سیم و کابل

عملکرد کابل های ضد آب چگونه است؟

سه شنبه, ۴ آبان ۱۴۰۰، ۰۲:۲۰ ب.ظ
کابل های مقاوم در برابر آب گلکسی تامین کننده پیشرو کابل های بلوک آب سفارشی، کابل های ضد آب و کابل های مقاوم در برابر آب است. زیتون کابل می‌تواند انواع مختلفی از بلوک‌های آبی سفارشی، کابل‌های ضد آب و مقاوم در برابر آب را در اندازه‌های مختلف AWG، رتبه‌بندی ولتاژ، ترکیبات، ساختارهای محافظ و تعداد رساناها عرضه کند. گلکسی همچنین می تواند بلوک آب مناسب، کابل ضد آب یا مقاوم در برابر آب را برای کاربردهای خاص توصیه کند.
 
کابل واتر بلوک چیست؟
واتر بلوک یا کابل مقاوم یک کابل چند هادی است که برای استفاده در محیط مرطوب یا آبی طراحی شده است. این کابل را می توان برای اجرا در انواع مختلف محیط های آبی مانند آب شور، آب شیرین و استخرهای کلردار طراحی کرد. بلوک های آب، کابل های ضد آب یا مقاوم در برابر آب را می توان طوری طراحی کرد که کاملاً در زیر آب و در اعماق مختلف کار کنند. بلوک آب، کابل ضد آب یا مقاوم با استفاده از مواد ژاکت خاصی ساخته شده است که می تواند در یک محیط مرطوب کار کند. جدا از مواد ژاکت بلوک آب، کابل ضد آب یا مقاوم، استفاده از نوار مسدود کننده آب و / یا پرکننده های مسدود کننده آب باید در مرحله طراحی در نظر گرفته شود.
 
مزایای کابل آب بلوک / ضد آب / مقاوم در برابر آب
اگر قرار است یک برنامه کاربردی در محیط مرطوب یا در معرض عناصر قرار گیرد، انتخاب یک بلوک آب، کابل ضد آب یا مقاوم می تواند به شما کمک کند تا مطمئن شوید که محصول شما همانطور که در نظر گرفته شده است عمل می کند و احتمالاً از آسیب به تجهیزات الکترونیکی کنترل جلوگیری می کند.
 
برنامه های کاربردی کابل آب بلوک / ضد آب / مقاوم در برابر آب
کاربردهای متعدد و متنوعی از ابزار دقیق و کابل سینی وجود دارد که شامل موارد زیر است اما محدود به موارد زیر نیست:
 
نظامی
تجهیزات سنسور فشار
پالایشگاه های نفت و گاز
زنگ خطر آتش
تمایز کننده های کهکشان / مزایای کابل واتر بلوک
گلکسی می‌تواند کابل‌های بلوک آب یا مقاوم را با حداقل مقادیر کم و زمان‌بندی رقابتی تامین کند. در طول فرآیند انتخاب، درک برنامه کاربردی، و همچنین محیطی که انتظار می رود کابل در طول استفاده در آن کار کند، بسیار مهم است. به پیمایش احتمالات و ارائه بلوک آب یا کابل مقاوم مناسب برای مطابقت با برنامه و محیط کمک می کند. اگر بلوک آب یا کابل مقاوم در دسترس نباشد، می تواند در طراحی کابل عالی کمک کند.
 
مواد
کابل واتر بلوک با مواد زیر موجود است:
 
نوار مسدود کننده آب
ژل مسدود کننده آب
پرکننده های مسدود کننده آب
مشخصات فنی کابل واتر بلوک
کابل آب بلوک را در محدوده مشخصات فنی زیر ارائه می دهد:
 
گیج: 4/0 – 36AWG
ولتاژ: 30 - 600 ولت
سوالات متداول در مورد کابل بلوک آب
آیا کابل واتر بلوک 100% ضد آب است؟
 
اجزای بلوک آب در کابل باعث کند شدن و گاهی قطع جریان آب از طریق کابل می شوند. با این حال، اگر منبع آب ثابت بماند، خاصیت جذب آب تا یک نقطه خاص جذب می شود.
 
اجزای واتربلاک چگونه کار می کنند؟
نوار واتربلاک، پرکننده‌ها و ترکیبات همگی تقریباً یکسان عمل می‌کنند، زیرا آب محیط را جذب می‌کنند و منبسط می‌شوند، بسیار شبیه به یک دستمال کاغذی. آنها برای جلوگیری از مهاجرت آب از طریق یک هسته کابل، منبسط شده و فضاهای میانی کابل را پر می کنند.
 
یادداشت های اصطلاحات
اصطلاحات مختلفی در صنعت سیم و کابل در رابطه با این نوع کابل به کار می رود. آنها عبارتند از:
 
کابل واتر بلوک
کابل ضد آب / کابل ضد آب
کابل مقاوم در برابر آب
کابل آب بند / کابل آب بند
کابل شناور
چه سیم و کابلی باید در داخل خانه استفاده شود؟
سیم THHN رایج ترین نوع سیم برق تک هادی است. این با رتبه دوگانه THHN و THWN ساخته شده است تا در برابر آب مقاوم باشد. فقط می توان از آن در داخل خانه و در کانال استفاده کرد.
 
استفاده از سیم و کابل مسی شما در داخل ساختمان به کمترین میزان محافظت از عایق نیاز دارد زیرا چیزی که به آن آسیب برساند وجود ندارد. هیچ گونه رطوبت، روغن یا حلالی بر عمر عایق تأثیر نمی گذارد، بنابراین می توان آن را با هزینه کمتری ساخت. کابل رومکس رایج ترین نوع سیم برق داخلی است که از هادی های سیم THHN استفاده می کند.
 
چه سیم و کابلی باید در فضای باز استفاده شود؟
THHN هنوز هم سیم تک هادی است که در فضای باز و در مجرای مجرای استفاده می شود، زیرا رتبه بندی THWN می تواند در برابر آب، روغن، گازها و حلال ها مقاومت کند. با این حال، اجرای 3-4 سیم تک می تواند برای نصاب مشکل باشد، زیرا آنها باید هر یک را به صورت جداگانه اجرا کنند یا هر 3 سیم را به هم ببندند و سعی کنند آنها را به عنوان یکی اجرا کنند.
 
Romex در خارج از منزل یا در مجرا کار نخواهد کرد، بنابراین باید کیفیت و قیمت را به کابل MC ارتقا دهید. با سیم های THHN و روکش فلزی برای نصب آسان در مجرا تولید شده است. سیم زمین در کابل MC نیز یک سیم THHN است تا سیم مسی لخت، بنابراین کابل در برابر رطوبت و حلال مقاوم می ماند.
 
چه سیم برقی باید در زیر زمین استفاده شود؟
THHN را نمی توان مستقیماً در زمین دفن کرد، بنابراین شما باید یک هادی را به سیم USE-2 ارتقا دهید. بیشتر در تاسیسات خورشیدی استفاده می شود و دارای عایق لاستیکی است.
 
اگر نصب شما مستقیماً در زمین به جای مجرا باشد، باید به یک کابل UFB که یک کابل تغذیه کننده زیرزمینی است، ارتقا دهید. به جای گرد با سیم زمین مسی لخت، رنگی و مسطح است. عایق هر هادی را به صورت جداگانه پوشش می دهد تا آب و رطوبت آن را مستقیماً در زیر زمین محکم نگه دارد.
کابل سینی نیز یک کابل زیرزمینی برای اندازه های بزرگتر است زیرا کابل UFB تنها به اندازه 6 هادی AWG 3 است. کابل سینی به اندازه 500 mcm 4 هادی با زمین می رود. دارای هادی های THHN با شماره سیاه و سفید و یک ژاکت کلی PVC است. ما آن را به ازای هر فوت در وب سایت خود می فروشیم تا بتوانید طول دقیق مورد نیاز خود را بدست آورید و از اتلاف جلوگیری کنید.
 
اینها اصول اولیه سیم برق داخلی و خارجی هستند. همچنین اصول اولیه سیم و کابل الکترونیکی بر اساس محدوده گرما و ولتاژ برای کاربردهای مختلف وجود دارد.
 
منبع: https://www.galaxywire.com/applications/water-block-cable/
  • طراحی سایت طراحی سایت

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی