سیم و کابل

معرفی کامل انواع کابل برق کامپیوتر

دوشنبه, ۱ شهریور ۱۴۰۰، ۰۳:۳۴ ب.ظ
کابل برق کامپیوتر برای اکثر کاربران گیج کننده است. در اینجا یک راهنمای تصویری است که به شما کمک می کند تا همه کابل ها و اتصالات متداول رایانه ، تلفن همراه و سایر ابزارهای الکترونیکی خود را به سرعت شناسایی کنید. همچنین می توانید برای راهنمایی در مورد نحوه اتصال دستگاه های مختلف با استفاده از اتصالات و مبدلهای رایج به این راهنما مراجعه کنید.
فروشگاه زیتون در زمینه فروش سیم و کابل و سیم ارت فعالیت می کند.
 
1. کابل های USB و اتصالات
می توانید از کابل های USB برای اتصال بیشتر دستگاه های جدید به رایانه خود از جمله فلش مموری فلش ، پخش کننده های رسانه ای قابل حمل ، مودم های اینترنتی و دوربین های دیجیتال استفاده کنید.
لوازم جانبی کامپیوتر مانند ماوس ، صفحه کلید ، وب کم ، هارد دیسک های قابل حمل ، میکروفون ، چاپگرها ، اسکنرها و بلندگوها نیز می توانند از طریق پورت USB به کامپیوتر متصل شوند. علاوه بر این ، کابل های USB برای شارژ انواع ابزارها از جمله تلفن های همراه یا انتقال داده ها از یک کامپیوتر به کامپیوتر دیگر استفاده می شود.
نحوه تشخیص کابل های USB - کانکتور USB استاندارد ، USB -A ، یک کانکتور مستطیلی است. انتهای USB-A در هر کابل USB وجود دارد زیرا انتهای آن به رایانه شما متصل می شود.
 
انتهای دیگر کابل USB ممکن است دارای اتصالات متفاوتی از جمله USB-B (کانکتور مربعی که معمولاً در چاپگرها ، هارد دیسک های خارجی و دستگاه های بزرگتر استفاده می شود) یا کانکتورهای کوچکتر مانند Mini-USB و Micro-USB که معمولاً با آنها استفاده می شود ، باشد. دستگاه های قابل حمل مانند پخش کننده رسانه و تلفن.
علاوه بر این ، بسیاری از اتصالات دیگر دارای اتصالات USB-A در انتها هستند که به رایانه متصل می شوند و اتصال دهنده مخصوص دستگاه در انتهای دیگر (به عنوان مثال iPod یا Zune). سپس برای افزایش طول کابل USB ، اتصالات USB Male به Female را در اختیار دارید.
 
بسیاری از کابلهای غیر USB دیگر نیز می توانند از طریق مبدل USB به رایانه شما متصل شوند. این کابل ها دارای یک کانکتور USB-A استاندارد در یک طرف هستند در حالی که در انتهای دیگر آنها می توان برای درگاه های دیگر مانند اترنت یا صدا اتصال داشت.
 
2. کابل های صوتی و اتصالات
جک هدفون 2.1 - 3.5 میلی متری
جک استاندارد 3.5 میلیمتری صدا رایج ترین کابل صوتی جک هدفون استاندارد است که در غیر این صورت به عنوان اتصال TSR شناخته می شود. این دستگاه در اندازه های مختلف موجود است ، اما رایج ترین آنها در رایانه ها جک صوتی 3.5 میلی متری یا 1/8 اینچی است.
اکثر بلندگوها و میکروفون ها می توانند با این کابل های صوتی به کامپیوتر متصل شوند. درگاه میکروفون در رایانه شما معمولاً صورتی است در حالی که درگاه بلندگو ، جایی که کابل صوتی استریو را در آن قرار می دهید ، سبز رنگ است. برخی از رایانه ها دارای پورت های صوتی TSR اضافی رنگی مشکی ، خاکستری و طلایی هستند. اینها به ترتیب برای خروجی عقب ، جلو و مرکز/ساب ووفر هستند.
انواع بیشتری از اتصال TSR ، 1/4 â € ³ TRS ، معمولاً در تجهیزات حرفه ای ضبط صدا استفاده می شود و می توان آن را با استفاده از مبدل 1/4 اینچ به 1/8 اینچ (تصویر سمت راست) به رایانه متصل کرد.
 
2.2 - صوتی نوری دیجیتال
برای صدای پیشرفته ، مانند زمانی که می خواهید خروجی دستگاه پخش DVD یا ست باکس را به سینمای خانگی Dolby وصل کنید ، به کانکتور TOSLINK (یا S/PDIF) نیاز دارید.
اینها کابل های فیبر نوری هستند و بنابراین می توانند صدای دیجیتال خالص را از طریق نور منتقل کنند. برخی از لپ تاپ ها و تجهیزات صوتی دارای جک mini-TOSLINK هستند اما می توانید از مبدل برای اتصال آن به پورت استاندارد TOSLINK (Toshiba Link) استفاده کنید.
 
3. کابل های ویدئویی
3.1 - VGA
یکی از رایج ترین اتصالات ویدئویی برای مانیتور کامپیوتر و تلویزیون های با وضوح بالا ، کابل VGA است. یک کانکتور استاندارد VGA دارای 15 پین است و غیر از اتصال کامپیوتر به مانیتور ، همچنین می توانید از کابل VGA برای اتصال لپ تاپ به صفحه تلویزیون یا پروژکتور استفاده کنید.
همچنین کابل های مبدل نیز در دسترس هستند تا مانیتورهای VGA به رایانه های جدیدتری متصل شوند که فقط سیگنال های HDMI یا DVI را تولید می کنند. نوع کوچکتر VGA ، Mini-VGA ، در برخی از لپ تاپ ها موجود است ، اما با کمک مبدل ، می توانید هر مانیتور استاندارد VGA را به درگاه Mini-VGA لپ تاپ خود متصل کنید.
 
3.2 - پورت مانیتور DVI
اگر در گذشته اخیر رایانه ای خریداری کرده اید ، به احتمال زیاد از DVI به جای VGA استفاده می کند. نسل جدید لپ تاپ های "نازک" از انواع کوچکتر DVI مانند Mini-DVI و Micro-DVI (اولین بار در MacBook Air) استفاده می کنند.
 
یک کابل DVI دارای 29 پین است ، اگرچه برخی از اتصالات بسته به پیکربندی ممکن است پین کمتری داشته باشند. سیگنال ویدئویی DVI با HDMI سازگار است ، بنابراین یک مبدل ساده می تواند به مانیتور DVI اجازه دهد ورودی از کابل HDMI را دریافت کند.
علاوه بر این ، مبدل های DVI به VGA نیز برای اتصال کارت گرافیک جدید به مانیتور قدیمی که فقط از حالت VGA پشتیبانی می کند ، موجود است.
 
کابل s-video
 
3.3 - S -Video
کابل های S-Video که در غیر این صورت به عنوان کابل های جداگانه ویدئویی یا Super Video شناخته می شوند ، سیگنال های ویدئویی آنالوگ را حمل می کنند و معمولاً برای اتصال دستگاه های پخش DVD ، دوربین فیلمبرداری ، کنسول های ویدیویی قدیمی به تلویزیون استفاده می شوند.
کانکتورهای استاندارد S-Video گرد هستند و ممکن است بین 4-9 پین داشته باشند.
 
منبع: https://www.labnol.org/gadgets/visual-guide-to-computer-cables-connectors/10694/
  • طراحی سایت طراحی سایت

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی