سیم و کابل

معرفی کابل شیلددار

يكشنبه, ۲۱ شهریور ۱۴۰۰، ۰۲:۳۰ ب.ظ
در کابلها و سیمها ، تداخل الکترومغناطیسی می تواند بر قوام و خلوص انتقال سیگنال تأثیر منفی بگذارد ، که به نوبه خود عملکرد دستگاهها و سیستمهایی که در آنها نصب شده است را مختل می کند. به همین دلیل ، محافظ غالباً در مجموعه کابل و سیم برای محافظت از آنها در برابر EMI ادغام می شود. مهم است که محافظ مورد استفاده نوع مناسبی برای تداخل در محیط برنامه باشد. در غیر این صورت ، ممکن است موثرعمل نکند. پیش تر درباره کابل برق کامپیوتر، سیم ارت مفتولی و قیمت سیم افشان سخن گفتیم و امروز به کابل شیلددار می‌پردازیم.
در زیر ، ما یک نمای کلی از کابل های محافظ ، از جمله نوع آنها ، انواع موجود و برنامه های کاربردی معمولی را ارائه می دهیم تا به خوانندگان در نحوه انتخاب و استفاده صحیح از آنها کمک کند.
 
کابل های محافظ چیست؟
کابل های محافظ دارای یک ژاکت بیرونی محافظ و رسانا هستند. در اصل یک قفس فارادی تولید می کند که سیگنال های الکترومغناطیسی خارجی را مسدود می کند و وضوح سیگنال منتقل شده از طریق عناصر رسانای داخلی را بهبود می بخشد.
جنس کت را می توان از مواد مختلف تهیه کرد. با این حال ، هر کدام دارای چالش هایی هستند که می توانند بر نصب و نگهداری تأثیر بگذارند. به عنوان مثال ، مواد بافته شده ضخیم تر به دلیل وزن و کاهش انعطاف پذیری دشوار است ، در حالی که مواد نازک تر مانند فویل و نوار مستعد پارگی هستند. آگاهی از محدودیت های مواد به متخصصان صنعت کمک می کند تا مناسب ترین برنامه را انتخاب کنند.
 
انواع محافظ کابل
محافظ کابل EMI تنوع زیادی دارد که هر کدام برای کاربردهای مختلف مناسب است. سه مورد از رایج ترین انواع محافظ ها عبارتند از:
محافظ بافته: این نوع محافظ دارای ساختار مش بافته ای است که از سیم های مسی قلع یا لخت تشکیل شده است. بسته به سفتی بافت ، پوشش تداخل بین 70 تا 95 درصد متغیر است.
محافظ فویل: این نوع محافظ با نام محافظ نواری نیز شناخته می شود. این از یک لایه نازک از مواد آلومینیوم یا مس ساخته شده است که می تواند برای افزایش استحکام و دوام به یک ماده حامل متصل شود. از آنجا که به گونه ای طراحی شده است که به طور کامل در اطراف کابل یا سیم با همپوشانی پیچیده شود ، 100٪ پوشش می دهد.
محافظ مارپیچی: این نوع محافظ با پیچاندن مارپیچ مواد رسانا به دور هسته ساخته می شود. معمولاً برای پوشش بهتر سیم ها و کابل های کوچک تا متوسط ​​استفاده می شود.
چه زمانی باید از سیمها و کابلهای بدون محافظ در مقابل سیم محافظت شده استفاده کنم؟
در حالی که کابلها و سیمهای بدون محافظ می توانند تداخل سطح پایین EMI را لغو کنند ، اما برای محیطهایی که مقادیر زیادی از برق مورد استفاده قرار می گیرد یا مورد نیاز است مناسب نیستند زیرا این شرایط باعث ایجاد سطوح بالای EMI می شود. آنها برای استفاده در تجهیزات داخلی ، امکانات کوچک تا متوسط ​​و محیط های صنعتی کنترل شده مناسب هستند.
سیم و کابل محافظ در حال استفاده
EMI برای عملکرد دستگاهها و سیستمهای الکتریکی و الکترونیکی بسیار مضر است. در نتیجه ، سیم ها و کابل های محافظ می توانند تقریباً برای هر صنعت یا فرآیند صنعتی که از این نوع تجهیزات استفاده می کند ، سود ببرند. برخی از نمونه های کاربردی معمولی برای این محصولات عبارتند از:
 
سیم مرکز الکترونیکی در مرکز داده
مراکز داده به طور کلی تعداد زیادی از دستگاه های الکترونیکی را در خود جای می دهند. به این ترتیب ، آنها سیگنال های زیادی را منتقل می کنند ، که می تواند منجر به کاهش عملکرد تجهیزات در هنگام ایجاد تداخل شود. به همین دلیل است که ادغام محافظ EMI در مجموعه کابل و سیم برای این تأسیسات مهم است.
 
کارخانه های صنعتی و تولیدی
اگر به درستی به کارخانه های صنعتی و تولیدی توجه نشود ، EMI تهدید مهمی محسوب می شود. برخی از پیامدهای استفاده از مجموعه کابل و سیم بدون محافظت شامل خرابی تجهیزات ، خطاهای اندازه گیری ، خطاهای ارتباط داده و موارد دیگر است. با استفاده از کابل ها و سیم های محافظ ، صاحبان کارخانه ها و مدیران می توانند از افراد و فرایندهای خود بهتر محافظت کنند.
امکانات پزشکی
بسیاری از مراکز درمانی سعی کرده اند با ممنوعیت استفاده از دستگاه های تلفن همراه در داخل به مسائل EMI بپردازند. با این حال ، برخی در حال یافتن راه حل های جایگزین هستند. به عنوان مثال ، محافظت صحیح از کابل ها و سیم ها در تجهیزات به جلوگیری از تأثیر EMI بر عملکرد آنها کمک می کند.
 
سایت های نظامی
در صنعت نظامی ، دستگاهها و سیستمهای الکترونیکی اغلب وظایف مهم را بر عهده دارند. به همین دلیل اجرای اقداماتی که عملکرد م effectiveثر و ایمن آنها را تضمین می کند بسیار حیاتی است. محافظت از کابل و سیم کلید دستیابی به این هدف است زیرا مانع از آسیب دیدن تجهیزات توسط EMI می شود. فن آوری های معمولی که از سیم ها و کابل های محافظ استفاده می کنند شامل موشک ، سیستم های ارتباطی قابل حمل ، سیستم های جنگ الکترونیکی ، وسایل نقلیه زمینی ، هواپیما و موارد دیگر است.
 
دفاتر
کابل ها و سیم های محافظ در دفاتر کار که به شدت از رایانه و سایر تجهیزات برقی/الکترونیکی استفاده می کنند ضروری است. اگر EMI به درستی مورد بررسی قرار نگیرد ، می تواند بر عملکرد تجهیزات و در نتیجه بهره وری کارکنان اداری تأثیر بسزایی بگذارد.
 
درباره کابلهای محافظ از سیم و کابل الکترونیکی تلفیقی بیشتر بدانید
مونتاژ کابل و سیم محافظ در بسیاری از صنایع و برنامه های کاربردی نقش حیاتی ایفا می کند. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این محصولات ، با کارشناسان Consolidated Electronic Wire & Cable تماس بگیرید. مجهز به بیش از 100 سال تجربه در طراحی و ساخت راه حل های سیم و کابل ، ما می توانیم به هر گونه سوال در مورد آنها پاسخ دهیم. علاوه بر این ، اگر برای پروژه بعدی خود به سیم و کابل نیاز دارید ، ما شما را تحت پوشش قرار می دهیم. ما برای ارائه راه حل محافظ سفارشی که نیازهای برنامه شما را برآورده می کند ، نیاز داریم. برای شروع راه حل خود ، راهنمای کابل سفارشی ما را بررسی کنید.
 
منبع: https://www.conwire.com/blog/intro-to-shielded-cables/
  • طراحی سایت طراحی سایت

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی