سیم و کابل

انواع سیم کشی برق

يكشنبه, ۶ تیر ۱۴۰۰، ۱۱:۰۰ ق.ظ

سیم کشی برق فرآیندی است که هادی ها به تجهیزات الکتریکی متصل می شوند.

 

سیم کشی برق: مجموعه ای از هادی های فاز و خنثی به عنوان گروه نصب شده برای تأمین برق یک مکان و از یک دستگاه محافظ منشا می گیرند.

 

شرکت سیم و کابل زیتون انواع سیم و کابل های برقی موردنیاز سیم کشی های برق مختلف را پشتیبانی می کند. شما می توانید جهت اطلاع از قیمت ها با مشاوران زیتون تماس حاصل کنید.

 

در کارهای نصب برق چهار نوع سیم کشی برق وجود دارد.

سیم کشی از نوع حلقه

سیم کشی برق از نوع شعاعی

سیم کشی برق نوع نهایی

نوع توزیع سیم کشی برق

در زیر چهار نوع تعریف سیم کشی برق وجود دارد ،

 

سیم کشی برق از نوع حلقه: سیم کشی برق از نوع حلقه ای است که از یک دستگاه محافظ متصل می شود ، از طریق ناحیه ای که می تواند تأمین شود (از طریق پریزهای سوکت مناسب ، پریزهای خاموش سوئیچ و غیره) عبور می کند و به همان دستگاه محافظ بازمی گردد ، بنابراین تشکیل یک حلقه الکتریکی مداوم.

سیم برق الکتریکی از نوع حلقه باید در مناطقی از محوطه تهیه شود که از نظر اقتصادی از طریق چندین دستگاه مشترک تغذیه کابل ، که به صورت حلقه ای مرتب شده اند ، از یک قطع کننده مدار روی صفحه توزیع نهایی ارائه شود. این 

مورد به ویژه در مواردی که انتظار می رود لوازم خانگی در ساعات مختلف روز کار کنند مناسب است. سیم کشی حلقه ای معمولاً در اتاق خواب ، اتاق نشیمن ، آشپزخانه (به جز لوازم اصلی مانند اجاق گاز) ، محل های اداری تقسیم شده و غیره نصب می شود.

سیم کشی رادیال: سیم کشی متصل شده به یک پیکربندی "موازی" یا "شاخه" ، ناشی از یک دستگاه محافظ ، به منطقه مورد نظر.
سیم کشی رادیال شعاعی باید برای وسایل بزرگ ، خصوصاً در وسایل مداوم یا نزدیک به کار مداوم ، یا موارد مهم برای ایمنی یا سایر کارهایی که دارای اولویت در محل هستند ، فراهم شود. به عنوان مثال می توان به پمپ های اصلی آب ، واحدهای تهویه مطبوع ، بخاری آب ، بخاری اتاق ، دزدگیرهای آتش نشانی یا مزاحم ، اجاق گازها و اجاق ها اشاره کرد.
 
سیم کشی برق نهایی: یک سیستم سیم کشی است که مستقیماً لوازم خانگی را تأمین می کند (معمولاً از طریق پریزهای خروجی ، پریزهای انعطاف پذیر ، مقره ها ، گل رزهای سقفی و غیره).
اندازه سیم کشی برق نهایی باید مطابق با بار متصل شده در هر مدار باشد.
 
توزیع برق سیم کشی: سیم کشی اتصال بین تابلوهای توزیع.
تعداد سیم کشی شعاعی و سیم کشی حلقه ای نصب شده در یک ساختمان باید در آینده ، قابلیت نگهداری و ایمنی سیستم را در نظر بگیرد ، در حالی که میزان قطع برق در مناطق سرویس دهنده را محدود می کند. از مدارهای تأمین کننده آشپزخانه برای تأمین هر منطقه دیگر نباید استفاده کرد.
 
با این حال ، سیم کشی روشنایی سقف از آشپزخانه ممکن است در مناطق دیگر معمول باشد. برای محوطه های خانگی ، تمام سیم کشی های تأمین کننده یک اتاق باید در یک فاز باشد ، غیر از آشپزخانه و روشنایی سقف.
 
سیم کشی برق - دسته های مدار
طبق نقشه های الکتریکی ، سه نوع دسته مدار در الکتریکی وجود دارد. آن ها هستند،
 
مدار دسته اول: مدار (غیر از زنگ هشدار آتش یا مدار روشنایی اضطراری) که در LV کار می کند.
 
مدار دسته 2: مدار (غیر از زنگ هشدار آتش یا مدار روشنایی اضطراری) که تجهیزات مخابراتی (مانند تلفن ، هشدارهای متجاوز ، انتقال داده ، زنگ تماس و غیره) را تأمین می کند.
 
مدار دسته 3: مدار اعلام حریق یا روشنایی اضطراری.
کدگذاری رنگی کابل ها
رنگ قرمز ، زرد و آبی سه فاز مدار الکتریکی هستند. رنگ سیاه خنثی است. سبز با زرد ، زمین محافظ مدار الکتریکی است.
 
AC - سیستم (سیستم جریان متناوب)
3 مرحله: قرمز - زرد - آبی
خنثی: سیاه
زمین محافظ: سبز
زمین محافظ / خنثی: سبز / زرد
 
DC - سیستم (سیستم جریان مستقیم)
قطب مثبت (+): سیاه
قطب منفی (-): آبی (سفید)
 
از هادی های آلومینیوم و مس در کابل های الکتریکی استفاده می شود. اما بیشتر در نصب برق از هادی مس استفاده می کنیم. اندازه عادی کابل بین 1 میلی متر مربع تا 400 میلی متر مربع است. انتخاب عایق به درجه حرارت و شرایطی مانند اشتعال پذیر ، قابل انفجار یا طبیعی بستگی دارد. به طور معمول ما از دو نوع عایق برای کابل ها استفاده می کنیم. اینها XLPE (پلی اتیلن متصل به صلیب) و PVC (پلی وینیل کلراید) هستند. در خط انتقال و توزیع ما معمولاً از کابلهای
عایق مس / XLPE / PVC
عایق بندی کابل ، کابلهای برقی ، اندازه کابل ، انواع کابل ، انواع کابل ، انواع سیم کشی برق
کابل عایق Cu / XLPE / PVC
عایق بندی: از وضعیت طبیعی ما از PVC / XLPE عایق بندی شده با هادی مس استفاده می کنیم. در شرایط قابل اشتعال یا انفجار از هادی مس عایق بندی شده با مواد معدنی استفاده می کنیم. همچنین ما از عایق لاستیکی در منطقه با درجه حرارت بالا استفاده می کنیم.
 
زره پوش: در ساخت کابل از دو نوع زره استفاده می شود.
عایق بندی شده UG (زیر زمین) استفاده می کنیم.
زره تخت
زره گرد.
در هادی تک هسته ای ما از SWA (زره پوش تک سیمه) استفاده می کنیم
 

 

منبع: 

https://www.electrical2z.com/electrical-cable-types-sizes/

  • طراحی سایت طراحی سایت

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی