سیم و کابل

چگونه یک مدارشکن قدرت را ریست کنیم؟

چهارشنبه, ۱۰ شهریور ۱۴۰۰، ۰۴:۴۰ ب.ظ
مدارشِکَن نوعی کلید خودکار است که برای محافظت از یک مدار الکتریکی در مقابل خطرات ناشی از اضافه بار یا اتصال کوتاه طراحی شده‌است. برعکس فیوز که یک بار عمل کرده و پس از آن باید تعویض شود، مدارشکن می‌تواند مجدداً (به‌طور خودکار یا دستی) وارد مدار شود. مدارشکن‌ها در اندازه‌های مختلفی ساخته می‌شوند و می‌توانند از یک کلید کوچک مورد استفاده در یک منزل تا یک کلید بزرگ که برای محافظت مدارهای ولتاژ بالا و تغذیه یک شهر به کار می‌رود متفاوت باشند.
بررسی کابل برق و انواع سیم و کابل را در سایت ما بخوانید. برای آگاهی از قیمت سیم افشان با مشاورین زیتون کابل تماس بگیرید.
اگر چرخش میکسر شما به طور ناگهانی متوقف شد ، ترموستات کار نکرد یا برخی از چراغ های شما خاموش شد ، به احتمال زیاد قطع کننده مدار شما خراب شده است. یکی از بارزترین علائم خرابی قطع کننده مدار ، قطع برق در قسمتی از خانه یا محل کار شما است. تنظیم مجدد قطع کننده مدار کار پیچیده ای نیست. اما مهم است که به علت اصلی لغزش برسیم. مراقب هرگونه مشکل اساسی در ارتباط برق خود باشید.
 
چگونه می توانم قطع کننده مدار را ریست کنم؟
در ادامه این مراحل ، تنظیمات قطع کننده مدار را انجام دهید.
 
جعبه قطع کننده مدار را پیدا کنید
یک ردیف کلید را در داخل جعبه سرویس فلزی خاکستری در صفحه برق خود جستجو کنید. همه این سوئیچ ها قطع کننده های مختلف خواهند بود. اگر چنین جعبه ای را پیدا نکردید ، قطع کننده مدار شما ممکن است به جای جعبه سرویس ، با جعبه فیوز نگهداری شود. در این صورت ، مراحل آینده قابل اجرا نیست. یک فرآیند جداگانه برای رفع ضربه فیوز وجود دارد.
 
چراغ ها و لوازم خانگی را خاموش کنید
چراغها و وسایل برقی متصل به قطع کننده معیوب را خاموش کنید. این کار را قبل از شروع به تعمیر قطع کننده مدار انجام دهید. به دلیل جریان ناگهانی برق مجدد ، دستگاه ها می توانند آسیب ببینند.
ردیف شکن در مرحله 1 را به خاطر دارید؟ یکی از اهرم شکن در حالت خاموش قرار دارد. برخلاف دیگر کلیدهای روشن مدار خاموش همان چیزی است که باید دوباره تنظیم کنید. برخی از قطع کننده های مدار نیز دارای علامت قرمز یا نارنجی هستند. این علائم می توانند نشان دهند که مدار قطع شده است.
کلید قطع کننده مدار را روشن کنید
کلید قطع کننده مدار را که متوجه شدید خاموش است روشن کنید. اگر اهرم سوئیچ در وسط گیر کرده است ، قبل از روشن کردن دکمه باید آن را کاملاً خاموش کنید. اهرم ممکن است هنگام خاموش و روشن کردن صدای کلیک ایجاد کند.
 
مدار را بررسی کنید
پس از دریافت مجدد برق ، لوازم و چراغ هایی را که در مرحله -2 خاموش کرده اید روشن کنید. اگر آنها خوب کار کنند ، پس مشکل را حل کرده اید. اما در صورت روشن شدن مجدد قطع کننده مدار هنگام روشن کردن وسایل ، ممکن است یک مشکل شدید برق وجود داشته باشد.
موارد احتیاط
هنگام تنظیم مجدد قطع کننده مدار باید اقدامات احتیاطی خاصی را انجام دهید. هرگز به کنتور برق دست نزنید. شکن را فقط با دستان خود کار کنید. از هیچ ابزاری استفاده نکنید و مطمئن شوید که هنگام کار بر روی قطع کننده مدار در نزدیکی آب قرار ندارید. هیچ یک از لباس ها یا قسمت بدن شما نباید حالت مرطوب داشته باشد.
 
دلیل خرابی مکرر مدار قطع کننده
خرابی مکرر قطع کننده مدار می تواند به دلیل اتصال کوتاه یا خطای اتصال زمین رخ دهد. اما رایج ترین دلیل ، مدار اضافه بار است. سالانه بیش از 40،000 آتش سوزی در خانه ها در ایالات متحده به دلیل مدار اضافی ایجاد می شود. بنابراین در صورت مکرر قطع شدن مدار قطع کننده شما باید فوراً با برق تماس بگیرید.
 
قطع کننده مدار اصلی
در بین قطع کننده های مختلف در تابلو برق شما ، قطع کننده اصلی وجود دارد. بزرگترین آن است. وظیفه قطع کننده اصلی تحمل بار الکتریکی بیشتر از سایرین است. در صورت وجود اضافه بار الکتریکی در اتصال برق خانه شما ، ممکن است خراب شود. با خاموش کردن قطع کننده اصلی ، می توانید کل منبع برق خانه خود را خاموش کنید.
 
کلید اصلی را بازنشانی کنید
اگر کل برق خانه شما قطع شد ، ممکن است لازم باشد قطع کننده مدار اصلی را مجدداً تنظیم کنید. دو بار کلید اصلی را روشن و خاموش کنید تا تنظیم مجدد شود.
برای تنظیم مجدد قطع کننده مدار ، اقدامات احتیاطی و مراحل ذکر شده را با دقت دنبال کنید. اما غلت زدن مکرر قطع کننده مدار را نادیده نگیرید.
 
منبع: https://www.dfliq.net/blog/reset-circuit-breaker/
  • طراحی سایت طراحی سایت

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی