سیم و کابل

انواع عایق سیم و کابل

چهارشنبه, ۲۹ دی ۱۴۰۰، ۰۵:۱۰ ب.ظ
در دنیای سیم و کابل، همیشه نوآوری های جدید و انواع مختلفی از جایگزین ها وجود دارد که هر یک به محصولات سیم کشی مختلف کمک می کند تا نقش های خاصی را ایفا کنند. یکی از مهمترین قطعات یک محصول الکتریکی امروزه نوع عایق است که به آن عایق برق نیز می گویند.
 
قبل از پرداختن به طیف گسترده عایق های مختلف فرموله شده شیمیایی، اجازه دهید ابتدا به هدف عایق الکتریکی بپردازیم. همانطور که از نام آن پیداست یک عایق است به این معنی که چیزها (الکتریسیته) را درون خود نگه می دارد. ویکی‌پدیا آن را این‌گونه تعریف می‌کند: «ماده‌ای که بارهای الکتریکی داخلی آن آزادانه جریان نمی‌یابد یا جریان الکتریکی بسیار کمی از آن تحت تأثیر میدان الکتریکی عبور می‌کند (ویکی‌پدیا).»
 
تعداد قابل توجهی عایق سیم‌کشی وجود دارد که از ترکیبات شیمیایی تقریباً یکسان گرفته تا کاملاً متفاوت هستند. بسیاری از این سازه‌های مشابه اساساً یکسان هستند، اما برخی از تولیدکنندگان برخی از ویژگی‌های ساختار را اندکی تغییر داده‌اند، زیرا به آنها اجازه می‌دهد علامت تجاری مواد را ثبت کنند. این امر پوشش مقدار قابل توجهی از ترکیبات بسیار مشابه را به طور فزاینده ای دشوار می کند. بنابراین، کارآمدترین راه برای شکستن این عایق ها، ساخت ترکیبی اولیه و محبوب آنهاست.
برای مشاهده لیست قیمت کابل برق اینجا کلیک کنید.
 
عایق سیم پلاستیکی
عایق پی وی سی (پلی وینیل کلراید)
 
پی وی سی سومین پلیمر پلاستیکی پرتولید است. PVC انعطاف پذیر، سفت و سخت و نسبتاً آسان برای استفاده است، در حالی که یکی از مقرون به صرفه ترین انتخاب ها است. محدوده دمای معمولی -55 درجه سانتیگراد تا 105 درجه سانتیگراد است و در کاربردهای مختلف پزشکی، غذایی، تجاری و بسیاری از کاربردهای خانگی استفاده می شود. ترکیب پی وی سی با سایر نرم کننده ها به کابل انعطاف و استحکام بیشتری می بخشد، که آن را قادر می سازد در تنظیمات سخت کاربردی بسیار متنوع باشد.
عایق پلی اتیلن (پلی اتیلن)
 
تولید شده ترین پلاستیک در جهان به دلیل تطبیق پذیری آن در کاربردها و قیمتی که با آن همراه است. پلی اتیلن به عنوان بخشی از خانواده ترموپلاستیک ها می تواند به طور مداوم گرم شود و به هر شکلی دوباره قالب گیری شود. داشتن عایق دی الکتریک کم و عایق پلی اتیلن با کاپیتان کم برای طیف وسیعی از کاربردها در حالی که در برابر اسیدها، حلال ها، آب و قلیاها مقاوم است، قابل استفاده است.
 
عایق PP (پلی پروپیلن)
 
PP یک پلیمر ترموپلاستیک است که از گروه پلی اولفین منشاء می گیرد. قابل استفاده بودن برای طیف وسیعی از کاربردها PP غیر قطبی است و مقاومت حرارتی بالاتری دارد، پوسته بیرونی سخت‌تر و انعطاف‌پذیری کمتری دارد. عایق PP همچنین دارای محدوده دمایی 30- تا 105 درجه سانتیگراد است.
 
 
عایق PUR (پلی اورتان)
 
PUR پلیمری است که دارای واحدهای آلی است که توسط کربنات به هم متصل شده اند. از آنجایی که PUR در دماهای پایین بسیار انعطاف پذیر و سخت است، معمولاً به دلیل خواص الکتریکی ضعیف و اشتعال پذیری آن استفاده نمی شود، اما همچنان یک انتخاب قوی با محافظت از ژاکت بیرونی است.
 
 
عایق نایلونی
 
نایلون دارای مقاومت استثنایی برش، مواد شیمیایی و سایشی است. نایلون همچنین بسیار انعطاف پذیر است و معمولاً روی مواد عایق نرم تر اکسترود می شود. نایلون یک جایگزین قوی برای کاربردهایش است، اما نفوذ رطوبت ضعیف‌تری دارد که خواص الکتریکی کلی آن را کاهش می‌دهد.
 
 
 
عایق سیم لاستیکی
عایق TPR (لاستیک ترموپلاستیک)
 
TPR به عنوان الاستومر ترموپلاستیک یا TPE نیز شناخته می شود. ترکیبی قوی از لاستیک و سایر نرم کننده ها، این جایگزین عایق دارای مقاومت موثر در برابر حرارت، آب و هوا و سن است. TPR یک عایق بسیار همه کاره بودن یک انتخاب قوی برای محیط های سخت و سخت است.
عایق نئوپرن (پلی کلروپرن)
 
نئوپرن با داشتن مقاومت شیمیایی قوی، معمولاً برای صنایع نظامی، معدن، نیرو و نفت استفاده می شود. نئوپرن یک انتخاب قوی برای کاربردهای سخت تر است، زیرا هدایت الکتریکی آن به خوبی با سایر جایگزین های کاربردی تجاری رسانا تر مقایسه نمی شود.
 
 
 
عایق استایرن بوتادین (SBR)
 
این لاستیک مصنوعی از استایرن و بوتادین ساخته شده است که به آن اجازه می دهد تا جایگزین اکثر لاستیک های طبیعی دیگر شود. محدوده دمایی این ماده عایق منحصر به فرد 55- تا 90 درجه سانتی گراد است. در نهایت، این ماده در برابر سایش نیز مقاوم است.
 
 
 
عایق لاستیکی سیلیکونی
 
سیلیکون یک ماده عایق سیم کشی همه منظوره است که بسیار مورد استفاده قرار می گیرد. سیلیکون همچنین به طور مداوم برای کاربردهای با درجه حرارت بالا از 150 درجه سانتیگراد یا 250 درجه سانتیگراد استفاده می شود، با توجه به درجه استفاده شما.
 
 
 
عایق EPR (لاستیک اتیلن پروپیلن).
 
EPR برای کاربردهای ولتاژ بالا استفاده می شود. مشابه لاستیک EPDM، این الاستومر مصنوعی دارای ویژگی های حرارتی عالی، با سطح مقطع بسیار کوچکتر است. EPR همچنین دارای محدوده دمایی 50- تا 160 درجه سانتیگراد است.
 
 
 
عایق لاستیکی
 
این عایق به لاستیک طبیعی اشاره دارد که دارای طیف گسترده ای از فرمول ها است که می تواند به طور خاص برای هر نیاز کاربردی اعمال شود. لاستیک انتخاب محکمی است، زیرا عبور الکتریسیته از آن بسیار دشوار است، اما به راحتی از طریق عایق عبور می کند. این ماده عایق همچنین در برابر ازن و روغن مقاوم است.
 
  
عایق سیم فلوروپلیمر
عایق PFA
 
PFA یک گزینه کارآمد در مصرف برق است که می تواند دمای بین 100- تا 250 درجه سانتی گراد را تحمل کند. PFA معمولا در سیم ترموکوپل استفاده می شود، اما در کاربردهای صنایع نظامی، هوافضا، نفت و گاز نیز بسیار موثر است. PFA در برابر آتش، مواد شیمیایی، UV مقاوم است و انعطاف پذیری خوبی دارد.
 
 
 
عایق PTFE (پلی تترا فلوئورواتیلن)
 
PTFE یک عایق بسیار قابل اعتماد است که به طور مداوم در طول برنامه مورد نیاز عمل می کند. PTFE قادر به مقاومت در محدوده دمایی -60 درجه سانتیگراد تا 200 درجه سانتیگراد است و دارای مقاومت در برابر آتش، اشعه ماوراء بنفش، شیمیایی، با انعطاف پذیری عالی است.
عایق FEP (اتیلن پروپیلن فلوئوردار)
 
دارای خواص الکتریکی عالی، دامنه دمایی وسیعی است که می توان آن را اعمال کرد و در برابر مواد شیمیایی بسیار مقاوم است. با داشتن محدوده دمایی 80- تا 200 درجه سانتی گراد، عایق FEP را می توان به طور مداوم در صنایع شیمیایی، هوانوردی، پزشکی، الکترونیک و صنایع هوا فضا اعمال کرد.
 
 
عایق ETFE (اتیلن تترا فلوئورواتیلن)
 
ETFE یک پلاستیک اساسی است که از فلوئور ساخته شده است. این در طیف گسترده ای از کاربردها مفید است و دارای مقاومت در برابر خوردگی خوب، استحکام بالا، با محدوده دمایی گسترده است. این عایق کارآمد نیز قابل بازیافت است و انتقال داده ها را بهبود می بخشد و در عین حال وزن کلی سیم را کاهش می دهد.
 
عایق TPE (الاستومرهای ترموپلاستیک)
 
TPE دارای محدوده دمایی -50 درجه سانتیگراد تا 105 درجه سانتیگراد، مقاومت در برابر آتش، مقاومت در برابر اشعه ماوراء بنفش و انعطاف پذیری قابل اعتماد است. TPE معمولاً در برنامه هایی که نیاز به کابل کنترل قابل حمل دارند، در صنعت پزشکی، صنعت خودرو و در رباتیک استفاده می شود. TPE همچنین می تواند اکسترود، قالب گیری و استفاده مجدد شود، همه اینها در حالی که انعطاف پذیری و سایر خواص عایق های لاستیکی مشابه حفظ می شود.
عایق فایبرگلاس
 
عایق های فایبر گلاس در کاربردهایی شامل عملیات حرارتی، کوره های شیشه و سرامیک، ریخته گری و کاربردهای گسترده در پردازش آلومینیوم استفاده می شود. علاوه بر این، عایق در برابر سایش، مواد شیمیایی و رطوبت مقاوم است.
 
 
طیف گسترده ای از انواع مختلف عایق وجود دارد که هر کدام ویژگی های بالقوه متفاوت و منحصر به فردی را برای هادی هایی که پوشش می دهند به ارمغان می آورد. توانایی انتخاب عایق مناسب، با سیم مناسب، برای کاربردهای خاص، می‌تواند درک آن دشوار باشد، و حتی اگر بی‌تجربه باشید، حتی بیشتر از آن. در اینجا در Sycor Technology، ما متوجه شدیم که همه افراد حرفه ای تمام وقت در صنعت سیم کشی ندارند و ممکن است برای اولین بار سیم بخرند. با فروش باتجربه خود، ما قادر خواهیم بود دقیقا مشخص کنیم که چه عایق هایی به بهترین وجه با راه حل مورد نظر شما مطابقت دارند. با خیال راحت تماس بگیرید یا ایمیل بزنید، و ما خوشحال می شویم به هر سوالی که ممکن است در مورد مواد عایق و سیم هایی که محافظت می کنند پاسخ دهیم.
 
  • طراحی سایت طراحی سایت

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی