تفاوت اساسی بین سیم و کابل و انواع سیم و کابل را فهمیدیم، اجازه دهید این تمایز را با جزئیات بیشتری درک کنیم.
 
سیم های جامد:
این سیم ها اغلب به عنوان سیم های تک هسته ای یا تک رشته ای شناخته می شوند. از یک تکه سیم فلزی تشکیل شده است. تولید سیم های جامد یا تک رشته ای در مقایسه با سیم های رشته ای ارزان تر است. این سیم ها برای سیم کشی برق خانه یا سیم کشی برای تخته های نان استفاده می شود که در آن سیم ها به انعطاف پذیری کمتری نیاز دارند.
 
سیم های رشته ای:
این سیم‌ها از سیم‌های نازک زیادی تشکیل شده‌اند که در یک بسته پیچیده شده یا به هم پیچیده شده‌اند تا یک هادی بزرگ بسازند. هنگامی که مقاومت بالایی در برابر خستگی فلز مورد نیاز است، از سیم های رشته ای استفاده می شود. آنها در مقایسه با سیم های جامد انعطاف پذیرتر هستند. این نوع سیم ها برای نصب وسایل داخلی مانند وسایل الکترونیکی، سیم های بلندگو و برد مدار مناسب هستند.
 
با غواصی عمیق در تفاوت بین سیم و کابل، زمان آن رسیده است که در مورد انواع کابل ها بدانید.
 
کابل های فیبر نوری:
این کابل ها با استفاده از حداقل دو رشته یا صدها رشته نازک فیبر نوری در داخل یک پوشش پلاستیکی تشکیل می شوند. این کابل‌ها که اغلب به عنوان کابل‌های فیبر نوری یا کابل‌های نوری شناخته می‌شوند، بهترین استفاده را برای انتقال سیگنال‌های داده به شکل نور دارند و در مقایسه با کابل‌های برق سنتی با سرعت بیشتری حرکت می‌کنند.
 
کابل های جفت پیچ خورده:
این نوع کابل ها از دو هادی تشکیل شده اند که از مس تشکیل شده اند. این دو هادی به هم می پیچند تا تداخل در طول ارتباط کاهش یابد. یک هادی این کابل ها سیگنال ها را حمل می کند در حالی که کابل دیگر برای مرجع زمین نصب شده است.
 
کابل های کواکسیال:
اینها رایج ترین کابل هایی هستند که برای انتقال داده ها، ویدئوها و سیگنال های ارتباطی صوتی استفاده می شوند. نام "هم محور" به محور مشترک دو هادی اشاره دارد. کابل های کواکسیال که از محافظ مس و آلومینیوم با پوشش پلاستیکی بیرونی ساخته شده اند، پهنای باند بالا، نویز کم و تداخل را ارائه می دهند که به ارائه سیگنال های با کیفیت کمک می کند.
 
برای نتیجه گیری، تفاوت زیادی بین سیم و کابل وجود دارد، اما هر صاحب خانه یا مشتری باید بتواند با کمک این دانش اولیه در مورد سیم و کابل، تفاوت بین سیم و کابل را برطرف کند.
 
  • طراحی سایت طراحی سایت

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی