سیم و کابل

اهمیت و ضرورت استفاده از کابل زمینی

دوشنبه, ۸ شهریور ۱۴۰۰، ۰۴:۲۹ ب.ظ
انسانها در زمینه الکتریکی به اکتشافات واقعاً قابل توجهی دست یافته اند و یکی از درسهای بسیار مهم اهمیت اتصال جریانهای الکتریکی است. برق مزایای بیشماری را برای مردم به ارمغان آورده است ، اما هنوز هم یکی از مهلک ترین عناصر موجود در زندگی روزمره ما است. مگر اینکه سیستم های الکتریکی خود را قبلاً به زمین وصل کرده باشید ، با این کار ریسک نسبتاً بزرگی را انجام می دهید.
در این مقاله درباره ضرورت و اهمیت سیم ارت مفتولی و سیم ارت افشان صحبت خواهیم کرد. با سیم و کابل زیتون همراه باشید.
 
در یک مدار الکتریکی ، چیزی وجود دارد که به عنوان یک سیم فعال شناخته می شود ، که منبع تغذیه را تامین می کند ، و یک سیم خنثی ، که آن جریان را به عقب منتقل می کند. یک سیم سیم اضافی اضافی می تواند به پریزها و سایر وسایل برقی متصل شود و همچنین در جعبه قطع کننده به طور ایمن به زمین متصل شود. این سیم زمین یک مسیر اضافی است تا جریان الکتریکی بدون خطر در صورت اتصال کوتاه به زمین بدون خطر به زمین بازگردد. اگر یک اتصال کوتاه اتفاق بیفتد ، جریان از طریق سیم زمین عبور می کند ، باعث فیوز منفجر شده یا قطع کننده مدار می شود - نتیجه ای بسیار ترجیح تر از شوک کشنده ای که می تواند در صورت عدم اتصال جریان ایجاد شود.
 
اهمیت جریان الکتریسیته زمینی
در اینجا 5 دلیل اصلی اهمیت اتصال زمین به جریان های الکتریکی آورده شده است.
 
1. حفاظت در برابر اضافه بار الکتریکی
یکی از مهمترین دلایل اتصال جریان های الکتریکی این است که از وسایل شما ، خانه شما و همه کسانی که در آن هستند از افزایش برق محافظت می کند. اگر قرار بود رعد و برق به هر دلیلی به محل شما برسد ، این امر ولتاژهای خطرناک بالایی از برق را در سیستم شما ایجاد می کند. اگر سیستم الکتریکی شما متصل باشد ، تمام این برق اضافی به زمین می رود - به جای اینکه همه چیز را که به سیستم شما متصل است سرخ کند.
 
2. به برق مستقیم کمک می کند
زمین گیر بودن سیستم الکتریکی به این معنی است که به راحتی می توانید جریان برق را مستقیماً به هر کجا که نیاز دارید هدایت کنید و به جریانهای الکتریکی اجازه دهید تا به طور ایمن و کارآمد در سراسر سیستم الکتریکی شما حرکت کنند.
 
3. سطوح ولتاژ را تثبیت می کند
یک سیستم الکتریکی متصل شده نیز توزیع مقدار مناسب برق را در همه مکانهای مناسب آسان می کند ، که می تواند نقش بسزایی در اطمینان از بارگذاری و انفجار بیش از حد مدارها ایفا کند. زمین یک نقطه مرجع مشترک برای بسیاری از منابع ولتاژ در یک سیستم الکتریکی فراهم می کند.
 
4. زمین بهترین هادی است
یکی از دلایلی که باعث می شود زمین به حفظ امنیت شما کمک کند این است که زمین یک رسانای فوق العاده است و اینکه برق اضافی همیشه مسیر کمترین مقاومت را در پیش می گیرد. با اتصال زمین به سیستم الکتریکی خود ، آن را به جایی دیگر می دهید تا به درون شما برود - احتمالاً جان شما را نجات می دهد.
 
5. از آسیب ، جراحت و مرگ جلوگیری می کند
بدون یک سیستم الکتریکی مناسب ، شما در معرض خطر سرخ شدن تمام وسایلی هستید که به سیستم خود متصل شده اید. در بدترین حالت ، بار بیش از حد برق حتی می تواند باعث شروع آتش سوزی شود و نه تنها اموال و داده های گسترده را از دست بدهد ، بلکه صدمات جسمی نیز به همراه دارد.
 
کابل زمینی چگونه کار می کند؟
واضح است که کار برق کاری یک حرکت هوشمندانه است ، اما چگونه کار می کند؟
در بیشتر خانه ها ، سیستم سیم کشی به طور دائمی بر روی یک میله فلزی که به زمین رانده شده یا یک لوله فلزی که از یک سیستم آبرسانی زیرزمینی به داخل خانه کشیده می شود ، متصل می شود. یک هادی مسی لوله یا میله را به مجموعه ای از پایانه ها برای اتصالات زمین در پنل سرویس متصل می کند. برای سیستم های سیم کشی که از کابل الکتریکی پوشیده از فلز استفاده می کنند ، این فلز معمولاً به عنوان رسانای زمین بین پریزهای دیواری و پانل سرویس عمل می کند.
 
در سیستم های سیم کشی که از کابل روکش پلاستیکی استفاده می کنند ، از سیم اضافی برای اتصال زمین استفاده می شود. از آنجا که برق همیشه به دنبال کوتاهترین مسیر بازگشت به زمین است ، اگر مشکلی در شکستگی یا قطع سیم نول وجود داشته باشد ، سیم زمین یک مسیر مستقیم به زمین را فراهم می کند. از طریق این ارتباط فیزیکی مستقیم ، زمین به عنوان مسیری با کمترین مقاومت عمل می کند و مانع از کوتاه شدن مسیر شخص و ایجاد شوک الکتریکی جدی می شود.
معمولاً با بررسی پریزهای برق می توانید سیستم برق خود را وصل کنید. اگر آنها دو شاخه با سه شاخه می پذیرند ، سیستم شما باید دارای سه سیم باشد که یکی از آنها سیم زمین است.
 
به طور مشابه ، دستگاهی که برای اتصال به زمین طراحی شده است مجهز به سیم سه سیم و دو شاخه سه شاخه است. سیم سوم و شاخک اتصال زمینی بین قاب فلزی دستگاه و اتصال سیستم سیم کشی را فراهم می کند.
 
رعایت نکات ایمنی
هنگام کار با لوازم خانگی ، مطمئن شوید که:
اگر عایق سیم آن در جایی که وارد قاب فلزی می شود شروع به فرسودگی کرد به دستگاه دست نزنید. در این شرایط ، تماس بین رسانای جریان فلزی و قاب فلزی می تواند کل دستگاه را با برق زنده کند و لمس دستگاه می تواند باعث افزایش جریان از طریق شما شود.
بازرسی ، نگهداری و سازماندهی تعمیر سیم ها در محل ورود آنها به لوله فلزی ، دستگاه ، یا جایی که کابل های داخل دیوار وارد جعبه برق می شوند.
بهترین کاری که می توانید برای ایجاد یک سیستم الکتریکی ایمن انجام دهید این است که مطمئن شوید کل سیستم زمینی شده و مدار زمین از نظر الکتریکی پیوسته است.
 
اتصال به سیستم الکتریکی یک راه هوشمندانه و آسان برای ایمن سازی کامل آن و همچنین محافظت در برابر احتمال بسیار واقعی مواجهه با نوسانات منبع تغذیه است. اگر می خواهید از تمام دارایی های مهم خود ، چه در خانه و چه در محل کار ، محافظت کنید و همچنین مراقب سلامتی و ایمنی همه اطرافیان خود باشید ، مطمئن شوید که سیستم برق شماکاملا ایمن است.
اگر هنوز از اهمیت اتصال برق مطمئن نیستید یا فقط 100٪ مطمئن نیستید که آیا سیستم برق محل شما به درستی وصل شده است یا خیر ، از برقکار محلی خود بیایید تا سیم کشی خانه یا محل کار خود را بررسی کند. به یاد داشته باشید ، اگر نیاز به تغییراتی دارید که خودتان این کارها را انجام ندهید ، همیشه ایمن ترین راه این است که متخصصان ارتقاء را برای شما انجام دهند.
 
منبع: https://www.platinumelectricians.com.au/blog/importance-grounding-electrical-currents/
 
  • طراحی سایت طراحی سایت

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی