سیم و کابل

مقایسه کابل مسی با کابل فیبر نوری

يكشنبه, ۳۰ آبان ۱۴۰۰، ۰۴:۱۰ ب.ظ
پیش تر 7 دلیل برای آنکه چرا باید کابل فیبر نوری را به کابل مسی ترجیح داد، بررسی شد. در این مقاله قصد داریم به طور کامل تر به مقایسه دو کابل مسی و فیبرنوری بپردازیم.
برای تهیه سیم ارت خشک  به زیتون کابل مراجعه کنید.
کابل کشی مسی - مزایا و معایب تجزیه و تحلیل شده است
اکنون که ساختار و تعاریف اولیه هر دو کابل فیبر نوری و کابل مسی مشخص شده است، در اینجا به مزایا و معایب کابل کشی مسی می پردازیم.
موارد زیر برخی از مزایای کابل های مسی هستند.
به طور سنتی مس به دلیل رسانایی آن و همچنین به دلیل این که این فلز بسیار چکش خوار و انعطاف پذیر است مورد استفاده قرار می گرفته است. بنابراین، به راحتی می توان آن را به ورق یا سیم های نازک برش داد که تشکیل کابل ها را آسان می کند.
این فلز نسبتاً ارزانتر از نقره است و از این رو مقرون به صرفه است.
مس استحکام کششی بالایی دارد و به راحتی نمی شکند. این ویژگی همچنین به مس اجازه می دهد تا به همراه سایر فلزات برای تشکیل آلیاژ برای کاربردهای سیم کشی استفاده شود.
مس در برابر خوردگی و زنگ زدگی مقاوم است و از این رو در مناطق مرطوب و مرطوب نیز قابل استفاده است.
 
در اینجا برخی از معایب کابل های مسی وجود دارد
سیم‌های مسی حجیم‌تر از کابل‌های فیبر نوری هستند و اگرچه نصب آن‌ها آسان است، اما انتقال آن‌ها به منطقه‌ای دیگر دشوار است.
کابل های مسی ممکن است جریان الکترومغناطیسی تولید کنند و از این رو باعث تداخل الکترومغناطیسی یا نویز در سراسر شبکه شوند. این به طور مستقیم کیفیت و سرعت انتقال داده ها را مختل می کند و حتی گاهی اوقات شبکه را از کار می اندازد.
سیگنال های منتقل شده از طریق کابل مسی ممکن است ضعیف شوند، به خصوص در مورد فواصل جغرافیایی طولانی. این باعث تاخیر در انتقال داده ها به دلیل قطع شدن اتصال و کاهش قدرت سیگنال می شود.
در بخش‌های دفاعی و سایر بخش‌های کاربردی حیاتی، کابل awg،  سیگنال‌های RF به طور معمول از طریق کابل مسی منتقل می‌شوند. با این حال، مسائل مربوط به EMI، RF، و تضعیف سیگنال وجود دارد.
کابل های فیبر نوری: مزایا و معایب تجزیه و تحلیل شده است
 
در اینجا برخی از مزایای کابل های فیبر نوری آورده شده است.
کابل های فیبر نوری از نظر قدرت سیگنال، پهنای باند و اتصال بدون درز بهتر از کابل های مسی هستند. تمامی این ویژگی ها امکان انتقال بدون وقفه داده ها را با سرعت بالا فراهم می کند.
کابل های فیبر نوری سبک وزن و در اندازه جمع و جور هستند. این امکان نصب آنها را در مناطق صعب العبور یا فضاهای تنگ فراهم می کند.
آنها بدون شک ظرفیت عظیمی دارند و به گسترش شبکه های قدیمی از نظر سرعت و مسافت کمک می کنند. به این ترتیب، آنها به صرفه جویی در هزینه ها و تلاش های مورد نیاز برای نصب کل شبکه فیبر نوری پس از کشف شبکه موجود کمک می کنند.
کابل های فیبر نوری بادوام هستند و می توانند در شرایط سخت محیطی، ارتعاشات، رطوبت و غیره در هنگام عبور از زیر زمین و همچنین اقیانوس ها در مورد شبکه های بزرگ مقاومت کنند.
شبکه های فیبر نوری مقیاس پذیر هستند و امکان توسعه آینده را فراهم می کنند.
شبکه های فیبر نوری اساساً به دلیل نحوه انتقال داده ها، امنیت داده بهتری را ارائه می دهند. در مقایسه با کابل های مسی، هک کردن سیستم های فیبر نوری دشوار است.
فیبر نوری از نظر فرکانس رادیویی (RF) نیز مفید است، به ویژه برای بخش‌های کاربردی حیاتی مأموریت مانند دفاع، ارتباطات ماهواره‌ای، مخابرات و هوافضا مفید است. RF-Over-Fiber یک فناوری است که امکان انتقال سیگنال های RF با فرکانس بالا را از طریق کابل فیبر نوری فراهم می کند. با این حال، این نیاز به اتصال دهنده های RF قوی دارد که می تواند از تضعیف سیگنال که ممکن است به دلیل نور منعکس شده ایجاد شود، جلوگیری کند.
این واقعیت که کابل های فیبر نوری سبک هستند، حمل و نصب این کابل ها را برای پرسنل دفاعی در مناطق صعب العبور آسان می کند.
 
در حال حاضر، تنها نقطه ضعف کابل کشی فیبر نوری، سرمایه گذاری عظیم اولیه است. نصب شبکه های فیبر نوری هزینه قابل توجهی را به همراه دارد، اگرچه ممکن است در دراز مدت مقرون به صرفه باشد. اما با افزایش تقاضا برای فیبر نوری و صرفه جویی در مقیاس، قیمت کابل های فیبر نوری، دستگاه ها و نصب شبکه ممکن است کاهش یابد.
 
کاربرد و نصب کابل های فیبر نوری در محیط های سخت
 
کاربرد زیادی برای کابل های فیبر نوری در زمین های سخت و محیط های بیرونی شامل آب، اقیانوس ها، شیب های با شیب زیاد و غیره وجود دارد. هنگامی که با فیبر نوری و دستگاه‌های PoE مختلف در شبکه متصل می‌شوند، می‌توانند از نظر انتقال داده و حجم بسیار کارآمد باشند. در اینجا نکاتی وجود دارد که باید هنگام طراحی و نصب یک شبکه فیبر نوری کارآمد در نظر بگیرید.
جمع آوری نیازمندی ها یک جنبه بسیار مهم در هر پروژه است و این تفاوتی ندارد.
اطلاع رسانی به سازنده از نیازهای شما از نظر نصب، منطقه، محیط و غیره بسیار مهم است. برای اینکه بتوانید کابل ها و دستگاه هایی قوی طراحی کنید که در برابر آب و هوای سخت، ضربه ها، باران، لرزش ها و غیره مقاومت کنند، سازنده باید تمام این جنبه های محیط کار شما را بداند. این امر به ویژه در بخش های دفاعی و نظارتی بسیار مهم است.
بر اساس جنبه های فوق، ابعاد و تلورانس ها تصمیم گیری می شود. محیط های خشن نیاز به تحمل کمتر از 1.5 اینچ دارند.
طول انتها به انتها مجموعه کابل را اندازه گیری کنید، یعنی از کانکتور اولیه تا آخرین کانکتور. همچنین اندازه گیری طول کابل های قطع شده در شبکه مهم است.
رعایت استانداردهای برچسب گذاری و علامت گذاری تعیین شده توسط دولت محلی بسیار مهم است. این از نظر کاراکتر و اندازه فونت، محل برچسب گذاری و اطلاعات ذکر شده است.
لوازم جانبی مناسب کابل مانند بسته بندی، لوله، کانکتور چکمه های انعطاف پذیر، هیت شرینک، نوار بند و غیره را انتخاب کنید.
اندازه فیبر و نوع کابل باید با یکدیگر سازگار باشند و همچنین باید نوع کانکتور مانند LC، ST، SC، FC و غیره با یکدیگر سازگار باشند.
همیشه مطمئن شوید که کابل‌های اضافی و پایانه‌های ساختگی را به عنوان پشتیبان دارید و این به آب‌بندی کانکتورها نیز کمک می‌کند. مقداری الیاف اضافی را نگه دارید و آنها را در پوسته های پشتی رابط نگهداری کنید.
در مورد طراحی پین‌آوت و اگر به پین‌آت‌های حلقه‌ای نیاز دارید، با سازنده صحبت کنید. استفاده از پایه‌های حلقه‌ای به شعاع خمشی کابل‌های فیبر نوری بستگی دارد که نباید از حد مجاز فراتر رود.
تضعیف سیگنال مستقیماً با شعاع خمیدگی کابل متناسب است، که ممکن است کابل بیش از آن بشکند یا ترک بخورد.
تنظیم مشخصات گیرنده فرستنده بسیار مهم است و بر این اساس باید از دست دادن لینک محاسبه شود.
نتیجه
 
در حالی که کابل‌کشی مسی یا شبکه‌های قدیمی هنوز وجود دارند و کار می‌کنند، اما برای مشاغل بسیار کوچک که بیش از چند طبقه محدود نمی‌شوند و در شهرها یا کشورهای دیگر پخش نمی‌شوند خوب هستند. با این حال، نصب فیبر نوری برای بازیکنان بزرگ و به ویژه برنامه‌های کاربردی حیاتی که سرعت و دقت کلیدی هستند، ایده‌آل است. مشاغل متوسط ​​ممکن است گسترش شبکه را از طریق شبکه های گسترده فیبر نوری انتخاب کنند. این به محدود کردن بودجه شما کمک می کند و شبکه شما را سریع، قوی، ایمن و مقیاس پذیر می کند. در مجموع، کسب و کارهایی که در حالت توسعه هستند باید فیبر نوری را انتخاب کنند. مطمئناً فیبر نوری قرار است رشد کند و برای مدت طولانی باقی بماند تا فناوری دیگری که به همان اندازه یا بیشتر مخرب وارد بازار شود. VERSITRON راه حل ها و دستگاه های شبکه فیبر نوری و همچنین کیت های نصب شبکه را ارائه می دهد. برای جزئیات، می توانید به www.versitron.com مراجعه کنید و اطلاعات مربوط به دستگاه های مختلف شبکه فیبر نوری مانند مبدل های رسانه، سوئیچ های فیبر، کانکتورها، مودم ها و غیره را مرور کنید.
 
 
  • طراحی سایت طراحی سایت

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی