سیم و کابل

راهنمای استفاده از جعبه فیوز برق

شنبه, ۲۰ شهریور ۱۴۰۰، ۰۱:۳۵ ب.ظ
مایکروویو را وصل می کنید ، کلید را روشن می کنید و برق خاموش می شود. بدون اطلاع از آنچه اتفاق افتاده است ، با برقکار تماس می گیرید تا مشکل را برطرف کند. و بعداً متوجه می شوید که می توانید این کار را خودتان انجام دهید ، اگر اصول اولیه تابلو سرویس برق خانه خود را بدانید.
دانستن چگونگی رفع مشکلات جزئی برق می تواند در هزینه شما صرفه جویی کند ، اما مهمتر از همه ، مهارت های شما می تواند در موارد اضطراری مفید باشد. بنابراین ، در اینجا یک مقاله مفصل آمده است که همه چیز را که باید در مورد یک تابلو سرویس برق بدانید توضیح می دهد.
زیتون کابل در زمینه فروش سیم و کابل فعالیت می کند. شما می توانید برای دریافت لیست قیمت کابل برق و انواع سیم و کابل به سایت این شرکت مراجعه کنید.
 
تابلو سرویس برق چیست؟
یک پانل سرویس الکتریکی پیوند بین سیم های بیرونی از خیابان و سیم های داخلی سیستم برق خانه است. این نقطه توزیع مرکزی است که سیم سرویس را به سیمهای خروجی متصل می کند.
 
پنل خدمات برق را از کجا پیدا کنیم؟
تابلو برق خانگی عموماً از فعالیتهای اصلی خانه دور است. این مکانها ممکن است شامل گاراژ ، راهروی منتهی به گاراژ ، زیرزمین و گنجه باشد.
 
با قرار دادن قطعه سرویس و سر سرویس در پشت بام می توانید پانل سرویس برق خود را پیدا کنید. معمولاً ، صفحه خدمات باید مستقیماً در زیر ، در یکی از داستانهای خانه قرار گیرد. اگر خطوط برق دفن شوند ، خط معمولاً از خیابان شروع می شود و از جلو یا کنار خانه به خانه متصل می شود.
انواع تابلو برق
صفحه اصلی قطع کننده
صفحه اصلی قطع کننده برق که به اتاق های مختلف خانه شما می رسد را کنترل می کند. می توان از آن برای قطع برق خانه خود از جمله قطع کننده مدار استفاده کرد. آنها بر اساس تعداد مدارهایی که می توانند کنترل کنند و قدرت آنها طبقه بندی می شوند.
جعبه های فیوز
اینها برای جلوگیری از اضافه بار مدار طراحی شده اند. جعبه های فیوز از فیوزهای کوچکی تشکیل شده است که می توانند در یک صفحه برق قرار بگیرند. هنگامی که جریان اضافی جریان داشته باشد ، فیوز کوتاه می شود.
 
صفحه اصلی لگ
پنل های لبه اصلی از لنگ استفاده می کنند و سیم های خط به این لنگ ها می رسند. آنها دارای قطع کننده اصلی به عنوان جدا کننده جداگانه در متر هستند. شما می توانید پنل لنگ اصلی را به شکن در پنل اصلی که پنل لگ اصلی به عنوان زیرپانل عمل می کند وصل کنید.
 
زیر پنل
اینها برای خانه هایی که به مدارهای متعدد در یک منطقه نیاز دارید بسیار مناسب هستند. صفحات فرعی قدرت خود را از پنل اصلی از طریق یک مدار دریافت می کنند. آنها قطع کننده های اختصاصی ندارند و به شما امکان می دهند توزیع فعلی را در خانه تنظیم کنید.
 
سوئیچ های انتقال
اینها برای مدارهایی که از ژنراتور برق پشتیبان استفاده می شود مناسب هستند. این کار با انتقال قدرت ژنراتور به برق از طریق پنل کار می کند. دو نوع سوئیچ انتقال وجود دارد - دستی و اتوماتیک.
 
ملاحظات ایمنی پنل سرویس برق
در شرایط عادی ، لمس پنل سرویس هنگام بستن درب بیرونی پنل ایمن است.
هنگامی که در و محافظ جلویی محافظ برداشته شده است ، هرگز روی یک صفحه سرویس برقی باز کار نکنید. اگر از ضربه سرویس ضربه ای دریافت کنید ، مطمئناً یک ضربه کشنده خواهد بود. از دست زدن به سیم هایی که از بالای جعبه وارد پنل می شوند خودداری کنید.
این اشتباه است که فکر کنیم خاموش کردن کلید قطع کننده اصلی پنل و برداشتن روکش محافظ شما را ایمن نگه می دارد. قطع کننده اصلی برق را به مدارهای شعبه خانگی قطع می کند. با این حال ، برق ورودی به پنل خطوط خدمات عمومی را قطع نمی کند.
جدا از اینکه در مورد قسمت هایی از صفحه سرویس که دستان شما لمس می کند احتیاط کنید ، در مورد وسایل جابجایی نیز مراقب باشید. ابزارها می توانند سیم های سرویس را لمس کرده و ضربه ای را به شما منتقل کنند.
هر چند وقت یک بار باید یک تابلو سرویس برق را بازرسی کرد؟
هر سال یکبار صفحه برق و جعبه قطع کننده مدار را بررسی کنید تا از عملکرد صحیح محافظ ها اطمینان حاصل کنید. این امر باعث می شود اطمینان حاصل کنید که دستگاه های شکن شما را ایمن نگه می دارند.
شما باید اتصالات شل ، گرمایش داخل صفحه یا علائم پیری را بررسی کنید. علائم را که می تواند منجر به آتش سوزی الکتریکی شود شناسایی کنید. برای بررسی پانل الکتریکی با یک متخصص تماس بگیرید.
 
منبع: https://www.dfliq.net/blog/all-about-electrical-service-panel/
  • طراحی سایت طراحی سایت

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی