سیم و کابل

در دنیای سیم و کابل، انتخاب زیادی از محصولات کابل کشی وجود دارد که هر برنامه دارای تعدادی جایگزین مقرون به صرفه است. سیم و کابل با دمای بالا مشابه هستند اما معمولاً به محصولات کابل کشی محبوب سیلیکونی و تفلون محدود می شوند.
 
تفلون و سیلیکون از جمله محبوب ترین ترکیبات عایق در بازارهای مختلف هستند. بازار سیم و کابل برق تفاوتی ندارد، زیرا از سیم عایق تفلون و سیلیکون برای انواع مختلف کاربردها استفاده می شود. معمولاً این عایق‌های قابل اعتماد در کاربردهایی که شامل تجهیزات پخت و پز و خشک کردن، اجاق‌های خانگی و صنعتی، هواپیماها و فرآوری نفت، کاربردهای هوافضا و سایر مواردی است که دما از 150 درجه سانتی‌گراد فراتر می‌رود، استفاده می‌شود.
 
 
سیم و کابل تفلون عایق
تفلون یک محصول منحصر به فرد است که توسط سازمان "دوپون" در سال 1938 ساخته شد. تفلون به عنوان یک عایق در کاربردهای سیم کشی و سیم کشی با مشخصات mil-spec بسیار قابل اعتماد است، اما بیشتر به دلیل توانایی آن در عملکرد در دمای بالا شناخته شده است. تنظیمات قابل اعتماد بر خلاف جایگزین های سیلیکونی، سیم و کابل تفلون می توانند تا 450 درجه سانتیگراد را به طور مداوم تحمل کنند. این دوام تنها به این دلیل امکان پذیر است که فایبرگلاس با استفاده از پوشش تفلون در دمای بالا ایجاد شده است. این همان چیزی است که بسیاری از سازه های TGGT، TCGT و MGT دوام خود را ایجاد می کنند، اما انعطاف پذیری خود را نیز از دست می دهند.
برای دیدن قیمت سیم ارت روکش دار اینجا کلیک کنید.
 
کاربردهای سیم کشی تفلون
تفلون طیف گسترده ای از کاربردهای مختلف دارد و همانطور که قبلاً گفته شد، معمولاً در کاربردهای سیم قلاب عمومی، نظامی یا در دمای بالا استفاده می شود. دوام مطلوب ترین عامل در مورد این کابل ها است زیرا می توانند در دماهای تا 450 درجه سانتیگراد زنده بمانند. به طور کلی، تفلون در کاربردهایی استفاده می شود که نیاز به مقاومت در برابر حرارت، مقاومت در برابر خوردگی و مقاومت در برابر اصطکاک یا سایش دارند. برخی از کاربردهایی که تفلون برای آنها متکی است عبارتند از: اتوماسیون و روباتیک، تهویه مطبوع، ناوبری، فرمان برقی و صندلی های گرم شونده در خودروها. سیم و کابل عایق تفلون با ساختارهای قوی و بادوام، آماده انجام هر گونه تنظیمات حتی سخت افزاری است.
درجات مختلف تفلون (ETFE، PTFE، FEP )
تفلون در ابتدا با یک شکل اولیه ساخته شد، اما با گذشت زمان و پیشرفت تکنولوژی، تکامل تفلون به آرامی به پیشرفت خود ادامه داد.
 
انواع تفلون:
 
PTFE: پلی تترا فلوئورواتیلن
 
FEP: اتیلن پروپیلن فلوئوردار
 
ETFE: اتیلن تترا فلوئورواتیلن
 
PFA: PFA یک "محصول کوپلیمری از PTFE است. کومونومر پرفلوئوروآلکیل وینیل اتر در تبلورپذیری و وزن مولکولی برای دستیابی به خواص مکانیکی خوب و فرآیند پذیری مذاب بدون از بین بردن عملکرد حرارتی و مقاومت شیمیایی" (فلوروکربن) دخالت می کند.
 
 
SGI - سیم عایق سیلیکونی انعطاف پذیر
 
سیم و کابل سیلیکونی عایق
سیم سیلیکونی از نظر درجه حرارت و ولتاژ شبیه تفلون است، اما از بسیاری جهات دیگر منحصر به فرد است. سیلیکون یکی از انعطاف‌پذیرترین کابل‌هایی است که می‌تواند در کاربردهای سخت در دمای بالا عمل کند. افزایش انعطاف‌پذیری این کابل‌ها را قادر می‌سازد تا در مکان‌ها و مناطقی که دسترسی به آن‌ها مشکل است و ممکن است در معرض تعمیر و نگهداری مداوم باشند، استفاده شوند. انعطاف‌پذیری سیلیکون منحصربه‌فرد است و به پرسنل برق اجازه می‌دهد تا از روش‌های مختلف برای درک چگونگی تبدیل یک برنامه خاص به واقعیت استفاده کنند. سیلیکون علاوه بر این در برابر ازن، هوازدگی و پیری و همچنین اشعه ماوراء بنفش و پرتوهای رادیواکتیو مقاوم است.
کاربردهای سیم کشی سیلیکونی
سیلیکون، به عنوان یک عایق، دارای بسیاری از ویژگی های منحصر به فرد است که به کابل تعیین شده کمک می کند تا نیازهای خود را در برنامه های خاص برآورده کند. انعطاف پذیری در محیط های با دمای بالا یکی از این مزایای منحصر به فرد است که سیلیکون نمونه ای از آن است. این افزایش انعطاف‌پذیری به همین دلیل است که کابل‌های SGI می‌توانند به عنوان سیم اتصال در کاربردهای با دمای بالا استفاده شوند. قرار گرفتن در مکان‌های تنگ و تحمل حمل‌ونقل متوسط، این کابل‌ها را قادر می‌سازد تا در تنظیمات برنامه مورد استفاده قرار گیرند که بسیاری از محصولات کابل‌کشی دیگر نمی‌توانند. عایق سیلیکونی نیز به عنوان سیم فایبرگلاس تعیین شده با دمای بالا، به ویژه با ساختارهای مختلف SEW و SRML موجود است.
 
نتیجه گیری تفلون در مقابل سیلیکون
به طور کلی، هر دو محصول کابل کشی سیلیکونی و تفلون برای طیف گسترده ای از کاربردها عالی هستند، چه به عنوان یک سیم قلاب همه منظوره یا یک کابل بسیار مقاوم که تحت مراقبت و نگهداری مداوم باشد. درک زمان و مکان استفاده از کابل های چند منظوره نه تنها به صرفه جویی در بودجه شما کمک می کند، بلکه می تواند راه اندازی و نگهداری برنامه های مورد نظر را به طور فزاینده ای آسان تر کند. وقتی صحبت از سیم عایق سیلیکون و تفلون می شود، هر دو مزایای مشابه و متفاوتی دارند که به این ساختارهای مختلف اجازه می دهد تا کاربردهای زیادی در بازارهای مختلف داشته باشند.
سیم و کابل در طیف وسیعی از ساختارهای متنوع موجود است که هر کدام ویژگی های متفاوتی را برای کاربرد مورد نظر ارائه می کنند. اینها می توانند از ضد آب بودن، سطوح مختلف انعطاف پذیری، مقاومت در برابر مواد شیمیایی و مواد مضر و حتی مقاومت در برابر سطوح مختلف دمایی متفاوت باشند. ساختار خاصی که ما آن را تجزیه خواهیم کرد، ساخت و ساز MGT است که همچنین دارای بالاترین درجه حرارتی است که به راحتی در دسترس است.
 
توضیحات MGT:
سازه MGT به دلیل ساختار بسیار مقاوم در برابر دما شناخته شده است، که آن را قادر می سازد در برخی از سخت ترین برنامه ها مورد استفاده قرار گیرد. در مقایسه با سایر سیم‌های با دمای بالا، MGT دارای بالاترین ساختار مقاوم در برابر دما است، زیرا می‌تواند به طور مداوم در دمای 450 درجه سانتی‌گراد کار کند در حالی که سازه‌های دیگر مانند TGGT و TCGT فقط تا 260 درجه سانتیگراد قبل از شروع تجزیه مواد می‌توانند مقاومت کنند.
برنامه سیم کشی MGT:
ساخت سیم کشی MGT برخی از کاربردهای وابسته به دما را در تعدادی از بازارهای تولیدی مانند کارخانه های آهن، کارخانه های فولاد، کارخانه های شیشه و کوره های سیمان دارد. سیم MGT همچنین دارای محافظت اضافی در برابر آسیب های مکانیکی در هنگام جابجایی، نصب و سرویس است.
 
به طور کلی، سیم دمای بالا MGT در درجه بندی های مختلف دمایی موجود است که از 450 درجه سانتی گراد در انتهای پایین و تا 538 درجه سانتی گراد در انتهای بالا متغیر است. این کابل با دمای بالا برای طیف گسترده ای از کاربردها مضر است زیرا یکی از تنها ساختارهایی است که می تواند به طور قابل اعتماد در محیط های با دمای بالا کار کند.
 
 
منبع: https://www.sycor.com/blog/post/silicone-vs-teflon/
  • طراحی سایت طراحی سایت

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی