سیم و کابل

مزایا و معایب سیم کشی آلومینیومی:

شنبه, ۱۳ شهریور ۱۴۰۰، ۰۱:۵۷ ب.ظ
در هنگام خرید خانه ، در مورد فضای داخلی ، مبلمان ، وسایل و سایر خدمات آب و برق صحبت می کنید. اما آیا تا به حال به این فکر کرده اید که چه نوع سیم کشی برق در خانه شما پخش شده است؟ اگرچه سیم کشی الکتریکی اشتباه یک خطر بالقوه برای زندگی است ، اما شما اغلب آن را دست کم می گیرید.
پیش‌تر درباره کابل کواکسیال، کابل پاور و کابل ارت سخن گفتیم و امروز به سیم آلومینیمی و ویژگی های آن می پردازیم.
 
سیم کشی آلومینیوم چه زمانی مورد استفاده قرار گرفت؟
سیم کشی برق به طور ایده آل با سیم مسی انجام می شود. اما زمانی در دهه های 1960 و 70 بود که برقکاران از سیم آلومینیوم برای سیم کشی استفاده می کردند ، زیرا قیمت مس به طور ناگهانی بالا رفت و همچنین به دلیل در دسترس نبودن مس در ایالات متحده.
اما به زودی ، کارشناسان متوجه می شوند که این راه حل دارای جنبه منفی منفی است. فناوری مدرن سیم برق آلومینیومی را به عنوان سیم مسی ایمن تشخیص نداد.
بگذارید آنچه را که باید در مورد سیم کشی آلومینیوم در خانه بدانید بدانید.
 
سیم برق آلومینیومی
سیم های آلومینیومی مانند سیم های مسی کار می کنند و تا دهه 70 محبوب بودند و به عنوان رسانای الکتریکی به طور گسترده ای مورد استفاده قرار می گرفت. هنگامی که خطرناک شناخته شدند ، استفاده از آنها متوقف شد.
سیم مسی در مقابل سیم آلومینیوم
سیم های آلومینیومی در حین عبور جریان بیشتر از سیم مسی منبسط می شوند. این منجر به خرابی اتصالات و مشکلات الکتریکی می شود.
سیم های آلومینیومی قدیمی هستند. در صورت بروز حادثه ، در صورت قدیمی بودن سیم کشی ، شرکت بیمه به شما سختی می دهد تا درخواست خود را رد کنید.
از نظر علمی ثابت شده است که احتمال وقوع آتش سوزی مرگبار در سیم های آلومینیومی بیشتر از سیم های مسی است.
چه چیزی سیم آلومینیوم را خطرناک می کند؟
آلومینیوم در حین عبور جریان بیشتر از مس منبسط می شود. این می تواند فضا برای هوا ایجاد کند و می تواند سیم را از پیچ ترمینال شل کند. بنابراین ، فضا دادن به زنگ زدگی. آیا می توانید خطر خانه خود را که توسط سیم کشی خورده احاطه شده است ، تصور کنید؟
 
شناسایی سیم کشی آلومینیوم
ابتدا می توانید تفاوت را از طریق رنگ تشخیص دهید.
آل یا آلومینیوم روی کت سیمی نوشته یا برجسته می شود.
اگر ملک فعلی شما بین سالهای 1965 تا 1973 ساخته شده است ، احتمال دارد سیم کشی خانه شما به جای مس آلومینیومی باشد.
 
با سیم برق آلومینیومی در خانه چه کنیم؟
با یک متخصص برق متخصص تماس بگیرید و از او بخواهید سیم کشی خانه شما را ارزیابی کند. اگر سیم کشی به درستی انجام شده و خیلی قدیمی نیست ، می توانید مدتی آن را ادامه دهید - در غیر این صورت ، مطمئن شوید که از آن مراقبت می کنید.
 
اساساً 2 راه وجود دارد که می تواند سیم های آلومینیومی قدیمی را تعمیر کند.
تعویض کامل - یک مهندس برق واجد شرایط ، سیم کشی برق آلومینیومی را با سیم مسی جایگزین می کند.
روش COPALUM - ممکن است مجدداً سیم کشی کامل در همه موارد امکان پذیر نباشد. هزینه یا ویژگی های ساخت و ساز می تواند دلیل آن باشد. در چنین مواردی ، روش COPALUM می تواند به نجات برسد. یک قسمت کوتاه سیم مسی از طریق دستگاهی به نام COPALUM به انتهای سیم آلومینیومی متصل می شود. آنها در هر اتصال با سیم آلومینیومی متصل می شوند. این یک روش موثر برای مقابله با مسئله سیم برق آلومینیومی است.
 
منبع: https://www.dfliq.net/blog/aluminum-wiring/
  • طراحی سایت طراحی سایت

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی