سیم و کابل

کاربردهای کابل شیلددار

شنبه, ۲۷ شهریور ۱۴۰۰، ۰۲:۳۲ ب.ظ
کابلهای محافظ سیمهای الکتریکی هستند که حاوی رساناهای محافظتی هستند که در یک لایه رسانای اصلی قرار گرفته اند. سپر را می توان از رشته های مس بافته (یا فلز مشابه) ، نوار مسی مارپیچ یا چند پلیمر دیگر ساخته شده است. نمی توان بر اهمیت کابل های محافظت شده به اندازه کافی تاکید کرد.
کابل شیلددار، کابل محافظ معمولاً ضخیم تر و سفت تر از سیم های بدون محافظ است. هنگام کار با آنها ، آنها همچنین خواستار درمان بالاتر می شوند. سیم های محافظ معمولاً در محیط های تجاری و اقساطی یافت می شوند که در آن دیگر تجهیزات نزدیک به احتمال زیاد تداخل الکترومغناطیسی ایجاد می کنند.
تلویزیون های کابلی بدون محافظ و پیچ خورده دارای امنیت داخلی برای به حداقل رساندن آن نیستند. در عوض ، آنها با استفاده از مجموعه ای از کابل های پیچ خورده برای نفی استفاده می شوند. این کابل ها سبک و همچنین نازک هستند ، بنابراین برای استفاده داخلی در محیط کار برای LAN یا سیستم های تلویزیون کابلی شبکه قابل مقایسه مناسب هستند. همچنین قیمت آنها کمتر از تلویزیون های کابلی تجاری است. آنها دائماً مناسب محیط های تجاری نیستند که در آن به مقادیر بیشتری از برق نیاز است یا در جایی که ابزارهای سنگین معمولی مورد استفاده قرار می گیرند.
برای آگاهی از قیمت سیم ارت روکش دار و کابل awg با مشاروین زیتون کابل تماس بگیرید.
کاربردهای کابل شیلددار
از تلویزیونهای کابلی محافظت شده برای محافظت از اطلاعات منتقل شده از طریق تلویزیون کابلی در برابر خرابی ناشی از قرار گرفتن در معرض استفاده می شود ، که در مراکز داده ، تنظیمات تجاری ، محل کار و سایر تجهیزات رایج رایانه ، تجهیزات الکتریکی یا ابزارهای الکترونیکی رایج است. استفاده
 
EMI توسط یک منبع خارجی ایجاد می شود که بر مدار الکتریکی از طریق اتصال الکترواستاتیک ، انتقال یا القای الکترومغناطیسی تأثیر می گذارد. این اختلال می تواند عملکرد یک مدار را به حداقل برساند یا شاید عملکرد آن را به طور کامل متوقف کند. هر جا که دوره داده وجود داشته باشد ، این اثرات می تواند از میزان خطای افزایش یافته تا از دست دادن کامل داده ها متفاوت باشد. هر دو منابع طبیعی و همچنین مصنوعی (ساخته شده توسط انسان) می توانند جریانهای الکتریکی متغیر و همچنین ولتاژهایی را ایجاد کنند. احتراق خودرو و همچنین تلفن های همراه نمونه های اولیه از منابع مصنوعی هستند. منابع طبیعی EMI شامل طوفان های الکتریکی و خورشید است. به طور کلی با رادیوهای AM ، تلویزیون ها و همچنین تلفن های همراه تداخل دارد.
ایمن سازی در تلویزیون کابلی ایمن ، مقدار و شدت صدای الکتریکی را به حداقل می رساند ، تأثیر آن را روی سیگنال ها و همچنین انتقال کاهش می دهد و در عین حال تابش الکترومغناطیسی را نیز کاهش می دهد.
فویل آلومینیومی و همچنین سیم محافظ بافته شده با سیم محافظ
فویل و تلویزیون کابلی بافته شده هر دو معمول ترین نوع سیم محافظ برای کارهای تجاری هستند. محافظ فویل شامل یک ورق نازک از مس یا آلومینیوم سبک است. این "فویل آلومینیومی" به طور کلی به ارائه دهنده خدمات پلی استر چسبیده است تا استحکام تلویزیون کابلی را افزایش دهد. این نوع سیم محکم که به عنوان محافظ "نوار" شناخته می شود ، 100 security امنیت سیم هادی را که در آن پیچیده شده است ، تامین می کند. از جو می تواند عبور کند. با این حال ، به دلیل این واقعیت که فویل داخل بند ناف بسیار شکننده است ، همکاری با این سیم ها بسیار دشوار است ، به ویژه هنگام استفاده از آداپتور. معمولاً از سیم کشی لوله فاضلاب بیشتر از این که بخواهید محافظ کابل را به طور کامل زمین بزنید استفاده می شود.
دومین روش مورد استفاده برای محافظت از طناب ، بافتن است. سیمهای محافظ بافته شده از مش کابلهای مسی بافته شده استفاده می کنند. سپرهای بافته شده پوشش کمتری نسبت به سپرهای فویلی ارائه می دهند ، اما بسیار محکم تر هستند. pigtail یک دوره مقاومت کم در برابر اتصال به زمین ایجاد می کند و هنگام استفاده از آداپتور پایان دادن به آن بسیار چالش برانگیز است. بستن بافته به طور کلی بین 70 تا 95 درصد تسلیم می شود و دقیقاً با اتکا به اینکه چگونه بافت بافته شده با اطمینان انجام می شود. محافظ های گره دار نسبت به محافظ های فویل آلومینیومی قابل اطمینان تر هستند زیرا مس قیمت هدایت بیشتری نسبت به آلومینیوم دارد و همچنین در برابر آسیب های داخلی بسیار کمتر آسیب پذیر هستند. تلویزیون های کابلی محافظ گره ای بزرگتر و گرانتر از محافظ های نواری هستند ، زیرا محکم تر هستند و همچنین کارایی بهتری را ارائه می دهند.
 
 
 
با تکیه بر محیط کار ، یک نوع سیم ممکن است بر انواع دیگر ترجیح داده شود. در دفاتر خاص فقط از تلویزیون کابلی محافظت شده با فویل آلومینیومی استفاده می شود ، در حالی که در برخی دیگر ممکن است به سیم محافظ بافته شده مش دار نیاز باشد. سایر محل های کار نیاز به ترکیبی از انواع بند ناف دارند. سیمهای مارپیچی سیم پیچ باید در جایی که سیمها به طور مرتب خم و جابجا می شوند مورد استفاده قرار گیرد. در مکانهایی که معمولاً تلویزیون کابلی جابجا نمی شود ، مطمئناً تحت فشار یا ضربه قرار می گیرد ، تلویزیونهای کابلی دارای گره اغلب بهترین هستند. در تنظیماتی که می توان پیش بینی کرد سیم از دست کارکنان ، تجهیزات و سایر جنبه های دیگر بدون مزاحمت عبور می کند ، محافظت از فویل آلومینیومی ممکن است ایده آل باشد.
کابل های محافظت شده سیم های الکتریکی هستند که حاوی هادی های محافظی هستند که در یک لایه رسانای استاندارد قرار گرفته اند. فویل و تلویزیون کابلی محافظت شده دو نوع رایج ترین سیم مفتول برای اهداف صنعتی هستند. این نوع تلویزیون کابلی محافظ که به عنوان محافظ "نوار" شناخته می شود ، 100 protection از کابل هادی که در آن پیچیده شده است محافظت می کند. بندهای محافظ بافته شده بسیار سنگین تر و گرانتر از محافظ های نواری هستند ، زیرا طول عمر بیشتری دارند و عملکرد بهتری دارند.
منبع: https://www.zw-cable.com/news/The_Application_of_Shielded_Cable.html
 
  • طراحی سایت طراحی سایت

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی