سیم و کابل

کابل ارت روکش دار یا بدون روکش

دوشنبه, ۴ مرداد ۱۴۰۰، ۰۳:۰۶ ب.ظ
از هر پیمانکار صنعتی بپرسید ، آنها به شما خواهند گفت که ایمنی در محل کار همیشه یک نگرانی اصلی است. به همین دلیل است که تجهیزات الکتریکی به طور صحیح زمین بسیار ضروری است و می تواند از صدمات جدی یا حتی مرگ و میر جلوگیری کند ، بدون ذکر آسیب احتمالی به تجهیزات یا اموال.
پیمانکاران می توانند از سیم ارت روکش دار و بدون روکش استفاده کنند. اما چگونه آنها تعیین می کنند که از کدام یک بهتر استفاده شود و در چه شرایطی؟
برای اطلاع از قیمت سیم ارت روکش دار و سیم ارت نیمه افشان با مشاورین زیتون تماس بگیرید.
 
سیم ارت چیست؟
بارهای اضافی الکتریکی می توانند در اثر افزایش قدرت ، سو mal عملکرد تجهیزات و حتی صاعقه ایجاد شوند. سیم های زمینی تجهیزات را به زمین متصل می کنند. برق مسیر کمترین مقاومت را طی می کند. در صورت اتصال کوتاه یا افزایش برق ، برق اضافی با خیال راحت از طریق سیم زمین به زمین منتقل می شود ، نه از طریق تجهیزات (یا افراد!) که ممکن است در این نزدیکی باشد. به این ترتیب ، زمین کمک می کند تا از صدمات جدی ، آسیب به تجهیزات و آتش سوزی احتمالی جلوگیری شود.
بسته به منبع تغذیه (به عنوان مثال سرویس برق ، ژنراتور یا ترانسفورماتور) و تجهیزات مورد استفاده ، چندین سیستم اتصال به زمین معمولاً در کاربردهای صنعتی استفاده می شود. با این وجود همه به نوعی از سیم های اتصال دهنده زمین استفاده می کنند.
سیم اتصال به زمین: دو نوع ، عملکرد مشابه
سیم اتصال به زمین تقریباً همیشه از مس ساخته می شود و در بیشتر سازندگان سیم مسی در چندین سنج موجود است. نسخه های عایق معمولاً دارای عایق های پلی وینیل کلراید (PVC) یا پلی اتیلن با وزن مولکولی بالا (HMWPE) به رنگ های سبز ، سبز / زرد یا سیاه هستند.
در حالی که هرکدام مزایایی دارند ، توجه به این نکته مهم است که هر دو نسخه برهنه و عایق بندی شده عملکرد یکسان زمینی را انجام می دهند.
 
مزایای سیم ارت روکش دار
سیم اتصال به زمین عایق چندین مزیت عملی نسبت به همتای خود دارد ، از جمله:
برچسب گذاری و شناسایی. سیم اتصال به زمین عایق در چندین رنگ موجود است و برخی از تولید کنندگان سیم مسی مانند Kris-Tech رنگ های سفارشی ، راه راه و حتی چاپ ژاکت را ارائه می دهند. کدگذاری و برچسب گذاری رنگی می تواند شناسایی سیم و روند خاتمه کار را ساده کند ، هزینه های کارگر و زمان کار را کاهش دهد.
در مجراها استفاده کنید. سیم زمینی اغلب از طریق مجاری کشیده می شود و سیم عایق بندی نیز در اینجا مزیت دارد. خاصیت "لغزنده" عایق کشیدن سیم از طریق مجاری را بسیار آسان می کند ، به خصوص اگر در لوله چرخش یا خم شدن وجود داشته باشد.
محیط های شینه را باز کنید. باسبار نوار فلزی یا نواری است که برای توزیع جریان زیاد در داخل تابلوهای تابلو و صفحه استفاده می شود. میلگردها معمولاً عایق بندی نشده اند ، بنابراین از سیم اتصال به زمین با عایق استفاده می شود تا از تماس ناخواسته سیم اتصال به زمین و میله جلوگیری کند.
 
محافظت از سرقت سرقت سیم مسی جرمی متداول و پرهزینه است. در سال 2019 ، اداره حمل و نقل میسوری گزارش کرد که تقریباً سالانه 1 میلیون دلار صرف تعمیر چراغ های خیابان ناشی از سرقت سیم مسی می کند. عایق بندی سیم مسی عایق بندی شده برای سارقان "دشوارتر" و هدف سرقت جذابیت کمی دارد.
صرفه جویی در هزینه بالقوه با سیم زمینی برهنه
سیم زمین مس برهنه از سیم زمین عایق بندی شده ارزانتر است و در بسیاری از کاربردهای صنعتی به خوبی کار می کند. به خصوص برای پروژه های بزرگ ، استفاده از مس خالی ممکن است باعث صرفه جویی قابل توجهی در هزینه شود.
در بعضی موارد ، سیم زمین لخت نیز ممکن است کم کار باشد ، زیرا قبل از خاتمه نیازی به برداشتن آن نیست.
 
انتخاب آگاهانه
چگونه بهترین انتخاب سیم اتصال به زمین مناسب (لخت در مقابل عایق) برای برنامه خود؟ در بیشتر موارد ، هر کدام عملکرد زمینی فنی را انجام می دهند. با این حال ، اولین قدم باید مشاوره با کتاب کد محلی باشد. غالباً ، کدهای ساختمانی محلی می توانند به طور قطعی از کدام سیم های اتصال زمین استفاده کنند.
با این حال ، گاهی اوقات ، کد می تواند مبهم باشد. در این موارد ، همیشه بهتر است که با بازرسان محلی یا مقامات محلی در تفسیر کد و تأیید نوع سیم اتصال به زمین برای برنامه خود کار کنید. ایمن سازی این تأیید قبل از نصب ، از ورود به سیستم رسمی اطمینان حاصل کرده و احتمال "پاره شدن و تعویض" را از بین می برد.
 
سیم اتصال به زمین:
گزینه های مختلف سیم اتصال به زمین و عایق (PE / PVC) مختلف را در طیف وسیعی از سنجها ارائه می دهد. ما سیم زمینی دارای گواهینامه UL را در دو رنگ خاص ، سبز و برنزه تولید می کنیم و همچنین یک نسخه سیاه و غیر UL را ارائه می دهیم که به جز رنگ عایق ، یکسان است.
 
منبع: https://www.kristechwire.com/bare-or-insulated-grounding-wire/
  • طراحی سایت طراحی سایت

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی