سیم و کابل

تفاوت کابل ارت و نول

چهارشنبه, ۱۵ دی ۱۴۰۰، ۰۴:۳۹ ب.ظ
من همیشه سخت ترین زمان را برای درک اینکه چرا به سیم خنثی و زمین نیاز دارم، زمانی که در نهایت هر دو به یک میله در جعبه شکن متصل می شوند، داشته ام. و من تنها نیستم بسیاری از مردم با این تمایز دست و پنجه نرم می کنند. من امیدوارم که این راهنما، با حسن نیت از تحقیق، به روشن شدن آن کمک کند.
 
سیم خنثی به عنوان مسیر برگشت جریان الکتریکی عمل می کند در حالی که سیم ارت مسیری را برای جریان الکتریکی به زمین فراهم می کند. از آنجایی که الکتریسیته از منبع به مقصد و برگشت جریان دارد، هر سیم نیاز خاصی برای اطمینان از حفظ حلقه دارد.
 
همانطور که خواهید دید، سیم های خنثی و زمین شباهت هایی با هم دارند، اما بیایید برخی از افسانه ها را رد کنیم و درک روشنی از اینکه چرا هر یک از این دو سیم مورد نیاز است و تفاوت آنها چیست، به دست آوریم.
برای خرید سیم ارت نیمه افشان و کابل کواکسیال به سیم و کابل زیتون مراجعه کنید.
هدف از سیم های زمین و اتصال آنها به خنثی
 
الکتریسیته همیشه در یک مدار جریان دارد، به این معنی که باید در یک حلقه از منبع خود، از طریق یک دستگاه، و بازگشت به منبع ادامه یابد. یک مدار تکمیل شده برای جریان الکتریسیته ضروری است - سوئیچ ها با شکستن این مدار پیوسته کار می کنند.
 
پریزها و لوازم خانگی در آمریکا برای کار با سیستم 3 سیم استاندارد شده اند.
 
به طور معمول، ما به این شکل فکر می کنیم: یک سیم "گرم" ولتاژ موثر 120 ولت را از طریق خروجی به دستگاه منتقل می کند، در حالی که سیم "خنثی" به عنوان مسیر برگشت عمل می کند.
سیم سوم که "زمین" نامیده می شود، به بدنه فلزی دستگاه متصل می شود و به معنای واقعی کلمه به زمین (منبع) متصل می شود.
 
سیم ارت مسیر رسانایی به زمین را فراهم می کند. در شرایط عادی، برق نیازی به عبور از این سیم اضافی ندارد.
 
با این حال، اگر یک سیم داغ کوتاه شود، ولتاژ با مقاومت بسیار کم از طریق این سیم «زمین‌شده» اعمال می‌شود، در نتیجه کلید قطع می‌شود و مدار قطع می‌شود.
هدف از سیم ارت محافظت در برابر خطرات شوکی است که ممکن است در تماس سیم داغ در معرض تماس با قسمت فلزی دستگاه رخ دهد.
 
از آنجایی که سیم ارت به قطعات فلزی دستگاه متصل است، اگر سیم داغ با فلز برخورد کند، یک مدار از طریق سیم ارت ایجاد می کند.
 
در قطع کننده مدار، سیم ارت و سیم نول وصل شده اند. با این حال، مقاومت کم سیم ارت نمی تواند مقدار زیادی جریان را تحمل کند، که باعث می شود قطع کننده مدار قطع شود، زیرا برای تشخیص جریان بیش از حد به عنوان یک خطر ایمنی طراحی شده است.
 
یکی از نقاط سردرگمی بین سیم ارت و سیم خنثی از اتصال بین دو سیم در جعبه شکن است. اگرچه سیم ارت با یک میله فلزی به زمین متصل می شود، اما این اتصال برای گیرکردن بریکر کافی نیست.
 
به همین دلیل است که ماده 250 قانون ملی الکتریک ایالات متحده، سیم ارت را ملزم می کند که به سیم خنثی در پانل سرویس (منبع) نیز متصل شود. برای دنبال کردن مسیر فعلی - جریان از طریق سیم ارت دستگاه به جعبه شکن جریان می یابد، جایی که به مسیر خنثی می پیوندد.
 
جریان در این نقطه خیلی زیاد می شود و قطع کننده قطع می شود. این اتصال بین سیم خنثی و سیم ارت را باندینگ می‌گویند و بخش مهمی از ایمنی الکتریکی است.
 
مسئله قطبیت
سیم های داغ قرمز، سیاه یا رنگ دیگری هستند، در حالی که سیم های خنثی سفید هستند. در کدهای مسکونی، سیم نول همیشه قرار است به زمین متصل شود (به سیم ارت متصل شود). با این حال، ایده یک سیم "خنثی" در واقع پیچیده و گمراه کننده است. بیایید آن را تجزیه کنیم.
همانطور که بحث کردم، الکتریسیته در یک مدار جریان می‌یابد، بنابراین راحت است که یک سیم منبع و یک سیم منبع برگشت باشد. این برای سیستم های برق DC (جریان مستقیم، مانند باتری ها) صادق است، اما برق خانگی از AC (جریان متناوب) استفاده می کند.
 
در سیستم های AC، جریان برق در واقع به طور مداوم در جهت معکوس است، تقریباً 50-60 بار در ثانیه (منبع).
هیچ وسیله ای نمی تواند تفاوت بین منبع و سیم برگشتی را تشخیص دهد، زیرا، در واقع، آنها وجود ندارند. هر دو سیم هر دو عملکرد را انجام می دهند. در آمریکا، سیم‌ها را با داشتن یک شاخه دوشاخه، سیم خنثی، بزرگ‌تر از سیم داغ دیگر متمایز می‌کنیم. سیم زمین، سیم گرد در پایین است.
 
چرا این تمایز را ایجاد می کنیم؟ به یاد داشته باشید، یک سیم، سیم خنثی، به سیم ارت متصل است. اساساً، 2 سیم به زمین متصل هستند، بنابراین این سیم "خنثی" در صورت قرار گرفتن در معرض قطعات فلزی مانند سیم "گرم" خطرناک نیست.
 
بنابراین برای بررسی، سیم‌های خنثی و داغ در واقع تا آنجایی که جریان الکتریکی از طریق دستگاه عبور می‌کند قابل تعویض هستند، اما در آمریکا، دوشاخه‌ها را قطبی می‌کنیم تا بین سیم‌های خنثی (متصل به زمین) و سیم‌های داغ تمایز قائل شویم.
ما می توانیم از توماس ادیسون برای این سردرگمی تشکر کنیم. برای ایمنی الکتریکی، در حین پیچاندن لامپ‌های رشته‌ای، که دارای سوکت‌های رزوه‌دار هستند، شاخک‌هایی با اندازه‌های مختلف اختراع شد تا اطمینان حاصل شود که پریز همیشه به سیم ایمن‌تر، زمین‌دار و خنثی‌تر متصل است.
 
قطبیت معکوس چیست و چرا اهمیت دارد؟
پلاریزاسیون دوشاخه ها و پریزها به منظور کاهش پتانسیل شوک است. در استانداردسازی آمریکایی ما، معکوس کردن پلاریزاسیون از طریق دوشاخه غیرممکن است، زیرا فقط می توانید آنها را یک طرفه وارد کنید.
 
توجه: برخی از دستگاه‌ها دو عایق هستند، بنابراین احتمال شوک آنقدر کم است که نیازی به دوشاخه‌های پلاریزه ندارند - شاخک‌ها هم اندازه هستند.
 
با این حال، گاهی اوقات خروجی را می توان معکوس کرد و باعث می شود که سیم های داغ و خنثی تا حد اتصال زمین به عقب بروند.
 
در بیشتر مواقع، این موضوع از نظر ایمنی اهمیتی ندارد، زیرا وسایل مدرن به گونه ای طراحی شده اند که هیچ قسمتی که توسط کاربر در دسترس باشد، با سیم های داغ یا خنثی تماس نداشته باشد.
با این حال، برخی از لوازم و تجهیزات، مانند لامپ های رشته ای (اگر هنوز هم از آنها استفاده می کنید)، توسترها و سایر لوازم کویل در معرض نور (تا به حال یک چاقوی کره را در توستر بچسبانید تا نان تست خود را بازیابی کنید؟)، و رادیوها و تلویزیون های بسیار قدیمی که عایق دوگانه نیستند، در صورت لمس کردن در هنگام معکوس شدن قطبیت، می تواند شوک ایجاد کند (منبع).
 
اگر به قطبیت معکوس در خانه خود مشکوک هستید، ارزش بررسی و رفع آن را دارد، فقط برای آرامش خاطر.
 
برای شناسایی سریع قطبیت معکوس می توانید یک تستر خروجی (پیوند به آمازون) خریداری کنید.
 
آیا سیم ارت حتی ضروری است؟
برخی افراد می گویند که سیم ارت حتی ضروری نیست زیرا یک دستگاه می تواند بدون آن به طور معمول کار کند، زیرا سیم ارت در جریان عادی برق دخالت ندارد.
 
از نظر تئوری، حتی اگر شکسته یا برداشته شده باشد، متوجه نخواهید شد - مگر اینکه بدنه فلزی دستگاه با ولتاژ بالای سیم داغ تماس پیدا کند و آن را لمس کنید.
 
از آنجایی که سیم داغ به محفظه فلزی متصل می شود، اما سیم خنثی که قرار است به سیم ارت متصل شود، از مقاومت کم سیم ارت اضافه بار نمی کند، قطع کننده قطع نمی شود و دستگاه 120 ولت کامل را دریافت می کند. تبدیل شدن به یک خطر شوک
 
بنابراین، بله، سیم ارت برای جلوگیری از شوک و خطرات آتش سوزی ضروری است. این می تواند به روش های مختلفی رخ دهد (منبع):
 
تماس با سیم داغ و همچنین تماس با سیم خنثی باعث عبور جریان از بدن شما می شود.
تماس با سیم داغ یا هر چیزی که توسط آن انرژی می گیرد و یک جسم زمین شده باعث شوک می شود.
تماس با قطعات الکتریکی یا وسایلی که به درستی به زمین متصل نیستند می تواند به شما شوک وارد کند.
تماس با شخص دیگری که شوکه شده است می تواند شما را شوکه کند.
آب یک رسانای عالی است، بنابراین ایستادن در آب یا حتی عرق کردن، می تواند با زمین زدن شما، احتمال شوک را افزایش دهد.
زمین و ظرفیت بار مناسب سیستم الکتریکی شما
طبق کتابچه راهنمای مرجع خانه‌های سالم CDC، شما باید چند میله مسی ⅝ اینچی به طول هر کدام 8 فوت داشته باشید. (منبع).
 
مشخصات بسیار فنی هستند و از حوصله این مقاله خارج است. راستش را بخواهید، برخی از کارها به بهترین وجه توسط یک برقکار دارای مجوز مدیریت می شوند و اطمینان از اتصال زمین مناسب خانه شما قطعاً در این دسته قرار می گیرد.
یک نکته دیگر:
 
در حالی که این تکنیک ها در ساخت خانه های جدید مورد استفاده قرار می گیرند، بسیاری از خانه های قدیمی برای تحمل بار برق همانطور که امروزه استفاده می کنیم ساخته نشده اند. به عنوان مثال، در دهه 1970، کدهای الکتریکی به یک تابلو برق 100 آمپر نیاز داشتند، در حالی که امروزه یک تابلوی 200 آمپری با کلیدهای مدار استاندارد است.
 
اگر خانه شما دارای یک سیستم الکتریکی قدیمی است، بسیار توصیه می شود که آن را به روز کنید تا بار وسایل مدرن را بدون ایجاد خطر آتش سوزی یا خاموش شدن دائمی قطع کننده ها/فوز کردن فیوزها به روز کنید.
 
نتیجه گیری
امیدواریم این مقاله برخی از شباهت ها و تفاوت های سیم نول و زمین را توضیح داده باشد و همچنین اهمیت سیم ارت در سیستم های الکتریکی ایمن را توضیح داده باشد.
 
در حالی که یک سیم ارت و سیم خنثی به هم متصل هستند، عملکردهای مختلفی را در طرح کلی الکتریکی انجام می دهند. سیم خنثی بخشی از جریان عادی جریان است، در حالی که سیم ارت یک اقدام ایمنی در صورت تماس سیم داغ با بدنه فلزی دستگاه یا سایر خطرات شوک است.
 
با درک فرآیند، می توانید با خیال راحت از امکانات مدرن برق قدردانی کنید.
 
منبع: https://homeefficiencyguide.com/neutral-vs-ground-wire/
  • طراحی سایت طراحی سایت

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی