سیم و کابل

5 حقیقت درباره کابل برق کامپیوتر

دوشنبه, ۲۱ تیر ۱۴۰۰، ۰۹:۵۵ ق.ظ
کابل برق کامپیوتر  اجتناب ناپذیرترین قسمتهای تجهیزات الکتریکی است. اگر به صورت آنلاین جستجو کنید ، انواع مختلفی از کابلهای برق اضافی و کابلهای دیگری را پیدا می کنید که هدف خاصی دارند. هدف در استفاده از این سیمها به مجموعه ای از فاکتورها از جمله مشخصات فنی ، محل کاربری و غیره بستگی دارد.
شما ممکن است از سیم های برق و عملکرد آنها آگاه باشید اما ممکن است از ساخت و کار داخلی آنها بی اطلاع باشید. از طریق این مقاله ، شما را با 5 واقعیت ناشناخته در مورد کابل برق کامپیوتر آشنا خواهیم کرد. اینجا میریم!
 
همه کابل برق های کامپیوتر طولانی نیستند
مردم اغلب انتظار دارند که کابل های برق جدید طولانی مدت دوام داشته باشند. با این حال ، لازم نیست که فقط به دلیل جدید بودن آن طولانی مدت دوام بیاورد. این به این دلیل است که کابل برق تفاوت های ظریف مختلفی از جمله دوام ، استفاده ، ظرفیت و سایر ویژگی های آن را دارد.
بعضی اوقات ، دوام سیم نیز به روش نصب بستگی دارد. اگر آنها را به درستی نصب نکنید ، مطمئناً بر امید به زندگی سیمها تأثیر می گذارد. همچنین ، باید به یاد داشته باشید که چندین تولید کننده وجود دارد که به تولید کابل مشغول هستند. که به این معنی است که قرار نیست همه آنها طولانی مدت دوام بیاورند. همیشه توصیه می شود قبل از خرید این سیم ها ، سیم نجات را بررسی کنید.
همه کت های کابل از رطوبت محافظت نمی کنند
مردم بیشتر معتقدند که ژاکت یا لایه بیرونی طناب ها آنها را از رطوبت محافظت می کند. این همیشه درست نیست برخی از سیم های برق کششی ، اگر در معرض آب قرار بگیرند ، ممکن است به زره پوش کابل آسیب برساند که منجر به قرار گرفتن در معرض آب و آسیب دیدن آن در طولانی مدت شود.
در صورتی که قصد نصب هر یک از این سیمها را دارید ، توصیه می شود با متخصصین یا بازرس ساختمان در تماس باشید. با این کار می توانید اطمینان حاصل کنید که آنها تمام مقررات مورد نیاز را رعایت می کنند و در مرحله بعد مشکلی نخواهند داشت.
 
همه در برابر تأثیرات جسمی محافظت نمی کنند
باز هم ، زره پوش های کابل همیشه در برابر ضربه های فیزیکی محافظت نمی کنند. در واقع ، اگر آن را در معرض فشارهای جسمی زیادی قرار دهید ، ممکن است به عملکرد آن آسیب برسانید. زره سیم های برق از سیم یا نوار فولادی تشکیل شده است. و این مواد تأثیر یک ضربه فیزیکی را افزایش می دهند.
 
مس - همیشه بهتر نیست
برق کاران اغلب ادعا می کنند که مس در مقایسه با آلومینیوم رسانای برق بهتری است. اما این اطلاعات ناقص است. صحبت از دو نوع رسانا ، عوامل مختلفی است که باید در نظر گرفته شود. یکی از مهمترین عوامل در این میان رسانایی در ارتباط با سیمهای کابل است.
رسانایی همه در مورد مقاومت نیست بلکه درهم آمیختن مواد عایق و اندازه کابل ها است. بنابراین ، هر زمان که نیاز به استفاده از ولتاژ بالا در مسافت های طولانی باشد ، کابل های آلومینیومی استفاده شده مقرون به صرفه تر می شوند.
ظرفیت فعلی نسبی است
ظرفیت فعلی کابلهای برق اضافی برای همیشه ثابت نیست. عوامل مختلفی وجود دارد که بر رتبه بندی فعلی تأثیر می گذارد. این نوسانات به دلیل عواملی مانند درجه حرارت هوا و زمین ، نحوه ایجاد زمین سیم ها و همچنین عمق قرار دادن کابل ها توسط متخصصان اتفاق می افتد.
 
بهتر است با این نکات شفافیت داشته باشید سپس بعداً در مورد آن بدانید و با عواقب آن روبرو شوید. این روزها می توانید به صورت آنلاین سیم و برق را خریداری کنید. با این حال ، شما باید اطمینان حاصل کنید که شرکتی که از آن خرید می کنید کابل های استانداردی ارائه می دهد که دارای ضمانت مادام العمر هستند.
 
همچنین اطمینان حاصل کنید که کابل ها / سیمهایی که سفارش می دهید با استاندارد ROHS سازگار هستند. هنگامی که آنچه را که چک لیست شما در بر دارد تحقق بخشید ، جریانات کابل به سختی پیش می روند.
 
  • طراحی سایت طراحی سایت

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی