سیم و کابل

در دو مقاله قبلی درباره نحوه عملکرد کابل زیردریایی صحبت کردیم و امروز نیز به ادامه این مبحث خواهیم پرداخت.
فروش انواع سیم و کابل و سیم ارت در فروشگاه زیتون کابل. برای مشاهده لیست قیمت کابل برق به وبسایت این شرکت مراجعه کنید.
 
لاوالیه Ciena می گوید: "عوامل طبیعی تنها حدود 10 درصد از گسل ها را شامل می شوند ، اما هنگامی که آنها رخ می دهند ، آنها تمایل دارند کابل ها را در چندین مکان خراب کنند ، که می تواند در کل منطقه مشکل ایجاد کند."
 
ما چند بار شاهد این اتفاق بودیم ، در سال 2006 و 2009 در سواحل تایوان و در سال 2011 در سواحل ژاپن [در پی زلزله]. "
بازنشستگی و بازیافت کابل
سانتالیز توضیح می دهد که دو سر عمر کابل وجود دارد. یک پایان فیزیکی زندگی وجود دارد که در آن دیگر کار نمی کند و نیاز به بازنشستگی دارد و پایان اقتصادی زندگی که در آن هزینه راه اندازی یک کابل هنوز کار نمی کند.
 
او می گوید: "شما می توانید کابلی داشته باشید که 18 سال در آب بوده است ، اما چون سیستم جدیدی اجرا می شود که فرودهای بسیار مشابهی دارد ، زندگی اقتصادی سیستم قدیمی تر قابل اجرا نیست." "آنها نمی توانند به دلایل تجاری رقابت کنند ، بنابراین اگرچه کابل هنوز کار می کند ، احتمالاً آن را زودتر از موعد خاموش می کنند ، زیرا ارزش نگهداری آن را ندارد."
 
هزینه نگهداری حداقل دو نقطه کابل ، کارکنان و تعمیر کابل در صورت نیاز همه هزینه های ثابتی را نشان می دهد که اگر کابل با ظرفیت بیشتر مسیرهای مشابه و نقاط فرود کابل های موجود را دنبال کند ، رقابت را دشوار می کند.
 
به محض بازنشستگی کابل ، اغلب تلاش کمی برای بازیابی آن انجام می شود. در حالی که مس با ارزش است ، بعید است هزینه بازیابی کابل را جبران کند. و در حالی که بسیاری استدلال می کنند که ترک یک کابل برای خراب شدن در اقیانوس در دراز مدت مضر است ، کندن کابل نیز می تواند هر گونه زندگی دریایی در این منطقه را مختل کند. جابجایی کابل ها از نظر فنی امکان پذیر است ، اما به ندرت اتفاق می افتد.
 
با این حال ، سانتازلی انتظار دارد که در آینده دستورات بیشتری در مورد بازیابی کابل های زیر دریا بر اساس شرایط زیست محیطی ، حداقل در آبهای سرزمینی یک کشور وجود داشته باشد.
 
وی گفت: "این امروزه یک سوال اقتصادی است ، اما محیط بانان بسیار فعالتر می شوند و از ما می خواهند که به این موضوع فکر کنیم. برخی ایالت های آمریکا از شما می خواهند که حداقل برای مرزهای ما آن سیم را فقط در حال پوسیدگی در آنجا رها نکنید. "
 
در ماه مه ، Subsea Environmental Services و Red Penguin Associates اعلام کردند که برای خاموش کردن سیستم کابلی مخابراتی TAT-14 20 کیلومتری 15428 کیلومتری اقیانوس اطلس 20 ساله انتخاب شده اند. طبق گزارشات ، مرحله برنامه ریزی این پروژه تقریباً یک سال به طول انجامید و کار در ساحل تنها در ایالات متحده ، انگلستان ، فرانسه ، دانمارک و هلند تا پایان سال 2021 به پایان می رسد.
سیاست کابل های زیر دریا
با پیشرفت فناوری کابل و کاهش هزینه ها ، کشورهای دورافتاده ای که باید به ماهواره یا زیرساخت های کندتر تکیه می کردند ، به سرعت شاهد افزایش گسترده ظرفیت کابل محلی هستند. در ماه مارس اعلام شد که جزایر گالاپاگوس به زیر اقیانوس پیوندی در زیر دریا می دهند که پهنای باند حداکثر 20 ترابیت بر ثانیه (Tbps) را ارائه می دهد و ظرفیت فعلی جزایر را تا 10 برابر افزایش می دهد.
 
با این حال ، تصمیمات در مورد مسیرهای کابلی و شرکت کنندگان باید به طور فزاینده ای با امتیازات ناشی از پیامدهای احتمالی سیاسی و نظارتی اتخاذ شود.
 
در حالی که تخمگذار الیاف زمینی اغلب می تواند یک موضوع سیاسی باشد ، معمولاً به این دلیل است که مردم و مشاغل از نمایندگان محلی خود تقاضای بیشتری دارند. با وجود کابلهای زیر دریا ، ماهیت فراملی آنها به این معناست که روابط بین المللی می تواند بر محل قرارگیری کابل و شرکتهایی که در آن دخیل هستند تأثیر بگذارد. روابط بین المللی یخی ، به ویژه بین ایالات متحده و چین ، به این معنی است که بسیاری از کابل های پیشنهادی در حال بازنگری یا حتی لغو کامل هستند.
 
در اوایل سال جاری میلادی ، کابل زیر دریایی میکرونزی شرقی ، به دلیل اتصال کشورهای جزیره اقیانوس آرام ، نائورو ، کیریباتی و ایالات فدرال میکرونزی (FSM) ، به دلیل سیاست از بین رفت. گزارش شد که پروژه تحت رهبری بانک جهانی به دلیل ترس از امنیت ملی ، از واگذاری این قرارداد به شرط شرکت کابلی چینی HMN Technologies خودداری کرد. نائورو در حال مذاکره با استرالیا برای ساخت کابلی است که به جای آن جزیره را به سیستم کابل دریای مرجانی متصل می کند.
 
سال گذشته یک کابل هنگ کنگ به آمریکا به دلیل تیره شدن روابط لغو شد. کابل هنگ کنگ آمریکا (HKA) به رهبری فیس بوک برای اولین بار در سال 2018 با کنسرسیوم Tata Communications ، Telstra و شرکت دولتی چین China Unicom و China Telecom Global Limited اعلام شد. فیس بوک به دلیل نگرانی های مداوم دولت آمریکا در مورد ارتباطات مستقیم بین دو کشور ، برنامه FCC خود را پس گرفت.
 
فیس بوک به همراه آمازون قبلاً درخواست سیستم کابل Bay-to-Bay Express را که به دلایل مشابه سنگاپور ، مالزی ، هنگ کنگ و ایالات متحده را به هم متصل می کرد ، پس گرفت. اگرچه به عنوان جایگزین احتمالی ، این دو شرکت به دنبال توسعه کابل فیلیپین-کالیفرنیا CAP-1 بدون شریک قبلی China Mobile برای جلوگیری از مشکلات با تنظیم کننده هستند.
شبکه کابل نور اقیانوس آرام (PLCN) ، یک پروژه Google و فیس بوک برای پیوند مستقیم لس آنجلس به چین و هنگ کنگ ، به دلایل مشابه سیستم B2BE کاهش یافت. احتمالاً به عنوان جایگزین ، شرکت ها اخیراً از پروژه کابل ایالات متحده و سنگاپور به نام Echo در کنار کابل زردآلو ژاپن-سنگاپور خبر دادند که هر دو از چین اجتناب می کنند.
 
کابل های موجود نیز مشکلات سیاسی بالقوه ای هستند. در انگلیس ، وزارت دفاع اخیراً گفته است نیروی دریایی سلطنتی یک کشتی نظارتی جدید می سازد تا از کابل های زیر دریایی اینترنت کشور محافظت کند. نظارت چندمنظوره اقیانوس شامل تعدادی حسگر و تعدادی پهپاد زیر دریایی از راه دور و مستقل برای جستجوی تداخل خارجی کابل های زیردریایی ، از جمله تلاش برای قطع یا ضربه زدن به فیبر است.
 
وزارت دفاع مدعی شد که روسیه "در حال سرمایه گذاری و توسعه قابلیت های مهم زیر آب ، از جمله قابلیت های اعماق دریا است که می تواند کابل های زیر دریا را تهدید کند."
 
کابل عمان استرالیا (OAC) 9،800 کیلومتری (6000 مایل) ، که انتظار می رود تا پایان سال 2021 به طور کامل متصل شود ، پایتخت عمان ، مسقط را با پرت در ساحل غربی استرالیا متصل می کند. Sub.co گفت که مسیر کابل برای جلوگیری از حوادث احتمالی شدید آب و هوایی و دور زدن آبهای منطقه ای مورد مناقشه مانند تنگه سوندا و دریای چین جنوبی برنامه ریزی شده بود.
 
منبع: https://www.datacenterdynamics.com/en/analysis/what-is-a-submarine-cable-subsea-fiber-explained/
  • طراحی سایت طراحی سایت

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی